80 درصد آمریکایی ها ناامید شدند؛

ترامپ رای «مردان» و «یقه آبی ها» را از دست داد

نتایج یک نظرسنجی سراسری در کلیه ایالت های متحده آمریکا نشان می دهد که مردم آمریکا از کنترل وضعیت کنونی کشورشان به دست سیاستمداران این کشور ناامیدند.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، رئیس جمهور کنونی آمریکا یعنی دونالد ترامپ طبق آخرین نظرسنجی های انتخابات ، هفت درصد از نامزد احتمالی دموکرات جو بایدن عقب مانده است.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016  ترامپ با حدود دو امتیاز آرای عمومی را از دست داد  اما توانست رأی کالج انتخاباتی را به دست بیاورد.

اما اکنون از دست رفتن آرای عمومی با هفت درصد احتمال پیروزی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری را بسیار بسیار بعید کرده است.

براساس نظرسنجی NBC News / وال استریت ژورنال ، اندازه گیری داده ها از 28 مه تا 2 ژوئن نتایج جدیدی را نشان می دهد، نتایجی که حاکی از آن است ترامپ در بین گروه های اصلی رأی دهنده ، از جمله رای دهنده هایی که مدرک دانشگاهی ندارند و البته مردان جایگاه اصلی را از دست داده است.

یکی از بزرگ ترین شکست های ترامپ از دست دادن حمایت «کارگران یقه آبی» است.

یکی از بزرگترین ضررهای پشتیبانی ترامپ در بین کارگران یقه آبی بدون مدرک دانشگاهی شکل گرفته.

 

او در سال 2016 حمایت رأی دهندگان بدون مدرک دانشگاهی را با 8 درصد به دست آورد اما حمایت فارغ التحصیلان دانشگاهی را با حدود 9 درصد از دست داد.

با این حال نظرسنجی این هفته، او را در بین رأی دهندگان بدون مدرک تنها 3 درصد پیشرو می داند.

به همین ترتیب در انتخابات 2016 ترامپ به رأی دهندگانی با جنسیت مرد وابسته بود اما زنان به او رای زیادی ندادند. وی در سال 2016 حدود 12 درصد از امتیاز حمایت رای دهندگان مرد را به دست آورد و زنان را با همین مقدار از دست داد.

مطابق نظرسنجی جدید ، حمایت از  وی میان رای دهندگان مرد به 8 درصد نزول پیدا کرده  و کسری وی در مورد رأی دهندگان زن به 21 درصد رسیده است.

هیلاری کلینتون تنها 9 درصد از حمایت رأی دهندگان دانشگاهی برخوردار بود و بایدن اکنون با 24 درصد از حمایت برخوردار است.

او همچنین حمایت دهندگان زن را هم دارد. کلینتون در انتخابات 2016 از حمایت 12 درصدی زنان برخوردار بود. تاکنون در این انتخابات بایدن با 21 درصد از حمایت رای دهندگان زن مواجه است.

در یک نظرسنجی دیگر مشخص شد که دو سوم آمریکایی ها معتقدند که ترامپ تنش های نژادی را در آمریکا افزایش داده است.

طبق یک نظرسنجی جدید در  NPR / PBS NewsHour / Marist و طبق آمار جدید این سه موسسه 67 درصد از رأی دهندگان اعتقاد دارند كه ترامپ بیشتر تنش های نژادی را در آمریکا رقم زده است. 92 درصد دموكرات ها ، 73 نفر از استقلال طلبان ، 88 درصد آمریکایی های آفریقایی تبار و 63 درصد از سفید پوستان چنین نظری دارند.

در همین حال فقط 18 درصد آمریکایی ها اعتقاد دارند ترامپ موفق به کنترل تنش های نژادی در آمریکا شده است.

تقریبا از هر 10 جمهوری خواه ، شش نفر معتقدند که او یا تنش ها را 29 درصد افزایش داده یا 30 درصد مطمئن نیست.

لی میینگوف ، مدیر موسسه عقاید عمومی Marist  که بخشی از این نظرسنجی را برگزار کرد گفت: خیلی غیرعادی است وقتی اسم ترامپ به میان بیاید جمهوری خواهان شکست بخورند و خود را عقب بکشند اما این اتفاقی است که اکنون افتاده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها