رئیس جمهور در تماس تلفنی نخست وزیر انگلستان:

سیاست قطعی ایران در برجام عمل در برابر عمل است

رئیس‌جمهور در واکنش به اقدام اخیر سه کشور اروپایی برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آژانس جای بازی سیاسی نیست و بازی سیاسی باید کنار گذاشته شود.
کد خبر: ۱۳۰۶۱۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی در جریان آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور که صبح امروز به شکل ویدئو کنفرانسی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اقدامات اخیر کشورهای اروپایی برای تصویب قطعنامه علیه برنامه هسته‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ما از اول علاقه مند بودیم که با آژانس کار کنیم و آژانس به خوبی می‌داند که ما با آنها به خوبی کار کردیم ولی در عین حال  یک عده‌ای که فکر آنها به درستی کار نمی‌کند و متاسفانه از کشورهای اروپایی هستند که ادها دوستی با ایران را دارند ، این روزها به دنبال تصویب قطعنامه علیه ایران هستند، من به آنها نصیحت می‌کنم که این کار را نکنند. 
 
وی افزود: آژانس جای بازی سیاسی نیست و بازی سیاسی باید کنار گذاشته شود.  آژانس جای کار فنی است ما بعد از قانون مجلس به توافق خوبی با آژانس رسیدیم که باید ادامه پیدا کند.
 
روحانی تاکید کرد: فعالیت هسته‌ای ما صد درصد صلح آمیز است و  اگر آژانس می‌بیند که هنوز با دلخواه آنها فاصله دارد، اشکال آن  آمریکا است و اگر تحریم‌ها برداشته شود آنها می‌توانند همانند گذشته در فضایی دوستانه همکاری کنند. 
 
رئیس‌جمهور خطاب به دولتمردان  آمریکا گفت:‌ ما سه سال با تمام مقاومت و صبر در برابر تخلف  دولت آمریکا سابق شما و اقتداما ت تروریستی او  ایستادگی کردیم. شما در دوران کرونا هم به وظایف انسانی خود عمل نکردید و دولت سابق شما به خاطر ظلم و تعدی به ملت ایران باید در تاریخ شرمنده ملت ایران و جهان  باشد.
 
وی تاکید کرد: اگر دولت جدید می‌خواهد جبران کند ما را راه باز گذاشته‌ایم. بعضی از دوستان گفتند که باید ابتدا آمریکا خسارت مستقیم 200 میلیارد دلاری را جبران کند و بعد به فکر مذاکره باشد ولی ما گفتیم که این باشد برای بعد و اگر آمریکا می‌خواهد که ما به تعهدات برجامی بازگردیم ابتدا باید تمامی تحریم‌ها را لغو کند. فعلا از آمریکا خسارت نمی‌گیریم اول بیاید داخل برجام بقیه کارها بعد؛ بعضی‌ها فکرهایی نکنند، بوی کباب می‌آید، خر داغ می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها