یک کارشناس مسائل سیاسی می گوید کشورهای اسلامی باید واکنش بسیار شدیدتری نسبت به اظهارات موهن مکرون از خود نشان می دادند.
کد خبر: ۱۲۸۴۰۵۳

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با جام جم آنلاین ، عنوان کرد: فرانسه به غلط به عنوان مهد دموکراسی معرفی می شود در حالی که این کشور با جمعیت 10 میلیونی مسلمانان خود، حتی یک مسلمان هم در پارلمان به عنوان نماینده ندارد.

وی گفت: در ایران اقلیت های مذهبی زیر 500 هزار نفر هستند اما در پارلمان ایران از نماینده برخوردار هستند.

انبارلویی افزود: مکرون در رابطه با موضوع آزادی بیان ادعای غلطی را بیان کرده است و این کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام را نشانه آزادی بیان می داند در حالی که در ماجرای مقایسه عکس همسران رییس جمهور برزیل با همسر سالخورده رییس جمهور فرانسه، مکرون واکنش شدیدی از خود نشان داد. در همان زمان رییس جمهور برزیل موضوع آزادی بیان را به ایشان متذکر شد.

وی اظهار داشت: اکنون در فرانسه قانون هولوکاست را شاهد هستیم و هیچکس حق ندارد در رابطه با اصل این موضوع تردید کند. اگر فردی مرتکب چنین کاری شود یا به زندان می رود و یا مجبور است جریمه بپردازد.

انبارلویی تاکید کرد: هولوکاست موضوعی تاریخی است و اگر آزادی بیان در فرانسه وجود داشت هیچ وقت جلوی تحقیق در رابطه با آن را نمی گرفتند. همین الان بسیاری از دانشمندان تاریخ و جامعه شناسانی که در این مورد در فرانسه دست به تحقیق زده اند به زندان و جریمه محکوم شده اند. این موارد ثابت می کند ریشه اهانت ها در کینه های مربوط به جنگ های صلیبی نهفته است. غرب همچنان بر این ادعای پوچ و بی اساس خودش اصرار می کند.

وی گفت:  اسلام به سرعت در حال گسترش در اروپا و البته فرانسه است. ترس زیادی بابت گسترش اسلام وجود دارد و امثال مکرون نیز چون در برابر این اتفاق حرفی برای گفتن ندارند رو به اهانت آورده اند.

انبارلویی یادآور شد: موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که اخیرا نتایج یک نظرسنجی در کشور فرانسه نشان داده که 70 درصد جوانان فرانسوی اعتقاد به اسلام هراسی ندارند. به همین دلیل است که رهبری در قضیه توهین اخیر مکرون جوانان این کشور را مورد سوال قرار داده اند.

وی تاکید کرد: وجدان ها و فطرت های پاکی در جوانان فرانسوی وجود دارد که منطق موهن را نمی پذیرند. در برابر این اوضاع سیاستمداران فرانسوی جز سکوت نمی توانند چیزی را بیان کنند چون هیچ منطقی بر روی این رویکرد ندارند.

انبارلویی خاطرنشان کرد: توهین به پیامبر اسلام مجازات شدیدی دارد. اگر این افراد بپذیرند کشیدن کاریکاتور آزادی بیان است ما هم مجازات اهانت کننده را که یک پایه فقهی در قوانین دارد جز آزادی بیان می دانیم.

وی با تاکید بر مداخله بیشتر سازمان کنفرانس اسلامی اذعان داشت: سازمان کنفرانس اسلامی در رابطه با اتفاقات مربوط به اسلام درکشورهای مختلف باید واکنش های شدیدی از خود نشان بدهد به خصوص در رابطه با موضوع اخیر. توده های مسلمان در کشورهای اسلامی با اجتماعات ملی این عمل شنیع را محکوم کردند.

وی در پایان گفت: باید متاسف بود که عربستان و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس واکنش چندانی راجع به این قضیه ازخود نشان ندادند. نهادهایی مثل کنفرانس اسلامی باید نسبت به این اتفاق موضع سفت و سختی اتخاذ کنند.  اکنون واکنشی در میان توده های مسلمانان جهان شکل گرفته و آن هم تحریم کالاهای فرانسوی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها