دانشمندان کوشش تازه‌ای را برای شناختن واکنش سیستم ایمنی به ویروس کرونا آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۸۷۸۳
به گزارش جام جم آنلاین، پژوهشگران در ۱۷ مرکز تحقیقاتی در بریتانیا می‌خواهند به سوالاتی نظیر این پاسخ دهند که مصونیت به کرونا چقدر دوام دارد و چرا شدت این بیماری این‌قدر متغیر است.

کنسرسیوم جدید ایمنی‌شناسی کرونا در بریتانیا ۶.۵ میلیون پوند از مرکز تحقیقات و نوآوری بریتانیا و موسسه ملی تحقیقات بهداشتی دریافت کرده تا درک بهتری از مصونیت به این ویروس به دست دهد.

بی بی سی در مورد نوشت، پروفسور مالا ماینی، ایمنی‌-ویروس شناس در دانشگاه یوسی‌ال لندن و رئیس یکی از کارگروه‌های این کنسرسیوم می‌گوید:

"پاسخ دستگاه ایمنی به ویروس در واقع همان واکنش بدن به ویروس در زمان ابتلا به عفونت است. اینکه در زمان ابتلا به عفونت حاد، شدت بیماری چقدر است؛ بعد از ابتلا، مصونیت چقدر دوام دارد و واکنش بدن به واکسن چگونه خواهد بود. سیستم ایمنی مبنای تمام واکنش‌های بدن به ویروس است".

از ابتدای ظهور ویروس کرونا، دانشمندان سعی کرده‌اند بفهمند بدن چگونه به این عفونت واکنش نشان می‌دهد. پروفسور ماینی می‌گوید در بیماری خفیف یا با شدت متوسط، واکنش سیستم ایمنی دقیقا همان است که در کتاب‌های مرجع آمده: "تمام اجزای سیستم ایمنی پیچیده بدن بخوبی باهم‌دیگر کار می‌کنند".
 
کرونای شدید

این کنسرسیوم امیدوار است متوجه نقش سیستم ایمنی در موارد وخیم بیماری کرونا شود و بفهمد دوام مصونیت چقدر است. بتازگی محققان در هنگ کنگ، اولین مورد مستند ابتلای دوباره به کرونا را گزارش کردند.

پروفسور پال موس، بازرس علمی کنسرسیوم می‌گوید: "این یک مورد در بین میلیون‌ها بوده است. این نسبت را نباید نادیده بگیریم".

او می‌گوید اینکه به نظر می‌رسد پاسخ سیستم ایمنی به ویروس کرونا به مرور فروکش می‌کند اسباب نگرانی بوده اما این واقعیت که این فرد، بار دوم که کرونا گرفته هیچ علامتی نداشته، نشان می‌دهد سیستم ایمنی‌اش در توقف بیماری موفق بوده است.

این کنسرسیوم همچنین درباره کسانی تحقیق می‌کند که بدون قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا به آن مصونیت دارند. بعضی تحقیقات نشان داده‌اند تماس با انواع دیگر ویروس کرونا که باعث سرماخوردگی عادی می‌شود، سیستم ایمنی را قادر به شناسایی ویروس کرونای جدید می‌کند.

پروفسور موس گفت سوال اصلی این است که آیا ابتلا به ویروس‌های خفیف کرونا، می‌تواند از ابتلا به کرونای جدید و نوع شدید آن جلوگیری کند یا نه. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها