رئیس اتاق اصناف مرکز استان کرمان با اشاره به شرایط سخت این روزهای اصناف گفت :اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها فشار مضاعفی را به اصناف به خصوص واحدهای استیجاری که باید ماهانه اجاره پرداخت کنند، وارد کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۷۵
به گزارش جام جم آنلاین کرمان:یوسف جعفری،با تاکید بر اینکه نقش اصناف در انتقال بیماری کرونا بسیار اندک است افزود: با توجه به گفته‌های ستاد ملی کرونا بیش از ۵۰ درصد انتقال ویروس کرونا در دورهمی‌ها و مجالس خانوادگی صورت می‌گیردوانصاف نیست تمامی فشارها به حوزه اصناف وارد شود و حمایتی هم از این قشر صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط بد اقتصادی، تعطیلی واحدهای صنفی، همان امید فروش اندک را از مغازه‌دار می‌گیرد، آیا مسئولان می‌توانند راهکاری برای پرداخت اجاره بها، چک‌های معوق و هزینه‌های عوارض شهرداری، حقوق و بیمه کارکنان، مالیات و دیگر هزینه‌های واحدهای صنفی ارائه کنند!؟

یوسف جعفری اظهارکرد: اجرای محدودیت‌ها برای مهار بیماری کرونا در همه جامعه یکسان نیست و همیشه تنها قشری که باید تعطیل شوند اصناف هستند و دیگر ادارات و سازمانها که بیشترین عامل انتقال ویروس هستند، مانند بانک ها و  ... مثل قبل باز هستند و فعالیت دارند و این موضوع عادلانه نیست.
 
وی افزود:دراین شرایط اقتصادی که اصناف نیز مشکل تامین معیشت خانواده و هزینه اجاره بها وغیره را دارند، بهتر است حداقل برای گروه شغلی ۲ محدودیت ساعتی اعمال شود تا در ساعات مشخصی، واحدهای صنفی بتوانند باز و فعال باشند و در کنار آن، نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها