رئیس کل دادگستری مازندران بر ضرورت آزادسازی ساحل از ساخت وسازهای غیرقانونی تاکید کرد و شهرک‌های مسکونی خصوصی را مانع دسترسی مردم به سواحل استان دانست.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۰۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حجت الاسلام صادق اکبری پیش ازظهر دوشنبه در بازدید از شهرک‌های ساحلی بابلسر، ضمن بازدید از ساحل شهرکی علی آبادمیر و برخی شهرک‌های این شهرستان که سواحل را تصرف کرده‌اند، بر حفظ حریم ساحل و آزادسازی سواحل از ساخت و سازهای غیرقانونی تاکید کرد.

 

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین جلوگیری از مرتفع‌سازی و تخریب مرتفع‌سازی‌های غیرمجاز را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول، عزمی جزم برای تعیین تکلیف سواحل شمال کشور داشته و رئیس قوه قضائیه نیز همواره بر اهمیت و ضرورت آزادسازی حریم سواحل دریای خزر در چارچوب قوانین و مقررات جاری تاکید دارند.

 

عالی‌ترین مقام قضائی استان افزود: درگذشته بخش عمده‌ای از سواحل مازندران در اختیار نهادها و بخش خصوصی قرار داشته و صدها شهرک مسکونی که اغلب در اختیار بخش خصوصی بوده مانع از دسترسی مردم به سواحل شده بود که با هم اندیشی و نظام‌مند کردن شیوه‌های آزادسازی و قاطعیت نهادهای مسئول، زمینه دسترسی و استفاده عموم مردم از سواحل فراهم شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سواحل مازندران، پربازدیدترین قسمت‌ها در نوار شمالی کشور است و زمینه استفاده برای عموم باید فراهم شود؛ ضوابط و دستورالعمل‌ها در مورد حریم دریا و رعایت فاصله قانونی ۶۰ متری کاملاً مشخص و آشکار است و با متصرفان غیرقانونی، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام اکبری در جلسه مشترک دادگستری و سپاه بابلسر حضور یافت. در این جلسه ضمن بررسی سند تحول قضائی و تشریح طرح ابتکاری محله‌محور جبهه خرمشهرهای سپاه بابلسر، بازوند فرمانده سپاه این شهرستان پیشنهاد اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، راه‌اندازی شورای حل اختلاف محله‌محور، راه‌اندازی شورای سازش خانواده در محله و راه‌اندازی ستاد پیشگیری از وقوع جرم را ارائه کرد که با استقبال رئیس کل دادگستری مازندران همراه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها