ناگفته‌های الهام اخوان از شخصیت گوهر در سریال «با خانمان»

هر بازیگری دوست دارد نقش گوهر را بازی کند

این شب‌ها مجموعه تلویزیونی «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌ نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی به‌عنوان سریال شبانگاهی شبکه سه سیما روی آنتن است. الهام اخوان، ایفاگر نقش گوهر وارسته، دختر جوانی از طبقه پایین جامعه است که خانواده آشفته‌ای دارد.
این شب‌ها مجموعه تلویزیونی «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌ نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی به‌عنوان سریال شبانگاهی شبکه سه سیما روی آنتن است. الهام اخوان، ایفاگر نقش گوهر وارسته، دختر جوانی از طبقه پایین جامعه است که خانواده آشفته‌ای دارد.
کد خبر: ۱۳۰۲۸۱۲

با این حال او در زندگی کاری خود یک دانشجوی نخبه و پژوهشگری موفق است؛ حسن پورشیرازی و شهره لرستانی هم نقش پدر و مادر گوهر را بازی می‌کنند.

اخوان سال گذشته و در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با ایفای نقش در فیلم «دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد اولین حضور در یک اثر سینمایی را تجربه کرد.

این بازیگر جوان در کنار گروه بازیگران باتجربه و حرفه‌ای این فیلم همچون سعید پورصمیمی، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی و پژمان جمشیدی بازی قابل‌قبولی را در این فیلم ارائه داد.

به همین دلیل با او گفت‌وگویی داشته‌ایم که شرح آن را در ذیل می‌خوانید:

چگونه به پروژه باخانمان پیوستید؟

من از قبل در فیلم دوزیست با آقای نیک‌نژاد همکاری داشتم و از آنجا که کارگردانان در مقوله بازیگری همیشه سراغ افرادی می‌روند که در پروژه‌های قبلی به آنها به نوعی میدان داده‌اند به من پیشنهاد بازی در این سریال را دادند و از طرفی چون کمدی‌های آقای نیک‌نژاد همیشه در نوع خود جزو بهترین‌ها بوده‌اند از این پیشنهاد استقبال کردم و به این پروژه پیوستم.

چه مسائلی شما را به پذیرفتن نقش گوهر ترغیب کرد؟

شخصیت گوهر کاتالیزور است؛ همیشه آرامش را برقرار می‌کند، دوست دارد کلام را درست بگوید، به اهدافش اهمیت می‌دهد و از این نظر این نقش برای من شخصیتی قوی داشت که سبب شد این نقش را بپذیرم.

چقدر شخصیت گوهر به شخصیت خودتان نزدیک است؟

خیلی زیاد؛ گوهر در این سریال یک دختر سلامت و قوی و جزو نقش‌هایی است که هر بازیگری دوست دارد آن را امتحان کند و همان‌طور که گفتم کاتالیزور بودن شخصیت گوهر بسیار به شخصیت من نزدیک بود. من یک دختر مستقل هستم اما اقتدار شخصیت گوهر به میزان زیادی شبیه من بود.

همکاری با آقای نیک‌نژاد چطور است؟

مثل همیشه لذتبخش؛ آقای نیک‌نژاد بازیگردانی را می‌شناسد و بازیگر را آزاد می‌گذارد و به او خط درستی می‌دهد، روحیه مثبت و بسیار خوبی دارد و همین سبب می‌شود نه‌تنها من بلکه تمام گروه عاشق کارکردن با ایشان باشند، چراکه فضای کاری و مدیریتی درستی دارند.

باخانمان یک سریال پربازیگر است؛ تجربه کار با آنان چطور بوده است؟

من تجربه بازی در کنار کارهای پر بازیگر را به دلیل کار در پروژه دوزیست داشته‌ام اما فضای رئال کار در باخانمان سبب دوستی بین اعضای گروه شد. البته آقای نیک‌نژاد هم همیشه تذکر می‌دادند با هم مثل یک خانواده واقعی رفتار کنیم تا برای مخاطب هم داستان ملموس‌تر باشد؛ بنابراین این فضا را ما در کار گذاشتیم. من در طول 5ماه کار در این سریال هیچ‌گاه حس نکردم جلوی آقای حسن پورشیرازی بازی می‌کنم و ایشان را به نوعی پدر خودم می‌دانستم. ایشان هم همیشه من را دخترم صدا می‌زدند.
با خانم شهره لرستانی هم به همین شکل رفاقت داشتیم و البته همچنان هم داریم.

بازخورد کار تا به الان چطور بوده است؟

تا قسمت 10تا12 همچنان استرس داشتم اما خدا را شکر بازخوردهای کار بسیار مثبت بود؛ من خیلی اهل سفر هستم و در مواجهه با مردم شاهد بازخوردهای مثبت آنها و رضایت‌شان از شخصیت گوهر بودم و همین‌ها سبب‌شده تا بدانم انتخاب درست و بازی قابل‌قبولی داشته‌ام.

شخصیت مریم در فیلم سینمایی دوزیست با شخصیت گوهر چه تفاوت‌هایی داشت؟

ابتدا باید بگویم این دو کار از یکدیگر مجزا بودند. در کار کمدی به‌دلیل این‌که باید شخصیت‌پردازی کنیم مجبور هستیم کاراکتر‌ها را تئاتری‌تر بازی کنیم و در دوزیست به دلیل این‌که یک ملودرام اجتماعی شکل گرفته بود خیلی سعی می‌شد بازی‌ها آرام‌تر و زیرپوستی باشند. در کل نکته‌ای در شخصیت گوهر و مریم ثابت بود و هر دو هدفمند بودند و از خانه بیرون زده بودند؛ نکته‌ای که در این زنان بسیار دوست دارم این که هر دوی آنها دنبال هدف بودند هم مریم و هم گوهر همیشه این نکته چالش من بوده که از زنان صرفا به دلیل لطافت در قصه‌ها استفاده نشود بلکه هدفمند وارد قصه شوند. اما از لحاظ تفاوت مریم دختری آرام، صبور و سربه‌زیر بود و گوهر دختری جسور است که به نظرم شرق و غرب بودند و همان‌طور که گفتم هر دو هدفی مشترک داشتند و آن رهایی بود.

آینده کاری خود را چطور می‌بینید؟

بازخوردهای بسیار خوبی از بازی در سریال باخانمان داشته‌ام و این بازخوردها موجب شده بدانم انتخاب درستی داشته‌ام. البته این‌که بخواهم آینده را پیش‌بینی کنم، نمی‌توانم نظری بدهم اما به نظرم با این بازخوردها دستم برای انتخاب بازتر است و می‌توانم انتخاب‌های بهتری داشته باشم.

سختی کار در دوران کرونا چطور بوده است؟

متاسفانه من به کرونا مبتلا و 25روز از پروژه جدا شدم و خدا را شکر هیچ‌کدام از بچه‌ها مبتلا نشدند. البته استرس خیلی زیادی داشتم تا زمانی که بچه‌ها آزمایش دادند و منفی شد، چون در بسیاری از پلان‌ها به دلیل گریم‌هایی که داریم نمی‌توانیم ماسک داشته باشیم و بازیگران سن بالا در کار حضور دارند و استرس و اضطراب سلامت آنها را هم داریم. با این‌که مواد ضدعفونی‌کننده جزء جدایی ناپذیرمان سر صحنه فیلمبرداری است اما باز هم من به کرونا مبتلا شدم. به عقیده من کار در شرایط کرونا تجربه بزرگی بود که به نوعی منجر به تصفیه روح ما شد.

در حال حاضر قصد بازی در فیلم و سریال دیگری را دارید یا خیر؟

بله، پیشنهاد‌هایی داشته‌ام اما کمی صبر کردم تا انتهای پخش باخانمان باز هم بازخوردها را ببینم و بعد بتوانم تصمیم بگیرم.

نیلوفر جعفری - خبرنگار / ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها