رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته به ۴ هزار و ۸۵۷ نفر امدادرسانی شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۰ نفر در سیل و ابگرفتگی و ۲۱۷ نفر درگیر برف و کولاک بوده اند.
کد خبر: ۱۲۹۳۰۴۰
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از مهر، مهدی ولی پور با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات در حوادث جوی ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ۱۹ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده است.
 
امدادرسانی به بیش از 4800 نفر طی 48 ساعت گذشته/ 9 نفر بر اثر حوادث جوی جان باختند
وی افزود: در این مدت در ۹۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۲۹ محور کوهستانی به ۴ هزار و ۸۵۷ نفر امدادرسانی شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۰ نفر در سیل و ابگرفتگی و ۲۱۷ نفر در برف و کولاک از خدمات امدادی لازم بهره مند شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ۳۲۴ نفر در ۴۸ ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، تاکید کرد: از این تعداد ۲۵۳ نفر در استانهای متاثر از سیل و آبگرفتگی نیازمند اسکان بودند و ۷۱ نفر هم در مناطق متاثر از برف و کولاک به صورت اضطراری اسکان داده شدند.
وی به انتقال ۱۹ نفر به مناطق امن اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه بر اثر حوادث جوی در مجموع ۹ نفر شامل ۶ نفر در هرمزگان، ۲ نفر در بوشهر و یک نفر در گیلان جان خود را از دست دادند.
ولی پور درباره تخلیه آب از منازل مسکونی و رهاسازی خودرو از سیل و کولاک، گفت: ۱۲۳ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۳۱ دستگاه خودرو از آب و گل و لای و ۳۶ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شد.
وی با اشاره به فعالیت ۶۸۴ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۷۵ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به هموطنان، خاطرنشان کرد: ۵۹ دستگاه چادر، یک هزار و ۳۸۴ تخته پتو، ۶۵۴ تخته موکت، ۳ هزار و ۵۱۸ کیلوگرم، ۳۸۱ بسته غذایی، یک هزار و ۵۲۱ قوطی انواع کنسرو، یک هزار و ۵۶۵ کیلوگرم برنج، ۲۴۸ کیلوگرم قند و شکر و ۹۳۸ کیلوگرم حبوبات میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان و فارس ادامه دارد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها