آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۰۷۲۶۵

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که شمار مبتلایان به کرونا کم کم به مرز 120 میلیون نفر نزدیک می شود آخرین اخبار ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان به شرح زیر است:

 

*از آنجایی که ریزش مو یکی از عوارض ابتلا به کرونا است در انگلستان تقاضا برای کاشت مو از زمان آغاز پاندمی 40 درصد از افزایش یافته است.

 

*در کل بریتانیا از هر 10 بیمار ترخیص شده کرونایی از بیمارستان یک نفر تا سه ماه همچنان علائم کرونا را از خود نشان می دهد.

 

*از هر 5 بزرگسال آمریکایی یک نفر می گوید که یکی از اطرافیان و دوستانش را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است.

 

*کمپانی داروسازی مدرنا آزمایشات بالینی سه ورژن مختلف از واکسن کرونای خود را آغاز می کند. گفته می شود این واکسن در برابر گونه جهش یافته آفریقایی کاملا موثر است.

 

*واکسن نوواواکس 96 درصد از کرونا جلوگیری می کند اما موثر بودن این واکسن در برابر گونه جهش یافته آفریقای جنوبی 55.4 درصد تخمین زده شده است.

 

*اتحادیه اروپا واکسن «جانسون اند جانسون» را تایید کرد. این واکسن فقط در یک دوز تزریق می شود.

 

* یک مطالعه هشدار دهنده ادعا کرده است که بیش از نیمی از بیماران سرطانی ممکن است پس از یک بار تزریق واکسن فایزر در برابر ویروس کرونا محافظت نشوند.

 

*شرکت داروسازی «الی لیلی» که درمان ترکیبی مبتنی بر داروی آنتی بادی را کشف کرده است بار دیگر در بیانیه ای مدعی شد این دارو در روند درمانی بیماری کروناب سیار موثر است و تا 87 درصد نرخ بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا را کاهش می دهد.  این دارو ویروس را یک بار آلوده می کند و به آن متصل می شود و سپس از ورود پاتوژن به سلول های انسانی جلوگیری می کند و آن را خنثی می کند. این نخستین داروی موثری است که تا امروز برای درمان کرونا استفاده شده است.

 

*یافته های مطالعاتی نشان می دهد زنان بارداری که مبتلا به کرونا می شوند دو برابر نسبت به زنان کرونایی که باردار نیستند کارشان به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه می کشد.

 

* کارشناسان هشدار جدی در مورد تأثیرات بیماری همه گیر ویروس کرونا در سلامت روان کودکان و جوانان داده اند. آنها ادعا کردند تعدادی از مطالعات نشان داده است  افزایشی  در مشکلات روانی و علائم افسردگی در افراد زیر 18 سال هنگام قرنطینه به وجود آمده است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها