شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان این بیماری ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۰ نفر شده است.
کد خبر: ۱۲۷۰۸۰۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
 
تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به ۵۵۲ هزار و ۱۱۲ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۵۷۰ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.
 
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هفت میلیون و ۶۹ هزار و ۲۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.
 
از میان چهار میلیون و ۵۴۹ هزار و ۱۷۵ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان ، ۹۹ درصد موارد یعنی چهار میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۹۷ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۸ هزار و ۲۷۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
 
همچنین از هفت میلیون و ۶۲۱ هزار و ۳۹۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا هفت میلیون و ۶۹ هزار و ۲۸۳ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۵۲ هزار و ۱۱۲ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
 
آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
 
از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر
 
گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا سه میلیون و ۱۵۸ هزار و ۹۳۲ مبتلا، ۱۳۴ هزار و ۸۶۲ قربانی
۲.  برزیل یک میلیون و ۷۱۶ هزار و ۱۹۶ مبتلا، ۶۸ هزار و ۵۵ قربانی
۳. هند ۷۶۹ هزار و ۵۲ مبتلا، ۲۱ هزار و ۱۴۴ قربانی
۴.  روسیه ۷۰۰ هزار و ۷۹۲ مبتلا، ۱۰ هزار و ۶۶۷ قربانی
۵. پرو ۳۱۲ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ۱۱ هزار و ۱۳۳ قربانی
۶. شیلی ۳۰۳ هزار و ۸۳ مبتلا، ۶۵۷۳ قربانی
۷.اسپانیا ۲۹۹ هزار و ۵۹۳ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۹۶ قربانی
۸. انگلیس ۲۸۶ هزار و ۹۷۹ مبتلا، ۴۴ هزار و ۵۱۷ قربانی
۹. مکزیک ۲۷۵ هزار و ۳ مبتلا، ۳۲ هزار و ۷۹۶ قربانی
۱۰. ایران ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ مبتلا، ۱۲ هزار و ۸۴ قربانی
 
پس از آن کشورهای ایتالیا با ۲۴۲ هزار و ۱۴۹ مبتلا، پاکستان با ۲۴۰ هزار و ۸۴۸ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۲۲۴ هزار و ۶۶۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۲۰ هزار و ۱۴۴ مبتلا، ترکیه با ۲۰۸ هزار و ۹۳۸ مبتلا، آلمان با ۱۹۸ هزار و ۷۶۵ مبتلا، بنگلادش با ۱۷۲ هزار و ۱۳۴ مبتلا، فرانسه با ۱۶۹ هزار و ۴۷۳ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۲۸ هزار و ۶۳۸ مبتلا، کانادا با ۱۰۶ هزار و ۴۳۴ مبتلا و قطر با ۱۰۱ هزار و ۵۵۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 
سپس آرژانتین با ۸۷ هزار و ۳۰ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۸۱ مبتلا، مصر با ۷۸ هزار و ۳۰۴ مبتلا، سوئد با ۷۳ هزار و ۸۵۸ مبتلا، اندونزی با ۶۸ هزار و ۷۹ مبتلا، عراق با ۶۷ هزار و ۴۴۲ مبتلا، بلاروس با ۶۴ هزار و ۲۲۴ مبتلا، اکوادور با ۶۳ هزار و ۲۴۵ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۱۲۳ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۳ هزار و ۴۵ مبتلا، قزاقستان با ۵۳ هزار و ۲۱ مبتلا، کویت با ۵۲ هزار و ۷ مبتلا و هلند با ۵۰ هزار و ۷۴۶ مبتلا، اوکراین با ۵۰ هزار و ۴۱۴ مبتلا، فیلیپین با ۵۰ هزار و ۳۵۹ مبتلا، عمان با ۵۰ هزار و ۲۰۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
 
همچنین کشورهای سنگاپور، پرتغال، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، لهستان، افغانستان، سوئیس، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، رومانی، نیجریه، ارمنستان، ایرلند، هندوراس، گواتمالا، آذربایجان، غنا و ژاپن بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها