چیلر هواساز از جمله دستگاه هایی به شمار می رود که از چندین قطعه بسیار مهم تشکیل شده ایت و کویل های آن برای آب سرد و گرم می باشند و از طریق کانال هایی که در این دستگاه وجود دارد آب گرم و سرد را به خوبی عبور می دهد.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۳۵

عملکرد چیلر هواساز :

چیلر هواساز از جمله دستگاه هایی به شمار می رود که از چندین قطعه بسیار مهم تشکیل شده ایت و کویل های آن برای آب سرد و گرم می باشند و از طریق کانال هایی که در این دستگاه وجود دارد آب گرم و سرد را به خوبی عبور می دهد.

نحوه عملکرد چیلر هواساز به این صورت است که باید در ابتدا آب گرم و یا سردی که پکیج ها و یا چیلرها تولید می کنند به وسیله لوله کشی که در دستگاه وجود دارد وارد هواساز شود. فن بزرگی در چیلر هواساز وجود دارد که این فن ها جریان هوای گرم و یا سردی را که تولید می کنند را به بیرون می فرستند. چیلرهای هواساز به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات تهویه مطبوع شناخته می شوند. آنها دارای انواع مختلفی هستند که به صورت عمودی، افقی و نیمه عمودی، منطقه ای و چند منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

چیلر هواساز جریان هوایی را که تولید می کند به سمت بالا، پایین و روبرو می فرستد، برای اینکه سرمایش در این دستگاه تامین شود باید از آیس بانک و یا کندانسینگ استفاده شود که این چیلرها آن را فراهم می کنند. همچنین برای اینکه گرمایش دستگاه تامین شود باید به وسیله هواساز که درون آن آبگرم وجود دارد بخار و گرم به وجود آید . تمامی دستگاه های چیلر هواساز به تشت تقطیر مجهز می باشند که آب متراکم شده در خود را می توانند روی سطح کویل ها به خوبی به جریان بیندازند. این دستگاه ها به جعبه مخلوط کننده، محفظه فیلتر و ... مجهز می باشند و به همین دلیل عملکرد آنها بسیار اصولی صورت می گیرد. طراحی چیلرهای هواساز به گونه ای می باشد که سراسر اطراف آن را پنل های حجیم و فریم های فلزی می گیرند.

 

آشنایی با عملکرد، کاربرد و اجزای تشکیل دهنده  چیلر هواساز

چیلر هواساز

کاربرد چیلر هواساز  :

کاربرد اصلی که در چیلر هواساز وجود دارد به طور معمول برای توزیع هوا می باشد، یعنی در واقع باید بدانید این دستگاه ها به تنهایی هیچ کاربردی ندارند و از آنها به تنهایی استفاده خاصی نمی شود. برای اینکه از آنها استفاده شود شما باید دیگ آبگرم و یا دیگ بخار در تجهیزات خود داشته باشید. زمانی که هوا از درون کویل سرد عبور می کند موجب تولید هوای سرد در چیلرها می شود.

آب سری را که چیلرها تولید می کنند در کویل های سرد جریان پیدا می کند. عبور جریان هوایی که در درون کویل می باشد و گرم است موجب می گردد که چیلرها هوای گرم تولید کنند، بخار و یا آبگرم در این مورد نقش بسیاری مهمی را برای کارکرد چیلر هواساز  ایفا می کنند. کندانسینگ یونیت در واقع باید بدانید چیلرها با وجود این دستگاه می توانند کاربرد و عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

پکیج یونیت و چیلر هواساز بیشتر در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، البته باید بدانید از این چیلرها در محیط هایی که تمیزی برایشان اهمیت زیادی دارد استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهمی که در دستگاه چیلر هواساز وجود دارد این است که کانال تصفیه هوا دارند و به همین دلیل هوای تمیزی را توزیع می نمایند و همچنین هوای آلوده ای را که در محیط قرار دارد به خوبی از بین می برند. از آنجایی که کیفیت و استاندارد چیلرهای هواساز بسیار عالی و بی نظیر است در بسیاری از ساختمان هایی که حساسیت تمیزی آنها بالا می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. فیلترهایی که در درون چیلر هواساز وجود دارد هوای آلوده را به خوبی جذب می کند و مانع ورود آن به درون ساختمان می شود. مزیت های این دستگاه به قدری زیادی است که از آن در بسیاری از ساختمان ها امروزه استفاده می شود.

 

آشنایی با عملکرد، کاربرد و اجزای تشکیل دهنده  چیلر هواساز

چیلر هواساز

 

اجزای تشکیل دهنده چیلر هواساز  :

 به طور کلی باید بدانید اجزای تشکیل دهنده چیلر هواساز عبارت می باشد از :

  1. دمنده ها که نقش بسیار مهمی در گرفتن آلودگی هوا دارند.
  2. کوی سرد و گرم که بخار گرم و سرد تولید می کنند.
  3. دمپرها
  4. فیلترهای درون دستگاه آلودگی ها را در درون خود نگه می دارند و شما باید آنها را تعویض کنید.
  5. صداگیر که موجب کاهش صدای دستگاه می شود و به نوعی عایق صدا است.

6 ضربه گیر هم که مانع ضربه خوردن دستگاه می شود.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها