سفیر فلسطین در ایران درباره الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل گفت: هدف معامله قرن تشکیل یک دولت صهیونیستی در سرزمین ما یعنی فلسطین است و این دولت مانند یک پایگاه استعماری برای تحقق منافع استراتژیک آن پیمان در منطقه ما به شمار می رود. همچنین هدف مرحله دوم اسرائیل گسترش این رژیم در سرزمین های فلسطینی است.
کد خبر: ۱۲۶۵۴۸۹

مشروح مصاحبه صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران با جام جم آنلاین را می خوانید:

 

در حالی که اکثر کشورها اولویت سیاست خارجی و امنیتی خود را مبارزه با ویروس کرونا قرار داده اند اما رژیم صهیونیستی الحاق کرانه باختری در فضای نوین منطقه‌ای در دستور کار خود قرار داده؟ به نظر شما هدف آن‌ها از این رویکرد چیست؟

 یک پیمان تاریخی میان صهیونسیم جهانی، غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا بوده و هست. هدف این پیمان تشکیل یک دولت صهیونیستی در سرزمین ما فلسطین است و این دولت مانند یک پایگاه استعماری برای تحقق منافع استراتژیک آن پیمان در منطقه ما به شمار می رود. مرحله اول این پیمان بوده، اما هدف مرحله دوم گسترش رژیم صهیونیستی در فلسطین است به طوری که سرزمین های فلسطین، اردن، سوریه، لبنان، عراق، نصف صحرای سینا و یک سوم عربستان سعودی تا مدینه منوره اشغال شود. بنابراین مسئله کرونا هدف اصلی پیمان ذکر شده را  تبدیل نمی کند. اما مسئله ضمیمه کردن کرانه باختری و اغوار اردن و شمال بحر المیت و قدس شریف که در معامله شوم قرن گنجانده شده یک بخش از نقشه بزرگ دشمن است که به آن اشاره کردم و مسئله کرونا و مشغولیت جهانی به آن، مسئله ای که ممکن است اجرای آن نقشه را تسهیل کند.

آیا مشکلات داخلی از جمله فساد مالی، مهاجرت معکوس و... رژیم صهیونیستی بر تلاش مقامات صهیونیستی به جهت الحاق کرانه باختری تاثیر گذار است؟

 فساد و مهاجرت معکوس که در رژیم صهیونیستی وجود دارد یک امر طبیعی است چرا که جامعه رژیم صهیونیستی یک جامعه فیزیکی (غیر قابل اتحاد) است و جامعه محتوایی نیست. تناقض هایی زیادی در این جامعه موجود است و آداب و رسوم مهاجران به رژیم صهیونیستی راهی برای اتحاد میان آنان نمی گذارد. امری است که باعث شده مهاجران دارای دو تابعیت به خاطر تبعیض طبقاتی و معیشتی موجود در شهرک های صهیونیستی به سوی سرزمین های اصلی خودشان برگردند به عنوان مثال یهودیانی که از کشورهای عربی به فلسطین مهاجرت کرده بودند تا به امروز دارای آداب و رسوم خودشان هستند و مهاجران دیگر که از کل جهان به فلسطین مهاجرت کرده بودند اینچنین هستند. یک میلیون مهاجر روس که بیشترشان یهودی نیستند به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند. بنابراین جامعه صهیونیستی یک جامعه منیاتوری است و غیر قابل وحدت است. اما مسئله ضمیمه کردن کرانه باختری مربوط به معامله قرن است.

مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی در آخرین گزارش خود تاکید داشته که مقامات صهیونیستی در شیوع ویروس کرونا به دنبال الحاق کرانه باختری باشند؟ نظر شما در خصوص این گزارش چیست؟

مسئله ضمیمه کردن کرانه باختری، شهرک های صهیونیستی، اغوار اردن و شمال دریای مرده و استفاده از شرایط موجود برای برداشتن این گام مسئله ای است که قبلا آقای ترامپ راجع به آن تصمیم گرفته بود. تنها چیزی که ماند تاریخ اجرا کردن آن است. به عنوان مثال نتانیاهو گفته بود امیدوار است این امر در آغاز ماه جولای آینده انجام بگیرد.

خیلی از کارشناسان معتقدند که کرانه باختری در آینده مانند غزه مسلح به تجهیزات نظامی خواهد شد و به تهدید بالقوه برای رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد؟ به نظر شما این سناریو چقدر می‌تواند بر تلاش رژیم صهیونیستی تاثیر گذار باشد؟

 سوال بسیار مهم و مفید است و انتظار ما این است که ملت فلسطین و رهبریت سیاسی آن در این زمینه موضع گیری های عملی داشته باشند و آرزو داریم که در نزدیکترین فرصت ممکن وحدت ملی مستحکمی بین کرانه باختری، نوار غزه، قدس شریف و مردم ما در سرزمینهای اشغال شده 1948 بوجود اید. امیدوارم این همدلی نه فقط برای رویارویی با این نقشه خطرناک، بلکه برای ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی از ریشه ها و آزادی فلسطین از دریا تا رودخانه و به امید خدا تشکیل دولت مستقل فلسطین بر خاک مقدس آن به پایتختی قدس شریف باشد.

وقتی طرح معامله قرن مطرح شد خیلی از کشورهای عربی مخالف این طرح بودند و انتقاداتی را داشتند ایا الحاق کرانه باختری انتقادات کشورهای عربی را در پی خواهد داشت؟

پیمان صهیونیستی امریکایی بسیار قدیمی است و نمی خواهم به تاریخ و به کنفرانس ها و طرحهایی که برای تشکیل رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، برگردم. ولی به طور خلاصه می گویم که صاحب معامله قرن رئیس غیر متعادل دونالد ترامپ هدفش در مقام اول انتخاب مجددش برای ریاست جمهوری آمریکا است. موضع گیری های این فرد ضرر زیادی به خود ایالات متحده آمریکا رسانده است. وی می داند که تصمیم گیری سیاسی در کشورش در دست صهیونیسم بین المللی است و به عنوان مثال دیدار نتانیاهو از ایالات متحده آمریکا و دیدارش با مقامات آن بدون اعتنا به رئیس وقت آمریکا است. بنابرین، ترامپ اراده و نقشه های صهیونیسم جهانی را با دقت اجرا می نماید، وی رای مستقلی از خود ندارد (این اطلاعات موثقی از جلسات علنی و محرمانه اوست که نشان می دهد نظر ثابتی ندارد.) بنابرین راه ما به عنوان فلسطین تنها مبارزه سیاسی و دیپلماتیک و مقاومت به هر شکلی که باشد، چرا که فلسطین با دعا کردن آزاد نمی شود.

اما هر کشور از کشورهای عربی شرایط و امکانات و روابط مخصوص خود را دارد و همه ایشان در نهادهای رسمی و بین المللی و همچنین برادران ما در جهان اسلام و دوستان ما در کل جهان از ما پشتیبانی می کنند و روزی که پرچم فلسطین در سازمان ملل به عنوان دولت غیر عضو برافراشته شد ، عدالت مسئله ما و مشروعیت مبارزات ما را نشان داد.

اما مسئله کرونا شکی ندارم که آمریکا پشت سر این موضوع در جنگش بر علیه بشریت قرار دارد. ما در فلسطین 1121 نفر آلوده به ویروس کرونا است که متاسفانه 60 نفر جان خود را از دست داده اند و از تمام کشورهای دنیا خواستیم به ما کمک کنند تا با این بیماری خطرناک رویارویی کنیم و در راس دوستان ما برادران خودمان در جمهوری اسلامی ایران قرار دارند که لیستی به نیازهای مردم فلسطین در زمینه مبارزه با کرونا برای آنان فرستادیم و امیدواریم کمکهای ایشان هرچه زودتر به ما برسد. البته با درک کامل از شرایط سخت این کشور عزیز و نبردش با هم‎پیمان صهیونیستی آمریکایی از یک طرف و ویروس کرونا از طرف دیگر. ویروسی که دوستان و برادران زیادی در این کشور عزیز از ما گرفته است. *از خداوند متعال می‌خواهم شفای عاجل برای بیماران عطا فرماید و این ویروس را از کل جهان برکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها