فرمانده انتظامی غرب استان تهران:

۴ زورگیر مسلح در غرب پایتخت دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند شش نفره سرقت مسلحانه محموله بار در کهریزک خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۸۵۶

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با  فارس از انهدام باند سرقت مسلحانه محموله خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: ۲۴ اسفند سال گذشته کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت در جریان آدم ربایی راننده کامیون و سرقت مسلحانه خودرویش در منطقه شورآباد قرار گرفتند.

سردار لطفی گفت: با اعلام این خبر کارآگاهان وارد عمل شده و در تحقیقات شاکی اظهار داشت که از انباری در کهریزک ۲۱۵ کارتن سیگار خارجی بار زده و به سمت اصفهان حرکت کرد اما در منطقه شورآباد دو خودروی پژو و پراید با چند مرد مسلح مسیر را بسته و خود را مأمور معرفی کردند؛ سپس در یک اقدام به سمتش حمله ور شده و دست و پا و چشم هایش را بستند و سوار خودروی پراید کرده و راه افتادند. یکی از سارقان پشت فرمان خودروی وی نشست و به حرکت درآمد. چندین ساعت بی هدف پراید حرکت کرد درنهایت دست و پا بسته در منطقه قلعه نو رهایش کردند.

سردار لطفی تصریح کرد: با شکایت مرد جوان و تحقیقات کارآگاهان اداره یکم‌پلیس آگاهی پایتخت مشخص شد که سارقان مسلح پلاک خودروهایشان را مخدوش کرده و هیچ رد و نشانی از خود به جا نگداشته اند. در ادامه تحقیقات تیم تحقیق با بهره‌گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق شدند سردسته باند به نام «بهمن» را شناسایی و بازداشت کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: بهمن که نگهبان انبارهای شورآباد و کهریزک بود و اشراف کامل به انبارها داشت، در تحقیقات به جرم خود اعتراف و اعلام کرد که به همراه ۵ نفر از هم‌محلی‌هایش نقشه سرقت بار خودروها را کشیده و از آنجایی که نگهبان انبارها بوده از ساعت بارگیری و نوع بارها مطلع بوده است. در ضمن با تهیه سلاح و تجهیزات نظامی، خود را مامور معرفی و راه خودروها را سد کرده و با تهدید سلاح، راننده ها را سوار خودروها کرده و پس از چندین ساعت گرداندن در شهر آنها را رها می کردند.

بهمن اعتراف کرد که محموله اول که یک بار سیگار بود را به یک مالخر در تهران فروخته و دو بار پارچه را پس از سرقت به انبارهایشان انتقال داده و خودروها را در سطح شهر رها می کردند؛ همچنین با فروش اموال مسروقه تعداد 4 دستگاه خودروی سواری (سه دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پژو405) خریداری کرده و پول ها را بین خودشان تقسیم کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با اعتراف متهم جوان، تمامی اعضای این باند 6 نفره در یک اقدام ضربتی بازداشت و به جرم خود معترف شدند؛ همچنین در بازرسی از مخفیگاه سارقان چهار دستگاه خودروی سواری به همراه دو دستگاه وانت نیسان محموله‌های 150 طاقه پارچه کشف و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سردار علیرضا لطفی خاطرنشان کرد: تبهکاران تاکنون به سه فقره سرقت مسلحانه محموله اعتراف کرده که ارزش ریالی سرقت ها بالغ بر پنج میلیارد تومان برآورد شده است.

لازم به ذکر است که به گفته سردار لطفی تحقیقات تکمیلی جهت بررسی سوابق کیفری متهمان و دستگیری خریداران اموال مسروقه و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها