استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

ایمنی واکسن کرونا از ایمنی طبیعی قویتر است

سرپرست تحقیقات دانشگاه آکسفورد:

به دز سوم واکسن احتیاج نیست

سرپرست تحقیقات دانشگاه آکسفورد می‌گوید: مردم ممکن است به سومین دز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ احتیاج نداشته باشند زیرا ایمنی بدن پس از دو دز طبیعی، طولانی مدت به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۲۲۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، اندرو پولارد، سرپرست تحقیقات دانشگاه آکسفورد که رهبری مطالعات واکسن در دانشگاه آکسفورد را بر عهده دارد می‌گوید: مردم ممکن است به سومین دز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ احتیاج نداشته باشند زیرا ایمنی بدن پس از دو دز طبیعی طولانی مدت به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: ما هنوز نمی‌دانیم به سومین دز تقویت کننده نیاز است یا نه و هیچ مدرکی دال بر کاهش محافظت پس از دو دز وجود ندارد.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، کسانی که دو دز واکسن دریافت کردند و سپس دچار کووید ۱۹ خفیف می‌شوند، حتی از مصونیت بیشتری برخوردار هستند.

دانشمندان انتظار داشتند که محافظت واکسن‌ها با گذشت زمان از بین برود زیرا سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی کمتر فعال می‌شود، اما به گفته اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن آکسفورد که نقشی اساسی در توسعه واکسن آسترازنکا داشته به نظر نمی‌رسد دز سوم واکسن برای ایجاد اطمینان از حافظت در برابر ویروس در زمستان لازم باشد.

وی در یک برنامه اظهار داشت: «ما ویروسی داریم که در حال گردش است و باعث بیماری خفیف در کسانی می‌شود که دو دز واکسن داشته‌اند و در واقع باعث افزایش ایمنی آنها می‌شود».

سرپرست تحقیقات دانشگاه آکسفورد می‌گوید: آنچه ما هنوز نمی‌دانیم این است که آیا دز‌های تقویت کننده مورد نیاز خواهند بود یا خیر و اینکه این موضوع باید به مرور بررسی شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها