تیم ملی فوتبال ایران نمی تواند میزبان انتخابی جام جهانی باشد و دلیلش هیچ ارتباطی به نفوذ کشورهای حوزه خلیج فارس و یا عربستان در AFC ندارد.
کد خبر: ۱۳۲۱۹۲۳

به گزارش جام جم آنلاین ، اکنون که تیم ملی فوتبال ایران به دور نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی راه یافته است بحث بر سر میزبانی در این مرحله داغ است، چیزی که به احتمال فراوان به ایران نمی رسد. 

بسیاری از رسانه ها دلیل این اتفاق را نفوذ عربستان، امارات و حتی قطر در کنفدراسیون فوتبال آسیا می دانند اما هیچ ارتباطی به این قضیه ندارد. حتی به طور مستقیم به موضوع فقدان VAR در ایران هم ارتباطی ندارد. 

طبق اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در تمامی 60 بازی مرحله نهایی انتخابی جام‌ جهانی در منطقه آسیا، از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده خواهد شد.

شرکت بریتانیایی Hawk Eye وظیفه تامین سیستم VAR را برای کشورهای میزبان بر عهده خواهد داشت اما در رابطه با ایران نمی تواند سیستم را به ایران بیاورد و یک دلیل واضح هم در این رابطه وجود دارد. ایران تحت شدیدترین تحریم های سیاسی قرار دارد و به همین دلیل اتباع اروپایی و‌ آمریکایی نمی‌توانند برای مسافرت‌های کاری به ایران بیمه شوند و‌ همچنین تجهیزات کاری را با خود به ایران بیاورند و از ایران به کشورشان بازگردانند.

در واقع VAR دلیلی بر عدم اعطای میزبانی به ایران نیست و اگر مشکلات تحریمی و کرونا از اعطای میزبانی به ایران جلوگیری نکند، شرکت Hawk Eye مانند سایر کشورها این تکنولوژی را در ورزشگاه‌های ایران نیز اجرایی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها