شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 38 هزار و 656 واحد روبرو شد و ارزش معاملات نیز به حد ایده‌آل رسیده است.
کد خبر: ۱۲۹۱۰۱۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم رشد قابل توجهی داشته، به گونه‌ای که در پایان معاملات روزانه با افزایش 38 هزار و 656 واحد به رقم یک میلیون و 465 هزار و 934 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با افزایش 6942 واحد به رقم 417 هزار و 788 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌ های بورسی امروز به بیش از 5 میلیون و 739 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 15.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.8 میلیون نوبت معامله و به ارزش 18 هزار و 135 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران امروز معامله گران بیش از 5982 میلیارد تومان داد و ستد کردند که با این حساب ارزش امروز معاملات بورس ایران و فرابورس ایران به بیش از 24 هزار و 117 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده و رشد کردند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس با معیار هم وزن و نیز شاخص قیمت با معیار هموزن 1.6 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 2.7 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 2.2 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.8 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم 2.4 درصد رشد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گل گهر، چادر ملو و سرمایه گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش امروز در بورس تهران شامل شستا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، دارویی برکت و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 425 واحد رشد کرده و به رقم 18 هزار و 261 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 242 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 3.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 900 هزار معامله و به ارزش 5982 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، صبا تأمین، بانک دی، ذوب‌آهن، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، توزیع غذای دنا آفرین، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، پتروشیمی ارومیه، توسعه مسیر برق گیلان و لاستیک یزد بودند.

با توجه به رکود بازارهای موازی مانند مسکن، سکه، طلا و دلار پول‌های سرگردان به سمت بورس حرکت کرده و این را باید به فال نیک گرفت، چون پول‌هایی که در بورس و فرابورس معامله می‌شود، در نهایت به شرکت‌های تولیدی بورسی و فرابورسی تزریق می‌شود و از طرفی بازار بورس یک بازار شفاف و منصفانه با حضور تعداد زیادی از معامله گران است که هم به شفافیت و نقدشوندگی کمک می‌کند و هم درآمد دولت از شرکت‌های بورسی و فرابورسی با صورت‌های مالی را از طریق مالیات واقعی بیشتر می‌کند. بنابراین دولت باید از سرمایه‌گذاری در بورس استقبال کند، چون درآمدهای مالیاتی هم از این محل با شفافیت صورت‌های مالی افزایش می‌یابد.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس حتماً با مطالعه، تحقیق و تحلیل وارد بازار شوند و از افراد خبره و امین مشورت بگیرند و از هیجانات و فضای مجازی حتماً پرهیز کنند. از طرفی به گفته قالیباف اصل رئیس سازمان بورس، کسانی که در بورس استراتژی بلندمدت داشته باشند و صبر کنند پاداش صبر خود را از محل سود و افزایش سرمایه خود دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

هم اکنون حدود 50 میلیون ایرانی در بورس فعال هستند و این بازار تبدیل به یکی از بازیگران مهم اقتصاد کشور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها