صدا و سیما این روزها سریال‌های تازه‌ای در کنداکتور شبکه‌هایش دارد. این در حالیست که همچنان هستند کسانی که ساعت کارهای روزانه‌شان را طوری تنظیم کنند که به پخش مجدد سریال‌هایی مانند «پایتخت»، «در چشم باد»، «آوای باران»، «مدینه» و... برسند و آنها را برای چندمین بار تماشا کنند.
صدا و سیما این روزها سریال‌های تازه‌ای در کنداکتور شبکه‌هایش دارد. این در حالیست که همچنان هستند کسانی که ساعت کارهای روزانه‌شان را طوری تنظیم کنند که به پخش مجدد سریال‌هایی مانند «پایتخت»، «در چشم باد»، «آوای باران»، «مدینه» و... برسند و آنها را برای چندمین بار تماشا کنند.
کد خبر: ۱۳۰۲۷۵۲

سریال‌های «روزهای ابدی»، «بیگانه‌ای با من است»، «با خانمان» و «فقط رد پول را بگیر» سریال‌هایی است که در هفته‌های اخیر شبکه‌های یک، دو، سه و پنج در کنداکتور ساعت پخش سریال‌های خود گذاشته‌اند.

سریال‌هایی که هر کدام در ژانرهای خانوادگی، تاریخ معاصر، طنز، معمایی و... بوده و تلاش کرده‌اند بتوانند مخاطبانی را به سمت خود جلب کنند.

شبکه‌های تماشا، آی‌فیلم، نمایش، نسیم و... نیز به نوبه خود با پخش سریال‌ها و فیلم‌های سینمای پر بازدید و پرمخاطب ببینده‌های قابل توجهی را برای خود دست و پا کرده‌اند.

در این گزارش به معرفی سریال‌هایی که این روزها از شبکه‌های مختلف سیما در حال پخش است، خواهیم پرداخت که برای آشنایی بیشتر می‌توانید این گزارش را تا انتها بخوانید.

بیگانه‌ای با من است

کارگردان: احمد امینی/آرش معیریان
تهیه کننده: بهروز مفید
نویسنده: فروغ فروهیده

بازیگران: زنده‌یاد پرویز پورحسینی، شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، مهرداد ضیایی و...

قصه‌های یک شهر (+تصاویر)

متن و حاشیه: سریالی با محتوایی خانوادگی که پخش آن 15 آذر از شبکه دو ساعت 21:30 آغاز شده است و یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین موضوعاتی که در این سریال وجود دارد این است که در این سریال پرویز پورحسینی آخرین حضورش را در مقابل دوربین داشته و متاسفانه بر اثر دچار شدن به بیماری کرونا درگذشت.

همچنین دوبله‌ای که همخوانی با نقش منفی سریال که آن را پیام احمدی‌نیا بازی می‌کند نیز حاشیه‌هایی را برای این سریال به همراه داشت و در رسانه‌ها و فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفت.

به طوری که احمدی‌نیا نیز خود در انتقاد به این موضوع گفته بود: «برای من این پرسش به وجود آمده، کاری که از اسفند98 جلوی دوربین رفتیم چطور در آستانه پخش به این فکر افتاده‌اند باید لهجه بوشهری این کاراکتر را حذف کنند.»

ساخت این سریال دو فصلی که فصل اول در بیش از 30 قسمت و فصل دوم در بیش از 15 قسمت می‌گذرد یک سال و نیم به طول انجامید و بخش اعظمی از آن در دوران شیوع ویروس کرونا ساخته شد.

سریالی که در آن سه دهه یعنی دهه‌های 60، 70 و 90 روایت می‌شود و نقش اول آن نیز زنی است با بازی شبنم قلی‌خانی و ماجراها و داستان سریال براساس روایت زندگی او و این‌که چه کارهایی طی این سال‌ها انجام داده است می‌گذرد.

روایتی از جابه‌جایی یک خدمتکار با عروس خانواده که در سال‌های ابتدایی دهه 70 رخ می‌دهد و همین اتفاق نیز اتفاقات دیگر را با خود به همراه دارد.

بهروز مفید، تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگویی به این نکته اشاره کرده بود: «داستان این سریال شبیه داستان‌های تاریخی است، اما نه به آن شدت و در اصل موقعیت جابه‌جایی را نشان می‌دهد. همیشه قصه‌هایی که در آن ماجرای جابه‌جایی دو نفر مطرح می‌شود از جمله قصه‌های جذاب بوده است، اما در اینجا و در کنار این جا به جایی که منجر به تغییر هویت یک فرد می‌شود یک داستان الیور توئیستی هم داریم.»

پوراندخت مهیمن درباره پرویز پورحسینی گفت: پرویز پورحسینی، هنرمند تحصیلکرده‌ای بود. او در انگلستان درس خواند و با بازیگران خوب آنجا همبازی بود و شخصیت قابل احترامی داشت. در تئاتر، بازی‌اش در «دکتر فاستوس» بی‌نظیر بود. کار با همکاران اداره تئاتر با گذشت این همه سال، هنوز هم برایم خیلی لذت‌بخش است؛ از «آئینه» گرفته تا «بیگانه‌ای با من است». افسوس که این هنرمند توانا را از دست دادیم و جای او خیلی خالی است.

باخانمان

کارگردان: برزو نیک‌نژاد
تهیه کننده: زینب تقوایی
نویسنده: امیر برادران

بازیگران: حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، مارال فرجاد، افسانه بایگان، آتیلا پسیانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی و با حضور بهنام تشکر و شقایق دهقان و...

قصه‌های یک شهر (+تصاویر)

متن و حاشیه: از جمله سریال‌های پرمخاطب‌ هرشبی که بسیاری از ببیندگان را به سمت خود می‌کشاند سریال‌ های طنز است که همیشه توانسته‌اند رضایت بیننده را جلب کنند. هر چند، چند سالی می‌شود که کنداکتور صدا و سیما از داشتن چنین سریال‌های طنزی که مخاطبان بسیاری آن را دوست دارند خالی است با این وجود فیلمسازان همچنان تلاش می‌کنند با ساخت سریال‌های طنز ورودی تازه به صدا و سیما داشته باشند که سریال «باخانمان» از جمله این سریال‌هاست.

سریالی که آن هم در روزهایی که ویروس کرونا شایع شد کلید خورد، ساخته شد و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط ساخت با دشواری پیش رفت.

موضوع این سریال طنز که نویسنده‌اش، نویسنده مجموعه‌های موفقی همچون «مسافران»، «در حاشیه» و «هیولا» بوده تلاش کرده با همراهی کارگردان این موضوع را در قالب طنز به نمایش درآورد که دورهمی‌های گذشته چقدر شیرین و حلال مشکلات بوده است و نباید بگذاریم شرایط زندگی بین ما فاصله بیندازد.

برزو نیک‌نژاد، کارگردان سریال نیز در همین زمینه گفته بود: «این روزها فاصله میان ما و دیگر اعضای خانواده و فامیل زیاد شده است و شامل حال همه می‌شود. ما در باخانمان به این موارد می‌پردازیم که باید مثل گذشته دور هم جمع شویم تا با هم از پس مشکلات بربیاییم. باخانمان می‌گوید نباید غم و غصه‌ها را به تنهایی بر دوش بکشیم، بلکه می‌شود در کنار هم آنها را حل کنیم.»

قصه این سریال برمی‌گردد به شخصیتی با نام مسعود که این نقش را حسام محمودی بازی می‌کند و ماجرا از این قرار است که مسعود در این سریال زمانی که می‌خواهد ازدواج کند متوجه می‌شود پدر و مادر واقعی‌اش پدر و مادر دیگری هستند که بسیار با پدر و مادری که با آنها بزرگ شده است متفاوتند و همین موضوع روایت این سریال شده که تلاش کرده بر همین اساس قصه‌ها و صحنه‌های بامزه‌ای را خلق کند.

این سریال 30 قسمتی که قرار بود برای نوروز ساخته شود؛ اما تصمیم بر آن شد از 9 دی بعد از پایان پخش سریال «شرم» هر شب ساعت 20:45 روی آنتن برود و فیلمبرداری آن هنوز ادامه دارد. برزو نیک‌نژاد جزو کارگردان‌های موفقی است که تا کنون سریال‌هایی مانند «دردسر‌های عظیم ۱ و ۲»، «ساخت ایران ۲» و... را ساخته و رضایت مخاطبان را نیز با خود همراه داشته است.

این کارگردان در گفت و گویی درباره آن که این روزها به خنده درآوردن مردم کار دشواری شده است گفته بود: «به خنده آوردن مردم کار بسیار سختی است، زیرا این روزها مردم نه‌تنها درگیر بیماری کرونا هستند، بلکه به لحاظ معشیت هم در فشار قرار دارند، بنابراین کار دشواری است که آنها را بخندانیم اما به اندازه توان سعی می‌کنیم مردمی که آمادگی خنده را ندارند، بخندانیم. امیدواریم مردم به‌واسطه این سریال شاد شوند. البته منظورم این نیست که مردم با این سریال قهقهه می‌زنند اما مسلما کام‌شان شیرین می‌شود.»

فقط رد پول را بگیر

ساخت کشور: دانمارک 2016
کارگردان: پیر فلای، یانیک یانسن
نویسنده: آندرس آگوست، جپ ژرویک گرام
بازیگران: توماس بو لارسن، ناتالی مادوئنو، لوکاس هانسن و...

قصه‌های یک شهر (+تصاویر)

درباره سریال: «یک پلیس میانسال است که مسوول کشف راز قتل یک فرد اوکراینی در شرکتی به نام «اینگرین» می‌شود. شرکت فساد مالی دارد و در طول سریال وکیل حقوقی شرکت به نام «کلودیا» مسوول رسیدگی به آن است. ماجراها به توطئه‌ای بزرگ و داستان‌هایی هیجان‌انگیز می‌رسد و...» این چند خط روایتی است که از این سریال پلیسی- معمایی دانمارکی منتشر شده است.

سریالی که در ۲۰ قسمت از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و علاقه‌مندان و مخاطبانی را که به چنین سبک سریال‌هایی علاقه‌مند هستند دعوت به تماشا می‌کند.

گنجینه سریال‌های آرشیوی

شبکه آی‌فیلم این روزها سریال‌های خوبی را روی آنتن می‌فرستد. سریال‌هایی که در زمان خود توانستند اسم و رسمی پیدا کنند و بیننده‌های بسیاری را به سمت خود جذب کنند.

یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌ها «پایتخت» بود که شبکه آی‌فیلم از «پایتخت 1» شروع کرده و حالا به «پایتخت 5» رسیده است.

قصه‌های یک شهر (+تصاویر)

این سریال ساعت 21 از این شبکه پخش می‌شود. شروع سریال پایتخت از سال 90 زده شد؛ سریالی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و با بازی محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نسرین نصرتی، مهران احمدی، بهرام افشاری، هومن حاجی‌عبدالهی و... که درباره خانواده‌ای مازندرانی است و اتفاقات مختلف و طنزآمیزی در جریان سریال رخ می‌دهد.

علاوه بر این، ساعت 22 نیز از شبکه آی‌فیلم سریال «در چشم باد» پخش می‌شود. سریالی با پرداخت متفاوت و بازیگران بنام که موفقیت قابل قبولی را در زمان پخش خود به دست آورد و برای همین هم یکی از سریال‌های پرمخاطب شبکه آی‌فیلم محسوب می‌شود. این کار محصول سال 88 است.

سریالی که ساخت آن حدود 6 سال طول کشید و در 44 قسمت روی آنتن رفت. کارگردان و نویسنده این سریال مسعود جعفری جوزانی به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی، عباس اکبری و حبیب‌ا... کاسه‌ساز است.

این مجموعه تلویزیونی با موضوع سیاسی-اجتماعی حوادث سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ تا ۱۳۶۰ را به نمایش می‌گذارد. پارسا پیروزفر، اکبر عبدی، کامبیز دیرباز، سعید نیک‌پور، زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی، سحر جعفری جوزانی، فریبا متخصص، لاله اسکندری، ستاره صفرآوه، رضا شفیعی جم، فخرالدین صدیق‌شریف، جهانگیر الماسی، محمود پاک نیت، مصطفی زمانی، محمدرضا هدایتی، هومن سیدی و... از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند.

گفته شده است ساخت این سریال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سریال‌سازی در تلویزیون است که برای ساخت آن تا به حال از ۴۸۰ لوکیشن استفاده شده و به بیش از ۱۰ شهرستان و استان دیگر سفر شده‌است.

سریال «مدینه» نیز ساعت 20 از این شبکه پخش می‌شود. این سریال برای اولین بار در ماه رمضان سال 93 پخش شد. سریالی به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌ا.... نام فیلم برگرفته از قهرمان سریال است که پریوش نظریه آن را بازی کرده و شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان، مریم کاویانی، و... از جمله بازیگران مطرحی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ساعت18 نیز «آوای باران» پخش می‌شود. این سریال نیز یک سریال موفق در زمان پخش خود بود. کاری از حسین سهیلی‌زاده و نویسندگی علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی به تهیه‌کنندگی سید محمد هاشمی اصل. سریالی اجتماعی که به موضوع کودکان کار می‌پردازد و نگاه متفاوت و تازه آن باعث شده تا در زمان پخش بازخورد خوبی داشته باشد. در حال حاضر که از شبکه آی‌فیلم این سریال مجدد پخش می‌شود هم هنوز مخاطبان علاقه‌مند به این سریال را
به سمت خود می‌کشاند.

آزاده باقری - روزنامه نگار / ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها