نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: فاز اول تولید واکسن کووایران برکت امروز به صورت رسمی آغاز و تا تیر ماه امسال حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۴۹۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، عزیزاله شهبازی در مراسم رونمایی از اولین محصول تولید شده واکسن کووایران برکت (۳۰۰ هزار دوز واکسن) در فاز یک کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در محل شهرک دارویی برکت با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفت، افزود: امروز شاهد آغاز تولید یک محصول مهم و استراتژیک برای کشور در البرز هستیم.

وی با بیان اینکه شهرک دارویی برکت در منطقه ویژه اقتصادی ساوجبلاغ مستقر است، ادامه داد: همچنین در این روز به صورت رسمی اعلام شد که ساوجبلاغ به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

شهبازی گفت: استان البرز با ظرفیت های موجود در حال تبدیل شدن به های دارویی کشور است، چراکه ۷۰ درصد از تولید داروی کشور در این استان است.

وی افزود: فاز اول تولید واکسن کووایران برکت امروز به صورت رسمی آغاز و تا تیر ماه امسال حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن عرضه می‌شود.

استاندار البرز گفت: واکسن های دیگری نیز مراحل تحقیقاتی خود را به پایان رسانده‌اند که می‌توان به رازی و پاستور و اکتوورکو که در البرز مستقر هستند، اشاره کرد.

وی افزود: دولت، نهایت همراهی و همکاری و ایجاد تسهیلات لازم را برای مطالعات، تولید و عرضه واکسن کرونا داشته است.

شهبازی گفت: مفتخریم که چنین دانشمندان فرهیخته و ارزشمندی در پهنه جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و در البرز نیز به شکل ویژه ای فعالیت دارند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها