عضو کمیته علمی کرونای کشور در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

واکسن کرونا را فراموش کنید، به ما نمی رسد / محدودیت ها در تهران باید اعمال شود

 عضو کمیته علمی کرونا در کشور می گوید به هیچ عنوان نباید به واکسن کرونا و عرضه آن در ایران فکر کنیم. او همچنین تاکید می کند اوضاع در تهران به شدت بحرانی است و به سمت مرحله خطرناک تری می رود.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۴۶

به گزارش جام جم آنلاین ، اخبار بسیار زیادی در رابطه با ثبت نهایی ویروس کرونا به گوش می رسد، چیزی که هنوز واقعی به نظر نمی رسد. چند کمپانی داروسازی در چین ، روسیه، آمریکا و انگلیس اقدام به ساخت واکسن کرده اند. در این رابطه گفته می شد به محض تایید نهایی این واکسن ها ایران به سرعت آن را خریداری می کند که به نظر می رسد این خبر از آن دست خبرهای بی فرجام و دروغین فضای مجازی بود.

در این رابطه دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی کرونا در کشور به جام جم آنلاین گفت: در هیچ جای دنیا واکسن کرونا به معرض فروش گذاشته نشده است. واکسن الان فقط در مرحله تحقیقاتی و آزمایش است تا متخصصان و دانشمندان ببینند نتیجه آن چه می شود. واکسن را باید به طور کامل فراموش کنیم.

این متخصص بیماری های عفونی عنوان کرد: آمریکا وضع بهتری دارد و از پول بیشتری برخوردار است و واکسن را می سازند و حتی در این صورت خودشان آن را استفاده می کنند.

 مردانی افزود: تنها راه درمان این است؛ اولین کاری که می کنیم این است که سفرهای ضروری را فراموش کنیم. این موجی که اکنون راه افتاده برای این است که بسیاری از مردم قبل از تعطیلات روانه شهرهای شمالی کشور شدند.

این عضو کمیته علمی کرونا در کشور ادامه داد: در وهله دوم مدارس بازگشایی شد و کودکان را به مدارس فرستادند آن هم بدون اینکه متوجه شوند آیا زیرساخت ها اجازه تجمع دانش آموزان در یک کلاس را با توجه به شرایط کرونایی می دهد یا خیر.

مردانی یادآور شد: علیرغم تاکیدات فراوان بسیاری از مردم این مسائل را رعایت نکردند و در نقاط مختلفی تجمع کردند. همه این اتفاقات خلاف اصول و پروتکل های بهداشتی بود.

عضو کمیته علمی کرونا در کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم اصول بهداشتی را رعایت می کنند و مرتب ماسک می زنند اما اعتقاد من بر این است که با وجود همه این رعایت ها، حداقل در تهران باید در کلیه ادارات محدودیت های رفت و آمد و دورکاری اعمال شود. حتی طرح ترافیک و مترو هم باید محدود شود در غیراینصورت با شرایط خطرناک تری روبرو خواهیم شد.

این مقام مسئول در رابطه با ترجیح روش درمان با آنتی بادی نسبت به واکسن نیز گفت: کرونا درمان ندارد و نه واکسن موثری تا اکنون اختراع شده است. اکنون بهترین راه فقط رعایت مسافت اجتماعی و مسائل بهداشت فردی است. ما هیچ راه دیگری ندارد.

دکتر مردانی درباره فرضیه موثر بودن واکسن آنفولانزا برای مقابله با کرونا نیز گفت: واکسن آنفولانزا فقط از بیماری آنفولانزا جلوگیری می کند و روی کرونا اثری ندارد ولی ثابت شده که این واکسن عفونت های تنفسی دستگاه تنفسی را خنثی  می کند ولی باز هم امید چندانی به این قضیه نیست. تنها راه چاره برای مقابله با کرونا رعایت مسائل بهداشتی، خودداری از رفتن به سفر غیرضروری و ماندن در خانه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
الف
Germany
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
۰
۲
واکسن رو کشف میکنن . اختراع نمیکنن عزیز
امید
United Kingdom
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
۰
۰
واکسن می رسه، خوبش هم می رسه.
با این حرفا فقط مردم رو می خوان ناامید کنن و روی بی عرضگی خودشون سرپوش بذارن.

نیازمندی ها