چندین ماه پیش انویدیا از یک GPU فوق قدرتمند به نام A100 رونمایی کرد و حالا شاهد رونمایی از جدیدترین ورک‌استیشن دسکتاپ آن مجهز به چهار A100 با ۳۲۰ گیگابایت حافظه هستیم.
کد خبر: ۱۲۸۷۹۲۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، کارت A100 برای سیستم‌های دیتاسنتر طراحی شده، بنابراین در اختیار کاربران عادی قرار نمی‌گیرد. حالا امروز این کمپانی محصول جدیدی به نام «DGX Station A100» را معرفی کرده که یک ورک‌استیشن دسکتاپ با کارت A100 است.

این محصول را می‌توان با نسخه ۴۰ گیگابایتی این کارت مشابه با سیستم DGX A100 یا نسخه ۸۰ گیگابایتی سفارش داد که در مورد دوم، کاربر به ۳۲۰ گیگابایت حافظه GPU دسترسی پیدا می‌کند که فوق‌العاده زیاد است.

سیستم DGX Station A100 مانند DGX A100 برای کارهای علمی و تجاری ساخته شده و کارهای تحقیقاتی و مهندسی که نیازمند قدرت فوق‌العاده بالایی هستند و از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانند به سراغ محصول جدید انویدیا بروند.

رونمایی از جدیدترین ورک‌استیشن دسکتاپ مجهز به چهار A100 با ۳۲۰ گیگابایت حافظه

باید به این نکته اشاره کنیم که در آینده نزدیک نمی‌توانید روی کارت A100 بازی اجرا کنید. این محصول از معماری «Ampere» بهره می‌برد که هم اکنون شاهد استفاده از آن در کارت گرافیک مصرفی جی‌فورس RTX 3080 هستیم، با این حال همچنان نمی‌توانید از GPU با ۸۰ گیگابایت حافظه در کامپیوتر گیمینگ خود استفاده کنید.

طبق اعلام انویدیا، DGX Station A100 عملکرد یکسان با دیتاسنتر را بدون نیاز به دیتاسنتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این موضوع به معنای آن است که می‌توانید این محصول را به برق عادی متصل کنید و نیازی به سیستم خنک‌کننده دیتاسنترها نداشته باشید.

درون این ورک‌استیشن قدرتمند شاهد استفاده از CPU شرکت AMD با ۶۴ هسته، ۵۱۲ گیگابایت رم و حافظه SSD NVME با ظرفیت ۷.۶۸ ترابایت هستیم. این محصول از فناوری GPU چندگانه (MIG) پشتیبانی می‌کند، بنابراین DGX Station A100 می‌تواند ۲۸ نمونه GPU مستقل برای کارهای موازی در اختیار یک نفر یا چندین کاربر قرار دهد.

رونمایی از جدیدترین ورک‌استیشن دسکتاپ مجهز به چهار A100 با ۳۲۰ گیگابایت حافظه

در حال حاضر کمپانی‌هایی مانند بی‌ام‌و، لاکهید مارتین، NTT Docomo و آزمایشگاه ملی شمال‌غربی پاسیفیک از استیشن‌های DGX برای انجام برخی کارهای تحقیقاتی و هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند.

انویدیا علاوه بر معرفی این ورک‌استیشن دسکتاپ، از عرضه نسخه جدید DGX A100 با GPU مجهز به ۸۰ گیگابایت حافظه خبر داده است. اگر کاربری هم اکنون این سیستم را خریداری کرده باشد، می‌تواند آن را ارتقا دهد. انویدیا قیمت سیستم جدید خود را اعلام نکرده، اما نسخه اولیه DGX A100 با قیمت ۱۹۹ هزار دلار چندین ماه پیش وارد بازار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها