در سیمای مرکز آذربایجان شرقی فیلم مجموعه ای آماده نمایش شده است که رویای نمناک نام دارد. این فیلم مجموعه را اصغر یوسفی نژاد کارگردانی کرده است
کد خبر: ۱۳۱۳۸۹
که پیش از این مجموعه باران رویاها را نمی شوید را برای این شبکه استانی ساخته است. این مجموعه سال پیش از شبکه تهران پخش شد.
یوسفی نژاد در فیلم مجموعه رویای نمناک که با حضور تعدادی از عوامل حرفه ای در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شده یک داستان معاصر امروزی را دستمایه کار قرار داده است. رویای نمناک داستان زنی به نام مریم آرام است که پس از ازدواج با جانباز شیمیایی ، دکتر حامد شوقی به تبریز آمده است او در تلاش است براساس تحقیقات دکتر شوقی فیلمنامه ای را تنظیم کرده و در آستانه شروع تولید و اولین کار جدی خود است.
موضوع تحقیق دکتر شوقی بهره گیری از امکانات عمومی و حفظ آن است. مریم در طول ساخت فیلم با دو مشکل اساسی درگیر است. عود کردن عوارض شیمیایی دکتر شوقی و مواجه شدن با تهیه کننده ای که سودای دیگر در سر دارد. در این فیلم مجموعه پس از افزوده شدن داستان هایی که توسط مریم آرام کارگردانی شده ، به صورت یک سریال 13قسمتی از یکی از شبکه های سراسری پخش می شود. به گفته یوسفی نژاد در نسخه سینمایی این فیلم مجموعه که به شیوه دوربین روی دست و مستندگونه ساخته شده ، فقط به زندگی خانوادگی و مشکلات کاری مریم آرام پرداخته است و ساختاری واقعگرا دارد؛ اما در نسخه سریالی که با افزوده شدن فیلمهای کارگردانی شده توسط مریم آرام آماده پخش خواهد شد، همه عناصر فیلمسازی به همان شیوه متداول حضور دارند.
در این فیلم مجموعه فقیهه سلطانی ، کاظم افرندنیا، جلال طباطبایی ، مختار سائقی ، مهسا مهجور، مجتبی بی طرفان ، حامد منافی ، غلامرضا باقری ، سمیه خدادادی ، شهلا محمدی و...به ایفای نقش پرداخته اند. همچنین جواد موسوی (مدیر تصویربرداری)، حمید سلیمانی نیا (صدابردار)، محمد ملکی اصل (آهنگساز)، جلیل اصغری (عکاس ) و اصغر یوسفی نژاد (نویسنده ، تهیه کننده) در ساخت این پروژه همکاری داشته اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها