کلاهبردار 25هزار میلیاردی که ساکن یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس بود، به کشور بازگردانده شد

سلطان وام در دام

رئیس‌پلیس بین‌الملل ناجا از بازداشت متهم فراری به اتهام كلاهبرداری 25 هزار میلیارد تومانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۴۱
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام‌جم، چندی قبل دستگاه قضایی از فعالیت مجرمانه یك مجرم اقتصادی و فرار او از كشور باخبر شد. بررسی‌ها نشان داد، این متهم با تاسیس شركت‌هایی در داخل و خارج از كشور، مدعی فعالیت اقتصادی بوده و با جعل و استفاده از اسناد غیرواقعی، بیش از یك میلیارد دلار از بانك‌های مختلف دولتی و خصوصی تسهیلات ارزی گرفته و بعد از آن از كشور فرار كرده‌است.

موضوع برای پیگیری و استرداد این متهم به پلیس اینترپل ایران اعلام شد و با پیگیری پلیس بین‌الملل برای این فرد اعلان قرمز صادر و مشخص شد او به یكی از كشورهای حاشیه خلیج‌فارس گریخته و در آنجا زندگی مخفیانه‌ای دارد.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در این‌باره به جام‌جم گفت: «بررسی‌های همكاران ما نشان داد، متهم حدود یك سال قبل از كشور خارج شده بود و در این مدت در یكی از كشورهای همسایه اقامت داشت. براساس پرونده‌ای كه علیه او تشكیل شده بود، متهم به جعل، استفاده از اسناد غیرواقعی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از یك میلیارد دلار بود. او همراه دیگر همدستان خود با تشكیل چند شركت هم‌گروه در داخل و خارج از كشور، با مراجعه به نظام بانكی و ارائه اسناد جعلی و صوری، تسهیلات ارزی و ریالی كلانی را به مبلغ 25 هزار میلیارد تومان كلاهبرداری و به حساب وابستگان خود منتقل می‌كرد.»

وی با اشاره به تلاش ماموران اینترپل تهران در ردیابی و بازداشت این متهم و همچنین همكاری پلیس مهاجرت و گذرنامه خاطرنشان كرد: «متهم پس از بازداشت در كشور مورد نظر به ایران منتقل و جهت ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.»

کلاهبرداری به بهانه ویزا و اقامت

رءیس پلیس بین‌الملل ناجا در ادامه اظهار داشت: ماموران پلیس اینترپل چندی قبل نیز یک متهم که کلاهبرداری 80میلیارد ریالی کرده بود را پس از اعلان قرمز به کشور بازگرداندند. این متهم با تاسیس یک شرکت صوری در زمینه صدور ویزا، اخذ اقامت و... با ترغیب هموطنان جهت سرمایه گذاری در آن شرکت، بیش از ۸۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و از کشور  متواری شده بود که با اعلام دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار گرفت. این پرونده با بیش از ۶۰شاکی به مراجع قضائی ارجاع و جهت رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها