رئیس جمهور با قدردانی از فعالیت مجاهدانه همه دستگاه های دخیل در مقابله با کرونا و بویژه کادر درمانی کشور به عنوان سربازان خط مقدم این مبارزه، تاکید کرد: بررسی تجربه کشور در این مبارزه هشت ماهه نشان می دهد که هر جا در سایه همراهی مردم و هماهنگی، یکدستی و انسجام مسوولان می توان به موفقیت دست یافت.
کد خبر: ۱۲۸۲۲۱۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در یک ارزیابی دقیق می توانیم بگوییم که هیچ یک از دستگاه ها و افراد، در انجام وظایف شان در روند این مبارزه خستگی ناپذیر، اهمال و یا کم کاری نکرده اند، باید همگی تلاش کنیم تا هیچ ناهماهنگی رخ ندهد و پیام های نادرستی با جامعه منتقل نشود.
 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با هماهنگی و اقدامات موثر، قادریم در مسیر مدیریت بیماری کرونا موفق شویم، اظهارداشت: شایسته است همه مسوولان و دستگاه های دخیل در مهار کرونا با حفظ انسجام و وحدت و هم افزایی در کنار یکدیگر تلاش های خود را قوت ببخشند چرا که سلامت و جان مردم مهمترین اولویت همه ارکان نظام است .
 
روحانی با اشاره به اهمیت بهره گیری دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا از یافته ها و تجارب ارزشمند داخلی و خارجی در این مقابله، گفت: کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری است که در ماه های پیش رو ، ضمن بازخوانی راهبردها و روش های موفق این هشت ماهه، راهبردهایی نظیر تشدید نظارت بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی و اعمال موثر قانون در این حوزه را با اطلاع رسانی فراگیر و دقیق و با کمک فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی برنامه ریزی  و پیگیری کنند.
 
 رئیس جمهور تاکید کرد: ضروری است که کمیته درمان با توجه به یافته های این مبارزه هشت ماهه، در این مقطع با تمهیدات ویژه برای کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر اقدام کنند و قطع زنجیره ابتلا باید در اولویت باشد و لذا انجام تست های گسترده، هدفمند و هوشمند را در سراسر کشور و بویژه برای گروه های در معرض خطر در اولویت برنامه های خود قرار دهد و تمامی مراکز آزمایشگاهی، خصوصی و دولتی موظف به ثبت مشخصات بیمار در سامانه واحد خواهند بود.
 
وی افزود: در خصوص حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای نیز باید برای تامین واکسن آنفلوآنزا و داروهای مورد نیاز و در صورت نیاز، تست در مکان مناسب این گروه از افراد جامعه، برنامه ریزی شود.
 
روحانی رهگیری هوشمند و ایجاد محدودیت های هدفمند برای کسانی که دوران قرنطینه را سپری می کنند، ضروری خواند و افزود: همزمان باید تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری که از طریق رهگیری و شناسایی مبتلایان انجام می گیرد، در دستور کار باشد.
 
رئیس جمهور در همین ارتباط با تاکید بر ضرورت پیگیری اعمال قانون و تشدید نظارت ها بر وقوع جرائم مرتبط با کرونا، به وزارتخانه های ارتباطات و بهداشت دستور داد که نیازمندی های این حوزه را بویژه درخصوص یک برنامه کاربردی دقیق، پیگیری کنند.
 
روحانی با تاکید بر ضرورت طراحی های مجدد و موثر در آموزش و فرهنگسازی در خصوص سازگاری با ویروس کرونا، گفت: کمیته اطلاع رسانی نیز موظف است در خصوص آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی در مراحل پیشگیری از ابتلا، مراقبت ها و محدودیت های قرنطینه ای برای مبتلایان فاقد علامت و علائم خفیف بیماری و آموزش مبتلایانی که علائم شدیدتر دارند، اقدام کند.
 
رئیس جمهور همچنین با تاکید بر تشدید نظارت ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و اتخاذ مجازات هایی  برای خاطیان گفت: کمیته امنیتی و اجتماعی باید برای تقویت نظارت ها و اعمال قانون در بخش های حمل و نقل، کسب و کارها و فضاهای عمومی، برنامه ریزی کند.
 
روحانی همچنین با اشاره به مباحث مطروحه در جلسات مختلف کارشناسی کمیته های ستاد ملی، کمیته درمان و امنیتی و اجتماعی را به تدوین پروتکل سفر، پروتکل های جدید مراجعه به مراکز بزرگ تجمع یا مراکز شیوع بیماری و نحوه اجرا و جرائم مرتبط با این موارد برای ارائه به ستاد ملی، موظف کرد.
 
روحانی در این نشست همچنین بار دیگر تکرار کرد که اطلاع رسانی منسجم، یکدست، شفاف و آگاهی بخش، بدور از هراس بی مورد، باید در دستور کار تمام مسوولان کمیته ها باشد و کمیته اطلاع رسانی ضروری است این موضوع را برای رسانه ها و بویژه رسانه ملی و فعالان عرصه فضای مجازی تبیین کند و از آنها در این عرصه یاری و همراهی بخواهد.
 
در این مسیر کمیته های امنیتی - اجتماعی  و درمان می بایست از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، مساجد، سازمان بسیج و خیرین را فعال تر کنند و با تعریف ماموریت های مشخص برای هر کدام از آنها، اقدامات موثر را انجام دهند.
 
در این جلسه پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و کمیته امنیتی - اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مطرح و مورد تایید قرار گرفت که براساس این پیشنهاد مقرر شد از روز دوشنبه ۵/ ۸/ ۱۳۹۹ تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام گردد.
 
بدیهی است که در این مدت ادارات ترتیبی اتخاذ خواهند نمود که ارائه خدمات ضروری با استفاده از روش های مختلف از جمله ارائه خدمات به طور الکترونیکی و دورکاری با وقفه مواجه نگردد.
 
همچنین بر اساس اعلام کمیته های درمان و اجتماعی - امنیتی در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت های شدید اعمال خواهد شد و در صورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها