شمار درگذشتگان کرونایی در 24 ساعت اخیر از مرز 11 هزار و 400 نفر عبور کرد.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۲۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در سراسر جهان است:

 

*یک جزیره در اقیانوس اطلس جنوبی نخستین جایی در جهان خواهد بود که تمامی جمعیت آن به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسیناسیون می شود. این جزیره فقط 800 نفر جمعیت دارد.

*تحقیقات جدید که در ژورنال JAMA Network Open منتشر شد نشان می دهد که 30 درصد از افراد مبتلا به کرونا تا 9 ماه پس از ابتلا ، علائم خود را نشان می دهند.

مطالعه قبلی از همان گروه نشان داد که 36 درصد از بیماران غیر بستری در بیمارستان  3 هفته پس از تشخیص اولیه علائم طولانی مدت دارند.

*در صورت موافقت سازمان جهانی بهداشت، واکسن کرونای شرکت جانسون در بیش از 190 کشور دنیا توزیع خواهد شد.

*یک میلیون دوز از واکسن شرکت چینی سینوواک وارد هنگ کنگ شد و واکسیناسیون سراسری علیه این بیماری به زودی در این کشور آغاز خواهد شد. واکسیناسیون علیه کرونا در کشور پاراگوئه هم از هفته آینده آغاز خواهد شد.

*وزارت امور خارجه روسیه به تمامی دیپلمات های خارجی و سفیران حاضر در این کشور توصیه کرده است واکسن کرونای این کشور را بزنند.

*بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مبتلایان جدید در آمریکا مبتلا به گونه جهش یافته انگلیسی هستند.

*زنان باردار 70 درصد بیشتر از سایر زنان در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

* بر اساس یک تحقیق جدید در حالی که سه گونه کرونا ویروس در بریتانیا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی در گردش هستند، نوع جدیدی با نام Q۶۷۷P در آمریکا شناسایی شده است. میزان خطرناک بودن یا نبودن این نوع ویروس هنوز مشخص نیست.

* شرکت مکنزی‌ اند کو هشدار داد پاندمی کرونا باعث شتاب دادن به روند کنونی بازار کار شده است و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ شغل خود را تغییر خواهند داد.

*در 24 ساعت اخیر 11 هزار و 425 نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. آمریکا بیشترین ابتلای روزانه را داشت و تست کرونای 69 هزار و 245 نفر در این کشور مثبت اعلام شد. بیشترین آمار مرگ و میر روزانه هم متعلق به این کشور بود به طوری که 2 هزار و 124 نفر دیگر جان باختند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها