رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

پیام طبرسی: رعایت کنیم پیک بعدی نمی آید / عارضه «قارچ سیاه» را در مراجعه کنندگان مشاهده کردیم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری می گوید کاهش تعداد بیماران بستری شده کاملا مشهود است اما همچنان همه چیز باید رعایت شود. او همچنین تاکید می کند که روند واکسیناسیون ادامه داشته باشد دیگر پیک کرونایی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۰۸

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین در رابطه با کاهش موارد بستری و مرگ کرونایی در ایران عنوان کرد: نرخ ابتلا در ایران با روند نزولی روبرو است و باید این شرایط را حفظ کرد. البته باید همه موازین رعایت شود تا وضعیت بهتری پیدا کنیم و شاهد رقم خوردن موج های بعدی نباشیم.

طبرسی در رابطه با اینکه مقیاس کم واکسیناسیون همگانی علیه ویروس کرونا در نزول فعلی کرونا تاثیرگذار است یا خیر گفت: هنوز نمی توان به طور قطعی گفت که آیا این واکسیناسیون تاثیری در کاهش نرخ ابتلا دارد یا خیر اما وقتی تعداد زیادی از افراد 70 سال به بالا واکسینه شده اند می توانیم تاثیری هر چند کوچک قائل شویم.

این پزشک متخصص تاکید کرد: زمانی می توانیم با اطمینان بیشتری در رابطه با تاثیر واکسن کرونا بر روی کاهش ابتلا و مرگ در ایران صحبت کنیم که روند واکسیناسیون فعلی حتی سرعت بیشتری پیدا کند و افراد بیشتری در رده های سنی مختلف واکسینه شوند.

طبرسی در رابطه با ویروس های جهش یافته برزیلی، آفریقایی و هندی گفت: چون سرعت گردش و انتقال در این ویروس ها بیشتر است به طور طبیعی ابتلا نیز بالاتر می رود. جهش یافته ها قدرت انتقال بسیار بالایی دارن و به همین دلیل باید بسیار مراقب بود. بر خلاف نامی که بر روی آنها گذاشته اند باید بگویم ویروس ها به هیچ عنوان مرز ندارند و محصول کل جهان هستند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: وضعیت ویروس های جهش یافته در ایران طوری نیست که بخواهیم آن را یک بحران تلقی کنیم. ما فعلا پیک موج اخیر را از سر گذرانده ایم و وضعیت بحرانی نیست اما به هر حال باید مراقب باشیم.

طبرسی در رابطه با این موضوع که برخی ویروس شناسان زمان بروز موج بعدی را مرداد ماه پیش بینی کرده اند گفت: من که امیدوارم پیک بعدی در کار نباشد. در کنار رعایت کردن موازین بهداشتی اگر واکسیناسیون به طور جدی تر و گسترده تری انجام شود آنگاه می توانیم بگوییم دیگر موج و پیکی در کار نخواهد بود در غیراینصورت پیش بینی آمدن آن پربیراه و غلط نیست.

وی اذعان داشت: در پیکی که پشت سر گذاشتیم نرخ ابتلا در میان کودکان، نو جوانان نیز بسیار زیاد بود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با عارضه «قارچ سیاه» که یکی از عوارض ویروس کرونای هندی شمرده می شود نیز گفت: این عارضه در ایران هم مشاهده شده است اما خوشبختانه موارد زیاد نیست. بالاخره کرونا و حتی داروهایش عوارض متعددی دارند اما مسئله قارچ سیاه در ایران چندان مهم نیست هر چند ما در برخی از مراجعان مشاهده کرده ایم.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها