جام باشگاه‌های جهان وارد دور سوم شد

بایرن‌مونیخ به دنبال دومین قهرمانی

خریدهای بد تابستان ۲۰۲۰؛

پول هایی که به جوی آب ریخته شد!

با شروع نقل‌وانتقالات زمستانی در فوتبال اروپا، تیم‌های باشگاهی به تکاپو افتاده‌اند تا برای نیم‌فصل دوم خود را تقویت کنند.
کد خبر: ۱۳۰۲۵۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه جام جم در گزارشی نوشت: تیم‌های بالانشین برای حفظ خود در صدر و تیم‌های قعرنشین برای فرار از سقوط به سمت خرید بازیکن می‌روند. در میان اسامی متعدد بازیکنانی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، نام برخی هم شنیده می‌شود که همین تابستان گذشته به تیم جدید خود رفته‌اند. عملکرد آنها در تیم‌های جدید به قدری ناامیدکننده بود که حالا شایعه رفتن‌شان بعد از حدود فقط چند ماه شنیده می‌شود. در ادامه به تعدادی از شاخص‌ترین این بازیکنان اشاره می‌شود.

 

دنی فان‌دبیک

یکی از خریدهای پر‌سروصدای منچستریونایتد در تابستان گذشته، دنی فان‌دبیک بود. این هافبک هلندی با رقمی حدود ۴۴‌میلیون یورو از آژاکس جدا ‌‌و به جمع شاگردان سولسشر اضافه شد. او در حالی آژاکس را ترک کرد که در ۱۷۵‌بازی برای تیم هلندی ۴۱‌گل به ثمر رسانده و یکی از ستاره‌های چند سال اخیر این تیم بود. اما او تا به اینجا هرگز نتوانسته انتظارات را بر‌آورده کند و خبری از آن درخشش در آژاکس نیست. او تا اینجای فصل، فقط در ۲۱‌بازی برای منچستر بازی کرده و تنها یک گل به ثمر رسانده است. او در این ۲۱‌بازی، فقط در ۶‌بازی در ترکیب ابتدایی بوده است. همین شرایط باعث شده تا شایعاتی مبنی بر رفتن او از این تیم شنیده شود.

 

  رابین اولسن

در ابتدای این فصل لیگ‌جزیره، مدیران اورتون وقتی دیدند جوردن پیکفورد عملکرد چندان مطمئنی درون دروازه این تیم ندارد، به دنبال جانشینی برایش می‌گشتند. در حالی که شایعات مطرح شده می‌گفت آنها دنبال سرخیو رومرو و پائولو گازانیگا هستند اما در‌نهایت این رابین اولسن بود که به جمع تافی‌ها اضافه شد. این گلر دانمارکی با قراردادی قرضی از رم راهی شهر لیورپول شد تا در تیم آبی‌های این شهر بازی کند. اما به هیچ وجه نتوانست جایی در تیم آنچلوتی پیدا کند و فقط در ۵‌بازی به جای پیکفورد وارد زمین شد.

 

تیمو ورنر

در میان خریدهای تابستان‌۲۰۲۰، هیچ بازیکنی به اندازه تیمو ورنر پایین‌تر از حد انتظارات نبود. در پروژه خریدهای تابستانی تیم چلسی که رقمی حدود ۲۲۰‌میلیون یورو شد، ورنر با ۵۰‌میلیون یورو از لایپزیش جدا شد و به جمع آبی‌های لندن پیوست. عملکرد عالی این مهاجم آلمانی در لایپزیش این تصور را در ذهن هواداران چلسی به وجود آورده بود که بعد از مدت‌ها بار دیگر یک مهاجم زهردار به تیم‌شان اضافه شده است. فقط عملکرد آخرین فصل حضور ورنر در لایپزیش ثابت می‌کند که این خواسته چندان غیر‌منطقی هم نبوده است. او سال گذشته در ۴۵‌بازی که برای تیم ناگلزمن به میدان رفت، ۳۴‌گل به ثمر رساند. اما او تا اینجای فوتبال انگلیس در ۲۸ بازی که به میدان رفته، فقط ۹‌گل زده است.

 

داگلاس کاستا

داگلاس کاستای پرتغالی طی پنج سال گذشته بین یوونتوس و بایرن‌مونیخ در رفت‌و‌آمد بوده است. در بیشتر این موارد هم دوران موفقی را تجربه کرده است. اما آخرین انتقالش که تابستان گذشته رقم خورد، یک استثنا در این زمینه بود. او با قراردادی قرضی راهی بایرن شد به این امید که دوران درخشان نخست خود در جمع باواریایی‌ها را تکرار کند. اما ورود او به جمع شاگردان هانسی فلیک با آمدن بازیکنانی همچون  لروی سانه و جمال موسیالا همزمان شد.

نتیجه‌اش این شده که این هافبک ۳۰‌ساله کلا ۱۷‌بازی برای بایرن انجام دهد که تنها در ۵‌بازی در ترکیب ابتدایی بوده است. او که در دوران اول خود در بایرن به طور میانگین در هر پنج بازی یک گل می‌زد، حالا در ۱۷‌بازی فقط یک گل زده است.

 

 رافینیا

رافینیا از آن دست بازیکنانی است که مصدومیت‌های متعدد اجازه نداد دوران درخشان ثابتی داشته باشد. او طی پنج سال گذشته سه مصدومیت شدید زانو داشته و به همین دلیل بارسا در تابستان راضی شد این بازیکن را با مبلغ ۵/۳‌میلیون یورو به پاری‌سن ژرمن بدهد اما حالا کارشناسان می‌گویند ای‌کاش این بازیکن برزیلی، تیم دیگری را برای اثبات استعدادهایش انتخاب می‌کرد.  در تیمی که ترافیک هافبک‌هایی همچون مارکو وراتی، آنخل دی‌ماریا، آندر هررا و پابلو سارابیا وجود دارد اصلا جای تعجب نیست که رافینیا فقط در ۱۷‌بازی برای پاریسی‌ها به میدان رفته باشد که همگی هم به عنوان بازیکن تعویضی بوده است.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها