سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در ۱۵ استان خبر و نسبت به احتمال برخورد صاعقه، جاری شدن روان‌آب و سیلاب ناگهانی هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۱۷۵۹۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نوار شمالی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران،‌ سمنان، برخی مناطق مرکزی،‌ برخی مناطق استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی رگبار باران، وزش باد شدید، رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی است. امروز همچنین کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر روی می‌دهد.

فردا پنجشنبه در شرق، جنوب و جنوب شرق و نواحی مرکزی کشور وزش باد شدید روی می‌دهد و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پدیده غالب است. طی این روز در نوار شمالی کشور، ارتفاعات البرز و برخی مناطق خراسان رضوی رگبار، وزش باد و رعدوبرق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر امروز و فردا و خلیج فارس و دریای عمان طی سه روز آینده مواج خواهند بود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای به‌شرح زیر از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر و نسبت به جاری شدن روان‌آب،‌ احتمال برخورد صاعقه و سیلاب ناگهانی هشدار داد؛
توصیف سامانه اول: تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاگ و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد.
منطقه اثر:
چهارشنبه 1400/03/5: اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، شرق کردستان، زنجان، نیمه شمالی همدان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات کرمان.
پنجشنبه 1400/03/6 : شرق سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات تهران.
اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها.
توصیه: احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی.
توصیف سامانه دوم: تغییر نوع توده هوا، توام با افزایش شیو فشاری
زمان شروع: چهارشنبه 1400/03/5
زمان پایان: اواخر وقت پنجشنبه 1400/03/6
نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک و احتمال رخداد طوفان شن.
منطقه اثر:
چهارشنبه 1400/03/5: اصفهان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان.
پنجشنبه 1400/03/6 : شرق یزد، شرق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان.
اثر مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا.
توصیه: انجام تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت وزش باد، استحکام سازه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و سازه‌های در حال ساخت، کنترل پوشش گلخانه‌ها و نهالستان‌ها، آمادگی دستگاه‌های خدمـت‌رسان جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها