عضو حزب موتلفه اسلامی درباره واکنش ها به صحبت های اخیر رییس دولت اصلاحات و فرافکنی از نقش خود در تشکیل دولت فعلی و مشکلات موجود گفت: تا اینجا استقبال خوبی نشده و علی رغم این تصور که گمان می شد تاثیرگذار باشد اما سرخوردگی اصلاح طلبی باعث شده اقبالی به این صحبت ها نشان داده نشود.
کد خبر: ۱۲۶۶۴۹۸

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی در گفت و گو با جام جم انلاین درباره صحبت های اخیر محمد خاتمی گفت: به نظر من، می توان گفت بخشی از صحبت های ایشان اعتراف به اشتباهات اصلاح طلبان بود و عدم حضور جدی آنها در یکی از بحران های جدی و مهم کشور که نشان می داد ایشان هم از عملکرد اصلاح طلبان راضی نیست و متاثر است که آنها هیچ برنامه روشن و واضحی برای همکاری در این مساله ملی نداشتند. 
 
وی در ادامه افزود: این اعتراف با توجه به اینکه خود ایشان پشتیبان این دولت و زمینه ساز روی کار آمدن آنها بود به نظر می رسد زمینه سازی برای احیا حیثیت و آبروی اصلاح طلبان باشد. از طرف دیگر جداسازی راه او از جریان های تندرو و ساختارشکن اصلاح طلب تلقی می شود که روش های انها را نمی پسندد و برای ماندن در قدرت و ادامه حیات سیاسی به تجدید نظر در روش ها و برخورد ها و برنامه ریزی ها نیاز دارد.
 
ترقی در پاسخ به این سوال، در هر دور از انتخابات با تکرار می کنم آقای خاتمی روبرو بودیم و استقبال خوبی انجام می شد این بار استقبال را  چطور ارزیابی می کنید؟ پاسخ داد: تا اینجا استقبال خوبی نشده و علی رغم این تصور که گمان می شد تاثیرگذار باشد اما سرخوردگی اصلاح طلبی باعث شده اقبالی به این صحبت ها نشان داده نشود همین بیانگر این نکته است که این طیف از طرف لیدر دچار چالشی جدی است و قطعا این پروژه ناکام خواهد ماند.
 
این عضو جبهه موتلفه تصریح کرد: به نظر می اید، ضربه سنگینی به اصلاح طلبی خورده است و تا بازگشت این سرمایه اجتماعی به مدت زیادی زمان نیاز است و در دوره های آخر مجلس و ریاست جمهوری امکان بازسازی این سرمایه اجتماعی وجود ندارد. اصلاح طلبی نیازمند تجدیدنظر در تئوری ها و رفتار و مشی خود هستند و باید تغییر عملکرد بدهند و همه اینها مستلزم زمان است.
 
وی در پاسخ به این پرسش، آیا آقای خاتمی به دنبال احیا اصلاح طلبی در جامعه بود و یا قصد داشت نبض جامعه را بسنجد؟ تصریح کرد: قطعا این تستی بود تا ببیند آیا حرف او در میان طرفدارانش تاثیری دارد یا خیر و بعد برای مدیریت و اداره مجموعه اصلاح طلبان تصمیمات جدیدی اخذ کنند. جمع قابل توجهی از اصلاح طلبان امروز از آقای خاتمی عبور کرده اند همانطور که از روحانی عبور شد. این مساله نشان می دهد چالش رهبری در میان این طیف جدی است. از طرفی کار تشکیلاتی مثل شورای عالی اصلاحات نتوانسته است پاسخگوی مشکلات این جمع باشد و هم از نظر تشکیلاتی و هم از منظر رهبری دچار مشکل هستند که این نیازمند خانه تکانی درونی است و کسانی که می خواهند در چهارچوب نظام فعالیت کنند راه خود را از ساختارشکنان جدا کنند تا مسیر سیاسی سالمی برای ماندن در قدرت و یا رقابت برای قدرت روشن شود. امروز اصلاح طلبی می تواند از این فرصت برای بازسازی خود استفاده کند چون امروز جامعه کاری به آنها ندارد و می توانند در بعد تئوریک و عملی به بازسازی خود بپردازند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها