محققان دریافتند، استفاده از سمعک می‌تواند بروز زوال عقل در افراد دارای مشکلات شنوایی را تا پنج سال به تأخیر بیندازد.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مطالعه نشان می‌دهد، استفاده از سمعک می‌تواند بروز زوال عقل در افراد دارای مشکلات شنوایی را تا پنج سال به تأخیر بیندازد.

متخصصان ایرلند شمالی ۲ هزار و ۱۱۴ سالمند با اختلال شنوایی را مورد مطالعه قرار دادند؛ آنها بررسی کردند که چه کسی پنج سال پس از تشخیص «MCI» به زوال عقل مبتلا شد؛ «MCI»، اختلال شناختی خفیف، یک اختلال عصبی است که در افراد مسن رخ می‌دهد و شامل اختلالات شناختی همراه با اختلالات جزئی در فعالیت‌های روزمره زندگی می‌شود.

داده‌ای به دست آمده از مطالعه نشان داد، یک سوم کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند ، پس از پنج سال به زوال عقل مبتلا نشده‌اند.

این مطالعه پیشنهاد کرده است که بروز زوال عقل در افرادی که دارای مشکلات شنوایی هستند می‌تواند با استفاده از سمعک تا پنج سال به تأخیر بیفتد.

به گفته محققان، گرچه «MCI» به عنوان نوعی زوال عقل تعریف نمی‌شود. با این حال، افرادی که مبتلا به آن تشخیص داده می‌شوند، احتمال دارد که بعداً به زوال عقل مبتلا شوند.

کارشناسان گفتند، یافته‌های آنها «اولین قدم مهم» برای حمایت و تشویق افراد کم شنواست تا از سمعک استفاده کنند.

مگدا بوچولک، نویسنده مقاله و کارشناس تجزیه و تحلیل داده‌ها از دانشگاه اولستر در ایرلند شمالی می‌گوید: «استفاده از سمعک با تغییر دو ساله کندتر شدن احتمال ابتلا به زوال عقل نیز همراه است.به نظر من، با توجه به اینکه هیچ درمانی برای درمان زوال عقل وجود ندارد، حتی یک اثر مفید کوچک از درمان کاهش شنوایی در به تأخیر انداختن این بیماری می تواند پیامدهای قابل توجهی برای سلامت عمومی داشته باشد».

این محقق ادامه داد: در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که به تأخیر انداختن شروع زوال عقل حتی به مدت دو سال تأثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها