فاطمه اکرمی ، دختر پرنده ایرانی از مرگ محمد بزرگی می‎گوید

آن تراژدی مرگبار...

بحران ادامه‌دار ویلموتس برای ایران؛

چرا دردسرهای مرد بلژیکی تمام نمی شود؟

پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم‌ملی ایران در دادگاه عالی ورزش است و همه در انتظار رای نهایی آن هستند. فدراسیون با کمک نهاد ریاست جمهوری و وزارت ورزش در این پرونده دفاعیه خود را انجام داد.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم،  یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال گفت: «واقعیت این که رای‌های فیفا معمولا از سوی دادگاه عالی ورزش تائید می‌شود ولی قوانین مالی سوئیس با فیفا فرق دارد. از آنجا که دادگاه عالی ورزش طبق قوانین سوئیس عمل می‌کند نه قوانین فیفا، بنابراین امیدوار هستیم حداقل بخش قابل توجهی از مبلغ غرامت کاهش پیدا کند.»

این مقام آگاه اضافه کرد: «ما در پرونده امیدواریم دو اتفاق رخ دهد. بهترین حالت این که رای برگردد و ما در نهایت تنها سه ماه دستمزد را به عنوان غرامت بپردازیم. حالت دومی هم که امیدواریم رخ دهد این است که از مبلغ کاسته شود، زیرا  اگر رای فیفا تائید شود، ما با بحران بسیار بزرگی روبه‌رو خواهیم شد.»

اگر ایران بازنده پرونده باشد، فدراسیون فوتبال به طور قطع ورشکست خواهد شد. این فدراسیون کمتر از دو ماه دیگر فرصت دارد پول شرکت دولتی شستا را بپردازد. آنها دو میلیون یورو از این شرکت گرفتند و به ویلموتس دادند. حالا شستا دست روی ساختمان فدراسیون گذاشته و در صورتی که تا پایان امسال پول پرداخت نشود، این ساختمان به فروش می‌رود. فغانپور مسؤول امور حقوقی و قراردادهای فدراسیون اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما ۷‌میلیون یورو در فیفا داریم و اگر این پول به دستمان برسد مشکلی

نخواهیم داشت.»

یک حساب و کتاب اما نشان می‌دهد بدهی فدراسیون در صورت تائید رای فیفا، بیشتر از ۷‌میلیون یورو خواهد بود. در آن صورت علاوه بر دو میلیون یوروی شستا، باید ۶‌میلیون و ۱۳۷‌هزار یورو هم به ویلموتس بدهیم که رقم روی هم ۸‌میلیون و ۱۳۷‌هزار یورو خواهد بود.

برای قوه قضائیه ایران هم پرونده ویلموتس، پرونده بزرگ و مهمی است. مسؤولان و اکثر مردم اعتقاد دارند نباید این پول از جیب ایران برود، بلکه باید کسانی آن را پرداخت کنند که عامل و بانی امضایش بوده‌اند.

دیروز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه هم در این باره گفت: «پرونده متخلفان پرونده ویلموتس به دادسرا ارسال و گزارش‌های سازمان بازرسی واصل شده و هنوز در دادسراست. از سویی ما مستقلا در مورد افرادی که در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند مداخله نمی‌کنیم. در‌باره ثبت‌نام این افراد در هیات‌رئیسه هم مرجع مشخص برای بررسی صلاحیت وجود دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها