معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:امسال حدود ۱۲ هزار و ۸۵۷ تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین استان توزیع شده است و بیش از 391 هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۱۳

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان غربی، اکبر کرامتی به اختصاص 391 هزار هکتاری مزارع استان به کشت گندم آبی و دیمی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری مجموعا بیش از ۳۹۱ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته  که از این میزان 90 هزار و 196 هکتار از اراضی زراعی استان گندم آبی و درسطح 300 هزار و 932 هکتار گندم دیم کشت شده است.
وی افزود: در حال حاضر 50 درصد از مزارع گندم استان در مرحله پنجه زنی کامل هستند که با توجه به وضعیت جوی استان و پایین بودن درجه حرارت عملیات داشت هنوز شروع نشده است که طبق پیش‌بینی‌ها از اواسط فروردین ماه با افزایش درجه حرارت عملیات داشت گندم از جمله استفاده از کود و مبارزه با علف های هرز آغاز می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۴۰ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده،  همچنین امسال حدود ۱۲ هزار و ۸۵۷ تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین استان توزیع شده است.
وی همچنین به خسارات احتمالی سرمازدگی اشاره کرد و جهت جلوگیری از خسارات حاصل از سرمازدگی به کشاورزان توصیه کرد: برای جبران خسارات سرمازدگی بهاره به دلیل تاثیرگذاری بالا کشاورزان می‌توانند از محلول پاشی اوره استفاده کنند زارعین گندمکار استان باید نسبت به مبارزه به موقع علیه آفت سن مادری گندم، علف‌های هرز و استفاده از کود سرک در مزارع خود اقدام کنند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها