معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران گفت: با نظارت دستگاه‌های اجرایی متولی و برخورد قاطع دستگاه قضایی، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در ساحل خزر در مازندران به صفر رسید.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۶۳

علیرضا یونسی رستمی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در شرایط فعلی نیز با هرگونه ساخت و سازغیر مجازدر ساحل خزر در مازندران برخورد قاطع می‌شود و این سواحل برای بهره‌گیری مردم نگهداری می‌شود.

وی گفت: تمام پلاژهای دولتی که در حاشیه دریای خزر در این استان احداث شده نیز در صورت استقرار در 60 متری ساحل تخریب می‌شود.

یونسی اظهارکرد: طبق قانون تمام ساخت و سازها باید از حریم 60 متری ساحل خزر آزادسازی شود که این کار در مورد تمام تاسیسات دولتی و غیر دولتی اجرایی شد.

وی یادآور شد: قانون باید در مورد تمام تاسیسات غیرقانونی اجرایی شود و این کار نیز در مازندران از بدو روی کارآمدن کارگزاران دولت یازدهم اجرایی شد.

مازندران 338 کیلومتر ساحل خزر دارد که براساس بررسی، 70 درصد مسافرانی که به این خطه شمال کشور سفر می‌کنند، وجود ساحل را علت اصلی انتخاب این استان به عنوان مقصد سفر اعلام کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: 15 کیلومتر از حریم ساحل 388 کیلومتری خزر در حوزه استحفاظی این استان آزادسازی شد.

وی همراهی و همگامی دستگاه‌های اجرایی و قضایی را عامل اصلی در تسریع آزادسازی این حریم اعلام کرد.

یونسی افزود: درحالی این میزان از ساحل خزر آزادسازی شده که این فضا چندین سال در تملک افراد حقیقی بخش خصوصی قرار داشته است.

به گفته وی، بیشتر آزاد سازی حریم ساحل مربوط به غرب استان مازندران در شهرستان نوشهر، نور و چالوس بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها