تدوین برنامه منظم روزانه، سهولت در گفت‌وگو، آموزش آهسته، مراقبت از کودکان در فضای آنلاین و ارتباط با مرکز آموزشی، پنج روشی است که یونیسف آنها را برای تداوم یادگیری کودکان در دوران شیوع کرونا توصیه کرده است.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۴۶

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، کودکان در دوران شیوع کرونا درحالی آموزش می بینند که تا کنون موقعیت مشابه آن را تجربه نکرده اند؛ دوری از فضای مدرسه، عدم ارتباط فیزیکی با معلم و هم کلاسی‌ها و سر و کار داشتن با اینترنت و وسایل دیجیتالی همچون لپ‌تاپ و موبایل ممکن است فرایند یادگیری و آموزش در آنها را با چالش‌هایی مواجه کند؛ از این رو ضروری است والدین روش‌هایی را برای تداوم یادگیری در دوران کرونا بیاموزند.

تدوین برنامه منظم روزانه، سهولت در گفت‌وگو، آموزش آهسته، مراقبت از کودکان در فضای آنلاین و ارتباط با مرکز آموزشی، پنج روشی است که یونیسف آنها را برای تداوم یادگیری کودکان در دوران شیوع کرونا توصیه کرده است.

یک برنامه منظم روزانه با یکدیگر تدوین کنید

سعی کنید یک برنامه منظم دائمی داشته باشید که شامل برنامه‌های آموزشی ( Learning porogram) بر اساس سن کودکان است و می‌توان آن را به صورت آنلاین، در تلویزیون یا از طریق رادیو دنبال کرد.

همچنین زمان بازی و نیز خواندن کتاب را در این برنامه بگنجانید. از فعالیت‌های روزمره به عنوان فرصت‌های یادگیری برای کودکان استفاده کنید. فراموش نکنید که تا حد امکان این برنامه‌های روزانه را با یکدیگر ایجاد کنید.

اگرچه ایجاد یک برنامه منظم و ساختارمند اهمیتی حیاتی برای کودکان و افراد جوان دارد، اما در نظر داشته باشید که در این دوران کودکانتان نیازمند سطحی از انعطاف‌پذیری هستند.

فعالیت‌ها را برای بهتر شدن تغییر دهید. اگر زمانی که یک برنامه یادگیری آنلاین را پیگیری می‌کنید، کودکتان بی‌قرار و کلافه به نظر می‌آید، یک گزینه دیگر که فعالیت بیشتر کودک را می طلبد، انتخاب کنید. فراموش نکنید که برنامه‌ریزی و انجام کارهای خانه با یکدیگر تمرین خوبی برای تقویت عملکردهای حرکتی ریز و درشت بدن است. سعی کنید تا جایی که می‌توانید خود را با نیازهای کودکان منطبق کنید.

بی‌پرده و راحت گفت‌وگو کنید

کودکتان را تشویق کنید که از شما سؤال پرسیده و احساسات خود را بیان کنند. به یاد داشته باشید که کودک شما ممکن است واکنش‌های مختلفی به استرس نشان دهد، بنابراین صبور باشید و شرایط آنها را درک کنید. این کار را با دعوت از کودک برای گفت‌وگو درباره مسأله آغاز کنید.

ببینید که تا چه حد می‌داند و بگذارید او گفت‌وگو را هدایت کند. درباره اقدامات بهداشتی مناسب صحبت کنید. می‌توانید از لحظات روزمره برای تأکید بر اهمیت اقداماتی به مانند شستشوی مداوم و کامل دست‌ها استفاده کنید. اطمینان یابید که در محیطی امن هستید و به کودک‌تان اجازه دهید آزادانه سخن بگوید. نقاشی، داستان‌ها و دیگر فعالیت‌ها می‌تواند به باز کردن بحث کمک کند.

سعی کنید نگرانی‌های آنها را کوچک و یا نادیده نشمارید. مطمئن شوید که احساسات آنها را درک کرده و به آنها اطمینان دهید که احساس ترس درباره این مسائل طبیعی است. نشان دهید که شما با تمام توجه به آنها گوش می‌دهید و مطمئن شوید آنها می‌دانند که می‌توانند با شما و معلم‌شان هر زمان که بخواهند سخن بگویند. به آنها درباره اخبار دروغ هشدار داده و تشویق‌شان کنید – همچنین به خودتان یادآوری کنید که از منابع اطلاعاتی مورد اطمینان استفاده کنند.

به آهستگی پیش بروید

فعالیت را با جلسات یادگیری کوتاهتر آغاز کنید و سپس به مرور زمان جلسات را افزایش دهید. اگر هدف، یک جلسه ۳۰ یا ۴۰ دقیقه‌ای است، کار را با جلسه ۱۰ دقیقه‌ای شروع کنید. در طول جلسه، زمان یادگیری آنلاین یا از روی صفحه نمایش را با فعالیت‌ها یا تمرین غیر آنلاین ترکیب کنید.

از کودکان در فضای آنلاین مراقبت کنید

پلتفرم‌های دیجیتال فرصتی برای کودکان پدید می‌آورند که یادگیری را ادامه دهند، بازی کنند و ارتباط با دوستان‌شان را ادامه دهند. اما دسترسی فزاینده به فضای آنلاین خطراتی را برای ایمنی، مراقبت و حریم خصوصی کودکان پدید می‌آورد.

درباره اینترنت با کودک‌تان گفت‌وگو کنید تا بدانند که چه نوع محیطی است، از چه چیز باید آگاه باشند و اینکه رفتار مناسب در پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنند، به مانند تماس‌های تصویری، چگونه است.

قوانینی درباره اینکه چگونه، در چه زمانی و چه مکانی می‌توان از اینترنت استفاده کرد، وضع کنید. بر روی دستگاه‌های آنها تمهیدات کنترلی والدین را ایجاد کنید تا خطرات آنلاین را بالاخص برای کودکان کوچک‌تر کاهش دهید.

ابزار آنلاین مناسب برای تفریح و سرگرمی را با یکدیگر بیابید – سازمان‌هایی به مانندCommon Sense Media توصیه‌هایی درباره اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و دیگر سرگرمی‌های آنلاین که مناسب سنین مختلف هستند، ارایه می‌کند.

با مکانیسم‌های گزارش‌دهی در مدرسه یا سایر مکان ها آشنا شوید و شماره تلفن‌های پشتیبانی و کمک را در اختیار داشته باشید تا در صورت مواجهه با زورگویی آنلاین و یا محتوای آنلاین نامناسب، به آنها اطلاع داده و کمک بگیرید.

فراموش نکنید هیچ ضرورتی ندارد که کودکان یا افراد جوان تصاویر خود یا دیگر اطلاعات شخصی‌شان را برای دسترسی به یادگیری دیجیتال ارائه دهند.

با مرکز آموزشی کودک خود در ارتباط باشید

بدانید که چگونه می‌توانید با معلم یا مدرسه کودک‌تان در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را کسب کنید، سؤالات‌‌تان را بپرسید و راهنمایی بگیرید. گروه‌های والدین یا گروه‌های محلی می‌توانند روش مناسبی برای حمایت از یکدیگر در زمان آموزش در خانه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها