مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی

تندباد، رگبار باران و برف مهمان آذربایجان شرقی میشوند

طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور از عصر روز سه شنبه 3فروردین 1400 سامانه جدیدی وارد استان آذربایجان شرقی می شود که در پی آن وزش باد و تندباد شدید، بارش رگبار باران و احتمال وقوع سیل وجود دارد. آمادگی دستگاهها مسئول و همکاری نزدیک مردم با این دستگاهها میتواند از وقوع صدمات و آسیب های جانی و مالی به مردم عزیز استان آذربایجان شرقی جلوگیری نماید
کد خبر: ۱۳۰۸۴۸۷


به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور از عصر روز سه شنبه 3فروردین 1400 سامانه جدیدی وارد استان آذربایجان شرقی می شود که در پی آن وزش باد و تندباد شدید، بارش رگبار باران و احتمال وقوع سیل وجود دارد. آمادگی دستگاهها مسئول و همکاری نزدیک مردم با این دستگاهها میتواند از وقوع صدمات و آسیب های جانی و مالی به مردم عزیز استان آذربایجان شرقی جلوگیری نماید. در همین خصوص با مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همکلام شدیم تا اقدامات انجام شده برای پیشگیری از صدمات ناشی از ورود این سامانه به استان را از ایشان جویا شویم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در مصاحبه اختصاصی با جام جم آنلاین آذربایجان شرقی  در این خصوص عنوان کرد: «بر اساس هشدارهای جوی شماره یک و دو اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی و هشدارهای جوی شماره یک و دو سازمان مدیریت بحران کشور و اطلاعیه شماره 6 مدیریت بحران آب منطقهای و وزارت نیرو ورود سامانه بارشی نسبتا قوی که از اواخر امشب وارد استان ما می شود و تا عصر شنبه هم ادامه دارد و بر اثر آن احتمال رگبار بارش باران و رعد و برق وجود دارد. همچنین بر اساس اطلاعیه شماره 2 هواشناسی استان در سطح نارنجی برای فردا و پس فردا تشدید وزش باد، تندباد و حدود 60 تا 80 میلی متر بارش تجمیعی و نقطه ای در استان پیش بینی شده است.»

تمام سازمانهای مسئول در آماده باش کامل هستند
محمدباقر هنربر افزود: « ما بر همین اساس هشدارهای لازم را به فرمانداران، اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، از طریق اداره کل دفتر امور روستایی استانداری به دهیاران استان و از طریق اداره کل امور شهری و شوراها به شهرداران تاکید کردیم که تا روز شنبه در آماده باش کامل باشند. البته با توجه به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین تمامی نیروهای امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی درآماده باش کامل هستند. متاسفانه علیرغم تاکید فراوان در خصوص عدم مسافرت و تردد غیرضروری در شرایط کرونایی از 26 اسفند تا به امروز 72 درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته داشتهایم که تعدادی از این مسافران در حریم بستر رودخانه ها مستقر میشوند. ما تاکید کردیم که دستگاههای مسئول به ویژه آب منطقه ای، دبی رودخانه ها و سدها را کنترل کنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. بر اساس بند 14 ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور هر یک از دستگاهها مسئول وظیفه ای دارند که تاکید شده است بر اساس آن همه دستگاه های مسئول در آماده باش کامل بوده و تمهیدات پیشگیرانه انجام دهند. از مردم عزیز استان خواهشمندیم که در حریم بستر رودخانه ها و مسیل ها به هیچ وجه توقف و اتراق نداشته باشند. به علت وزش شدید باد و تندباد اتراق در نزدیکی ساختمانهای نیمه کاره، سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی نیز میتواند خطرناک و حادثه ساز باشد. به کوهنوردان عزیز نیز توصیه میکنیم که با توجه به اصابت صاعقه و احتمال وقوع سیل از صعود به ارتفاعات در این ایام پرهیز کنند.»

توقف در حریم رودخانه ها مطلقا ممنوع!

وی اضافه کرد: « ما از طریق صدا و سیما، اخبار 23 شبکه سهند، ارتباط رادیویی شبانه برنامه صدای مرکز استان و از طریق زیرنویس در برنامه های مختلف صدا و سیما اطلاع رسانی لازم را انجام داده ایم. از مردم عزیز استدعا میکنیم که حتما به توصیه های ایمنی توجه کرده و به هیچ وجه ممکن در حریم بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توقف نداشته باشند. تمامی نیروهای استان با تجهیزات و امکانات کامل در آماده باش کامل به سر می برند. امیدواریم به لطف خدا بتوانیم این نزولات آسمانی را که نعمت الهی است به خوبی مدیریت کنیم. این نزولات بلا نیست اما با متاسفانه برخی با ساخت و ساز در حریم رودخانه ها طبیعت را دستکاری کرده و به حریم بستر رودخانه ها تجاوز نموده اند که این باعث میشود این نزولات تبدیل به بلا شود. باید این نزولات را مدیریت کنیم و از آنها به صورت بهینه استفاده کنیم.
این مقام مسئول افزود: سیل شوخی بردار نیست و اتراق در حریم بستر رودخانه ها میتواند آسیب های جبران ناپذیری را به مردم عزیز وارد کند. در مناطق کوهستانی نیز احتمال بارش برف وجود دارد  که همراه داشتن تجهیزات زمستانی در این خصوص ضروری است.از مردم خواهشمندیم با نیروهای امدادی و عملیاتی و نظامی همکاری صمیمانه و تنگاتنگی داشته باشند.» 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها