رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از افزودن ۸ روز کاری به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی در راستای ارائه خدمات بیشتر به متقاضیان نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۸۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، حدود یک‌سال و سه ماه از آمدن ویروس منحوس کرونا به کشور گذشته است.میهمان ناخوانده‌ای که مدارس و دانشگاه‌ها را به آموزش مجازی کشاند و کسب و کارها را به کسادی.

تاآنجا پیش رفت که دورهمی را از رونق انداخت و سفرها را به تعطیلی رساند. ویروس مرگباری که نامردانه تاخت و تاز کرد؛ به هیچ چیز و هیچ کس رحم نکرد؛ از جان آدم‌ها گرفته تا ورشکستگی مغازه ها و کارگاه ها و مشاغل.

  تا آنجا پیش رفت که شهرها را به رنگبندی کشاند و پلیس را به اعمال قانون و اصناف را به تعطیلی
؛ و هر بار با افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان زنگ محدودیت و ممنوعیت را به صدا در آورد.
در آخرین تب و تابی که کرونا با موج چهارم به راه انداخت افزایش استان‌های قرمز کرونایی را شاهد بودیم که به موازات آن تعطیلی اصناف دسته دوم، سوم و چهارم رقم خورد اما در ادامه بنابر تدبیر و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به تعطیلی های ادامه دار اصناف، مقرر  شد که گروه دوم شغلی نیز در شهرهای قرمز فعال شوند.

براین اساس مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری که بسته به وضعیت شیوع کرونا در شهرها و استان های مختلف کشور از ۱۵ تا ۳۰ روز بسته بودند آغاز به کار کردند.

بازگشایی مراکز تعویض پلاک در تهران و تمام استان‌ها

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اوایل هفته در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت فعالیت مراکز تعویض پلاک اظهار داشت: بنابر ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر فعالیت مشاغل گروه دوم در شهرهای قرمز، کلیه مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری در تمام استان‌های کشور بازگشایی شده و مشغول به ارائه خدمات هستند.

افزایش حجم مراجعان و متقاضیان برای دریافت خدمات تعویض پلاک و شماره گذاری

مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری پلیس راهور در تمام کشور بازگشایی شد اما در این بین افرادی که به صورت وکالتی اقدام به خرید و فروش وسیله نقلیه کرده بودند بیش از پیش نگران بودند چراکه یا تعداد روز کمی از اعتبار وکالتنامه شان باقیمانده بود یا اینکه اعتبارش منقضی شده بود اگر چه پلیس از افزایش سیستمی اعتبار وکالتنامه ها به تعداد روزهای تعطیل خبر داده بود اما با توجه به افزایش تعداد مراجعان برای تعویض پلاک و پر شدن نوبت‌ها عملا بر نگرانی این دسته از متقاضیان افزوده می شد.

سرهنگ محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا روز گذشته در واکنش به گلایه برخی از شهروندان مبنی بر پر بودن سامانه نوبت دهی و سخت بودن پروسه ذخیره نوبت و در تشریح آخرین وضعیت ارائه خدمات در مراکز تعویض پلاک اظهار داشت: در روزهای ابتدایی هفته و با توجه به بازگشایی مراکز تعویض پلاک در استانها که بعد از ۱۵ تا ۳۰ روز بازگشایی شده بودند شاهد افزایش حجم مراجعان به سایت نوبت دهی اینترنتی و پر شدن نوبت‌ها در ساعات اولیه بودیم.

بازشدن ساعت رزرو ۸ روز کاری در سامانه نوبت دهی اینترنتی

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و کاستن از نگرانی مراجعان، مقرر شد سایت نوبت‌دهی هر بار بازه‌های زمانی تا ۸ روز را پیشروی متقاضیان قرار دهد تا افراد بدون نگرانی بازه زمانی و مرکز مدنظر خود را انتخاب کنند.

وی در خصوص گلایه شهروندان مبنی بر قرمز بودن آیکون رزرو نوبت اعلام کرد: بعد از ساعت ۲۴ هر شب نیز ، یک روز به تعداد روزهای مدنظر برای رزرو در سامانه اضافه می شود؛ بنابراین اگر افراد با قرمز بودن قسمت رزرو زمان مواجه بودند هیچ نگران نبوده و در ساعات بامدادی یا اوایل صبح برای رزرو اقدام کنند.

با گوشی تلفن همراه« رایگان» نوبت رزرو کنید/ نیازی به مراجعه به کافی‌نت نیست

سرهنگ محمدی با بیان این مطلب که برای رزرو نوبت نیازی به مراجعه به کافی نت ها و پرداخت هزینه نیست گفت: افراد با استفاده از گوشی تلفن همراه به صورت رایگان می‌توانند وارد سایت پلیس راهور شده و در سامانه نوبت دهی اینترنتی ثبت نام کرده و بعد برای دریافت خدمات و تعویض پلاک به مراکز شماره گذاری مراجعه کنند.

افزایش دو ساعته فعالیت مراکز تعویض پلاک/ شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۶ 

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص ساعت کاری مراکز شماره گذاری پلیس راهور بعد از ماه مبارک رمضان اعلام کرد: با افزایش دو ساعت کاری به زمان فعالیت مراکز تعویض پلاک از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت کاری مراکز تعویض پلاک ۷ صبح تا ۱۶ است.

تعویض پلاک پنجشنبه‌ها هم باز است

وی گفت: مراکزتعویض پلاک و شماره گذاری پلیس راهور در روزهای پنجشنبه غیر از تعطیلات رسمی باز بوده و از ساعت ۷ تا ۱۲ اقدام به ارائه خدمات نقل و انتقال خواهند کرد.

به تعداد روزهای تعطیل به اعتبار وکالتنامه ها افزوده شده است

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در خصوص اعتبار وکالتنامه خاطرنشان کرد: به تعداد روزهای تعطیل مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری در هر استان، به اعتبار وکالتنامه های منقضی افزوده می شود.

روزانه ۲۰ هزار خدمت نقل و انتقال در کشور انجام می‌شود

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: به طور میانگین در کل کشور روزانه ۲۰ هزار مراجعه کننده خدمات نقل و انتقال را دریافت می کنند؛ بنابراین با توجه به افزایش ساعت کاری، ارائه نوبت ۸ روز کاری برای ذخیره نوبت دهی اینترنتی و افزایش اعتبار وکالتنامه ها جای هیچ گونه نگرانی نیست.

دربازه زمانی رزرو شده مراجعه کنید؛ نه زودتر و نه دیرتر

وی با بیان این مطلب که باید شهروندان از طریق سایت راهور ۱۲۰ و نوبت دهی اینترنتی بازه زمانی و مرکز مد نظر خود را انتخاب کنند، به هموطنان توصیه کرد که حتماً با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن ماسک و ترجیحا خودکار و دستکش در زمانی که در سامانه رزرو کرده‌اند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند؛ نه زودتر و نه دیرتر؛ اگر زودتر مراجعه کنند معطل شده و اگر دیرتر برسند، نوبت‌شان ابطال خواهد شد؛ همچنین  از آوردن همراه اضافی در مراجعه به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک خودداری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها