مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خبر داد؛

توزیع ۶۰۰هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها؛ از شنبه

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع ۶۰۰هزار انسولین قلمی در داروخانه‌ها از فردا (شنبه) خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۲۳۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر حیدر محمدی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت واردات انسولین قلمی، گفت: تعداد زیادی انسولین قلمی در حدود ۶۰۰ هزار تا از گمرک ترخیص شده و از شنبه توزیع آن را در داروخانه ها انجام می دهیم.

وی افزود: شرکتی که تامین کننده این انسولین ها بود، قرار بود در داخل کشور انسولین قلمی را در حجم انبوه تولید کند، اما متاسفانه به تعهداتش عمل نکرد و مجبور شدیم، واردات انجام دهیم.

وی گفت: بنابراین در حال حاضر واردات انسولین قلمی را آغاز کردیم تا زمانیکه تولیدکنندگان داخلی بتوانند تولیدشان را انجام داده و کفاف بازار را بدهند، ما واردات را انجام می دهیم.

محمدی با بیان اینکه تا زمانی که مردم به انسولین نیاز داشته باشند، قطعا به هر طریقی اعم از واردات و تولید داخل، آن را تامین می کنیم، ادامه داد: در حال حاضر شرکتی که قرار بود تولید انسولین قلمی را آغاز کند، هنوز این کار را آغاز نکرده و هنوز به تولید نرسیده و در مرحله مونتاژ قرار دارد. هر زمان به تولید برسد، می تواند نیاز بازار را تامین کند.

وی تاکید کرد: بر این اساس ۶۰۰ هزار انسولین قلمی از شنبه هفته جاری در داروخانه ها توزیع می شود.

محمدی گفت: این انسولین های قلمی در داروخانه های منتخب و با قیمت ارزان تر نسبت به گذشته عرضه می شوند. در عین حال مردم می توانند از طریق اپلیکیشن یا سامانه تیتک نوع انسولین مورد نیاز خود را جست و جو کرده و نزدیک ترین داروخانه عرضه کننده آن را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: بیماران می توانند با ارائه کارت ملی انسولین قلمی مورد نیازشان را از داروخانه دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها