دنیای رازآلود  زیر آب
نقد و بررسی بازی subnautica

دنیای رازآلود زیر آب

یک بازی بسیار دوست‌داشتنی برای معرفی قابلیت‌های DualSense

سفر به دنیای پلی‌ استیشن

قطعا یکی از پر سر و صداترین قابلیت‌ های کنسول نسل نهمی سونی، کنترلر جدید و قابلیت‌های منحصر به‌فرد آن است که برای هر گیمر یا علاقه‌مند به تکنولوژی جذابیت خاصی دارد.
قطعا یکی از پر سر و صداترین قابلیت‌ های کنسول نسل نهمی سونی، کنترلر جدید و قابلیت‌های منحصر به‌فرد آن است که برای هر گیمر یا علاقه‌مند به تکنولوژی جذابیت خاصی دارد.
کد خبر: ۱۳۱۸۳۱۲

پس طبیعی است که خریداران PS5 بخواهند هرچه سریع‌تر امکانات این کنترلر را تجربه کنند. از این جهت شرکت سونی به کمک Team ASOBI این هدیه کوچک و دوست‌داشتنی را به صورت پیش نصب شده روی تمام کنسول‌های PS5 قرار داده‌ است.

یک بازی بسیار دوست‌داشتنی برای معرفی قابلیت‌های DualSense به همراه یادآوری تمام خاطرات طرفداران کنسول‌های سونی از اولین پلی‌استیشن تا آخرین.

یک اثر هنری عاشقانه برای طرفداران سونی

از همان ابتدا تکلیف مشخص است این یک محصول انحصاری برای عاشقان کنسول‌ های سونی است. بازی با نمایش تاریخی کنسول و کنترلرها شروع می‌شود؛ از اولین کنترلر طوسی رنگ نسخه اول پلی‌استیشن و خود کنسول که در فضا به سمت دوربین حرکت می‌کند تا نسخه دوم، سوم و چهارم و سپس با یک مکث کوتاه خود را در دروازه ورود به نسل جدید حس می‌کنید.

یک نمایش کوتاه قرار است قابلیت‌ های کنترلر جدید را به شما نشان دهد، ابتدا لرزش متفاوت به دستان شما منتقل می‌شود. در همان لحظات که در حال تفکر درباره تغییرات این لرزش خاص هستید قابلیت سفت شدن دکمه‌های R2 و L2 موسوم به Adaptive Trigger برای شما به اجرا درمی‌آید. در ادامه حساسیت بیشتر سنسورهای حرکتی کنترلر و در نهایت میکروفن تعبیه شده به شما معرفی می‌شوند. با این معرفی شما رسما وارد بازی و به صورت ضمنی نسل جدید خواهید شد.

دنیای فانتزی درون کنسول

این بازی به صورت نمادین شما را به داخل دنیای فانتزی داخل کنسول می‌برد؛ جایی که ربات‌های کوچک و آشنای Team ASOBI در هر گوشه مشغول هستند و شما در نقش قهرمان این ربات‌ها یعنی Astro Bot در محیط‌های چهارگانه به‌دنبال قطعات گمشده پازل و تکمیل نمایشگاه مرکزی می‌روید. در این بازی به هرجا که نگاه کنید نمادهای معروف کنسول‎های شرکت سونی یعنی چهار شکل معروف ضربدر آبی، مربع صورتی، مثلث سبز و دایره قرمز را خواهید دید؛ از گیاهانی که گل‌هایی به شکل این چهار نماد آشنا دارند گرفته تا پایه میزهای کار ربات‌ها در آزمایشگاه. حتی چهار مرحله اصلی نیز با همین چهار رنگ تقسیم شده‌اند و هر کدام منتسب به یکی از بخش‌های سخت‌افزاری کنسول جدید شما طراحی شده‌اند. برای مثال می‌توانید آزادراه‌های پرسرعت با فضای قرمز رنگ SSD و جنگل سرسبز دنیای کارت گرافیک را ببینید.

ایستراگ‌های فراوان برای چشمان تیزبین

در کنار گیم‌ پلی بازی که به‌طور مشخص برای معرفی قابلیت‌های DualSense طراحی شده، در تمام گوشه و کنار این بازی اشاره‌های مختلفی برای دوستداران دنیای پلی‌استیشن قرار داده شده‌ و همه ربات‌هایی که در بازی می‌بینید مشغول انجام کاری خاص و بامزه هستند؛ از جمله حلقه زدن با نمادهای چهارگانه یا شنا و ماهیگیری در سواحل.

اما ایستراگ‎‌های اصلی جایی است که شما یک ربات با کلاه و دوربین فیلمبرداری آبی رنگ مشاهده کنید زیرا این ربات در حال فیلمبرداری از صحنه‌ای است که اشاره مستقیم به یکی از بازی‌های مهم دنیای بزرگ پلی‌استیشن دارد. پیدا کردن و تشخیص این اشاره‌ها یک لذت جانبی اما بسیار دلپذیر برای گیمرهای باتجربه‌تر خواهد بود.

یک موزه مجازی از تمام اعضای خانواده پلی‌ استیشن

در کنار قطعات پازل، هر مرحله شامل دو قطعه سخت‌افزاری از خانواده پلی‌استیشن است که با یافتن آنها مدل سه‌بعدی به موزه وسط آزمایشگاه اضافه می‌شود. این موزه چهار قسمت دارد که هر قسمت آن منتسب به یکی از نسل‌های این کنسول دوست‌داشتنی به همراه تمام وسایل جانبی آن است.

پس از تکمیل چهار مرحله اصلی همان‌طور که انتظار می‌رود مرحله پنجم برای تکمیل این مجموعه باز می‌شود تا در وسط این موزه جذاب آخرین اعضای این خانواده را پیدا کنید.

تمام این مراحل کاملا هوشمندانه طراحی شده‌اند؛ به طوری که بدون وجود گزینه درجه سختی، این هدف شماست که سختی بازی را مشخص می‌کند.

برای کسی که فقط دنبال تجربه نسل جدید و قابلیت‌های کنترلر باشد یک بازی بسیار ساده، جذاب و کوتاه و برای کسی که دنبال تکمیل تمام ماموریت‌های جانبی و گرفتن کاپ پلاتینیوم بازی باشد یک بازی پلتفرمر سه‌بعدی چالش‌برانگیز اما دوست‌داشتنی و لذتبخش
خواهد بود.

دانیال جعفری‌ مقدم - محقق هوش ‌مصنوعی و طراحی بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها