عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

مردم از درمان خودسرانه دوری کنند / ویروس کرونا بسیار قوی تر و مسری تر شده است

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا می گوید شرایط در کشور و به خصوص در تهران بسیار نگران کننده است و مردم جز در ضرورت از خانه خارج نشوند.
کد خبر: ۱۲۷۲۹۲۰

به گزارش جام جم آنلاین ، مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: شرایط واقعا خطرناک است. ویروس کرونا بسیار قوی تر و مسری تر شده و بیمارستان ها مملو از بیماران کرونایی است. همچنان توصیه می کنیم برای اینکه شرایط قابل کنترل شود مردم در خانه بمانند و کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. اگر واقعا مجبور شوند از خانه بیرون بروند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در اماکن شلوغ خطر سرایت را چند برابر بیشتر می کند گفت: حضور در محیط و اماکن عمومی خطر انتقال ویروس را بسیار بیشتر می کند و به همین دلیل همچنان به شدت توصیه می کنیم مردم در خانه بمانند و به مکان های شلوغ نروند. ویروس کرونا بسیار قوی تر و مسری تر شده است و خطر بیشتری نسبت به قبل دارد و این نکته را بارها گفته ایم.

این مقام مسئول در رابطه با داروی معالجه کرونا نیز گفت: هیچ دارویی قطعی برای درمان و کنترل بیماری کرونا وجود ندارد و برخی از مردم درباره سلامت خود نکات اصلی را بلد نیستند و نمی دانند باید چکار کنند. درمان سنتی بر روی کرونا موثر نیست و استفاده از ترکیبات چند گیاه نیز به هیچ عنوان به مرحله اثبات نرسیده است. داروهایی تایید شده برای کنترل بیماری هست اما درمان گر قطعی نیست. مردم از درمان خودسرانه دوری کنند. طب سنتی هیچ فایده ای بر روی درمان کرونا ندارد و مردم را گمراه می کند.

محرز یادآور شد: در رابطه با ساخت واکسن باید بگویم این برنامه ای است که بسیاری از کشورهای جهان به دنبال آن هستند. اکنون خبرهای متعددی در رابطه با واکسن ساخته شده روس ها به گوش می رسد. ما تنها واکسنی را قبول داریم که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا، اتحادیه داروی اروپا و سازمان جهانی بهداشت رسیده باشد. زمانی که یک واکسن به تایید این سه مرجع بین المللی نرسیده باشد مورد تایید ما هم نیست. ما اکنون نمی دانیم واکسنی که روس ها حاضر نیستند فرمول آن را ارائه کنند از کجا و چگونه تاییدیه گرفته است.

وی گفت: به نظر من واکسن کرونا تا پایان امسال عرضه نخواهد شد. ما در شرایط کنونی به جای دل بستن به واکسن باید خودمان مراقب باشیم. واکسن کرونا حداقل تا پایان سال 2020 عرضه نخواهد شد.

محرز در پایان گفت: توصیه من به همه هموطنان این است که جز در ضرورت از خانه خارج نشوند. وضعیت حاکم بر جامعه بسیار بد است و نرخ ابتلا و مرگ کرونا بسیار بالاست. مردم از خانه بیرون نروند و اگر هم مجبور به خروج از خانه شدند با رعایت تمام پروتکل ها خارج شوند و تا جایی که می توانند گام به مکان های عمومی هم نگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها