دنیای بازی‌ های رومیزی هر روز بزرگ‌تر می‌شود و موضوعات بسیار متنوعی را چاشنی کار می‌کند. بازی‌ های رومیزی با موضوع سفر، گردش بر روی نقشه‌ ها، دریانوردی نیز از این انتخاب عقب نمانده‌اند.
دنیای بازی‌ های رومیزی هر روز بزرگ‌تر می‌شود و موضوعات بسیار متنوعی را چاشنی کار می‌کند. بازی‌ های رومیزی با موضوع سفر، گردش بر روی نقشه‌ ها، دریانوردی نیز از این انتخاب عقب نمانده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۱۵۳۷

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در اینجا برخی از بازی‌ های رومیزی که همگی مبتنی بر مکان های واقعی در سراسر جهان هستند برای عاشقان سفر و گردشگران آورده شده است.

توکایدو

جاده توکایدو از دوره ادو (دوره پیشامدرن) در ژاپن مسیری ساحلی بین کیوتو و ادو (توکیو مدرن) بوده است.

نام بازی Tokaido نیز از همین جاده اقتباس شده است. در این بازی پر زرق و برق، بازیکنانی تن به سفر می‌دهند که در جستجوی بیشترین مسیر سفر، از یک شهر به شهر دیگر می‌روند.

شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به دیدن مناظر زیبا، جمع‌آوری سوغات، برخورد با افراد محلی و بازدید از معابد بروید یا استراحت در چشمه‌های آب گرم و خوردن خوشمزه‌ترین غذاها را تجربه کنید.

در این بازی مسافرانی که دورتر از دیگر بازیکنان هستند نیز فرصت حرکت رو به جلو دارند و قرار نیست متوقف شوند.

این بازی را می‌توان با ۲ تا ۵ بازیکن بالای ۸ سال انجام داد و حدود یک ساعت از انجام آن لذت برد.

بلیط حرکت

با فروش بیش از ۶ میلیون نسخه، بازی Ticket to Ride یکی از رومیزی‌های کلاسیک محبوب در جهان است.

در این بازی، بازیکنان نقش متصدیان ریلی را بر عهده می‌گیرند و مسیرهای قطار بین شهرها را می‌سازند تا گسترده‌ترین و کارآمدترین شبکه ریلی را بسازند.

در هر نوبت، هر بازیکن می‌تواند هر مسیری را که در نقشه وجود دارد، تا زمانی که توسط بازیکن دیگری تصرف نشده است، از آن خود کند.

هر چه مسیری طولانی‌تر باشد، امتیازهای بیشتری نیز کسب می‌کند. بازیکنان باید مطمئن شوند که مسیر ریلی شهرهای ذکر شده در بلیط‌های خود را قبل از پایان بازی وصل کنند، وگرنه به جای به دست آوردن آنها امتیاز خود را از دست خواهند داد.

بازی زمانی به اتمام می‌رسد که یکی از بازیکنان کمتر از دو کوپه قطار برایش باقی بماند. نقشه‌های مختلفی برای بازی بلیط حرکت طراحی شده است، از کشورهای نوردیک گرفته تا قلب آفریقا، برای هر بخشی از جهان که مورد علاقه شما باشد نقشه‌ای وجود دارد اما از معروف‌ترین نقشه‌های بازی بلیط حرکت نقشه بازی Ticket to Ride: Europe است که طرفداران بسیاری دارد.

این بازی را می‌توانید با ۲ تا ۵ بازیکن بالای ۸ سال انجام دهید و حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از آن لذت ببرید.

جامائیکا

بازی فکری و رومیزی جامائیکا (Jamaica) یکی از پرهیجان‌ترین بازی‌های رومیزی در فضای دریاها و اقیانوس‌هاست.

داستان بازی را ناخدا مورگان دزد دریایی مشهور جامائیکا چیده است، او مسابقه‌ای در جزیره ترتیب داده است تا دریانوردی که بتواند بیشترین طلا را به دست بیاورد برنده آن شود.

در این بازی، بازیکنان نقش دزدان دریایی را دارند و برای به دست آوردن غنائم بیشتر با هم به رقابت می‌پردازند. هر بازیکن هدایت یک کشتی و انبار آن را به عهده می‌گیرد.

بازیکنی برنده ی این نبرد است که بیشترین سکه را در انبار خود جای داده باشد و بهترین امتیاز را از کارت‌های گنج و جایگاه نهایی کشتی به دست آورده باشد.

بازی جامائیکا را ۲ تا ۶ بازیکن می‌توانند انجام دهند و حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مشغول بازی باشند.

هفت شگفتی

اهرام جیزه؛ کولوس رودس؛ فانوس دریایی اسکندریه و... اینها برخی از شگفتی‌های دنیای باستان بوده‌اند. در بازی هفت شگفتی، بازیکنان باید بتوانند یکی از این مناطق شگفت‌انگیز در جهان تحت کنترل خود دربیاورند و تصمیم بگیرند که چگونه می‌خواهند شهر خود را بسازند.

آنها شاید تصمیم بگیرند منابع خود را صرف ساختن شگفتی و ساختارهای مدنی کنند. شاید بخواهند که شهرشان را یک شهر علمی معرفی کنند یا شاید قصد تجارت یا جنگ با همسایگان‌شان را داشته باشند.

بازی هفت شگفتی را می‌توان با ۳ تا ۷ بازیکن بالای ۱۰ سال انجام داد و حدود نیم ساعت با آن سرگرم بود.

اسکاتلند یارد

بازی Scotland Yard یکی از بازی‌های رومیزی مشهور جهان است که نمونه‌ای از مبارزه «یکی در برابر همه» را به نمایش می‌گذارد.

در این بازی یکی از بازیکنان Mister X است که به عنوان یک مغز متفکر جنایی در لندن شناخته می‌شود.

همه بازیکنان دیگر به عنوان کارآگاه با هم کار می‌کنند و سعی دارند Mister X را به حاشیه برانند اما این کار به همین راحتی‌ها نیست، چرا که Mister X بخش زیادی از بازی را مخفی سپری می‌کند و فقط خود را در موارد نادر نشان می‌دهد.

بازی رومیزی اسکاتلند یارد، نقشه‌ای از لندن با مسیرهای تاکسی کوتاه، مسیرهای اتوبوس طولانی‌تر و مسیرهای زیرزمینی عظیم است که نقاط مختلف شهر را به هم متصل می‌کند.

کارآگاهان باید بایکدیگر ارتباط برقرار کنند، از منطق استفاده کنند و بلیط‌های حمل و نقل خود را عاقلانه خرج کنند تا کار را برای X سخت کنند.

این یک بازی یک ساعته پر هیجان شهری برای کارآگاهان و جنایتکار داستان است که توسط ۳ تا ۶ بازیکن بالای ۱۰ سال انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها