بهترین برندهای چیلر در ایران

چیلر دستگاهی کاربردی‌ در زمینه تولید سرمایش و تهویه مطبوع به شمار می ‌آید
کد خبر: ۱۳۵۴۴۶۱
 که برند های مختلفی اقدام به تولید آن کرده‌ اند و چیلر تیکا یکی از انواع چیلرهای موجود در بازار است که توسط برند تیکا چین تولید می ‌شود. ما در این مطلب به معرفی برند تیکا، کارایی و قابلیت‌ های چیلر های ساخت این برند و همچنین مزایای چیلر به عنوان یک دستگاه تولید سرمایش و خنک کننده خواهیم پرداخت. در انتها نیز مجموعه هورسان توان سپند را به شما معرفی می کنیم که نمایندگی چیلر تیکا در ایران به شمار می آید و می تواند این محصول را در انواع گوناگون در اختیار مشتریان قرار دهد.
 
بهترین برندهای چیلر در ایران

چیلر چه دستگاهی است؟

پیشتر اشاره کردیم که چیلر دستگاهی است که برای تامین سرمایش و تهویه مطبوع به کار می‌رود و می‌ توان از این دستگاه در محل‌ های گوناگونی مانند ساختمان ‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و تولیدی و ... استفاده کرد. به زبانی ساده عملکرد این دستگاه برای ایجاد سرمایش به این صورت است که آبی وارد شده به دستگاه را طی عملیاتی به آب خنک تبدیل کرده و با فرستادن آن به داخل سیستم و تجهیزاتی مانند فن کویل ‌ها و هواسازها موجب می ‌شود تا هوای خنک در محیط پخش شود. این یونیت ‌ها و هواساز ها یکی از بخش‌ های اصلی این دستگاه به شمار می ‌آیند به طوری که بدون آن ‌ها چیلر قادر به خنک کردن محیط نخواهد بود. اگر بخواهیم به صورت کامل ‌تر به سیکل تبرید در چیلر اشاره کنیم باید گفت این دوره سرد سازی طی 4 مرحله و با کمک 4 قسمت مهم که در این دستگاه به کار رفته است، انجام می ‌شود. ما در ادامه به این چهار بخش که در چیلر تیکا نیز به کار رفته است، اشاره خواهیم کرد.

کمپرسور:

این بخش در دستگاه‌ های تهویه مطبوع به عنوان قلب آن شناخته شده و عملکرد آن به این صورت است که مبرد با فشار پایین را فشرده کرده و آن را به حالت گاز در می ‌آورد. اینکه در یک چیلر از کدام نوع کمپرسور استفاده شده باشد علاوه بر تاثیری که در راندمان کاری آن دارد، بر قیمت آن نیز تاثیر گذار است.

کندانسور:

عملکرد کندانسور به این صورت است که با خنک کردن مبرد و از بین بردن گرمای آن حالت آن را نیز از مایع به گاز تبدیل می‌ کند و دارای دو نوع آب خنک و هوا خنک می ‌باشد. سیستم داخلی کندانسورهای هوایی به دو صورت کندانسورهای مس-آلومینیومی و مایکروچنل ارائه شد‌ه‌ اند.

شیر انبساط:

از دیگر بخش ‌های تشکیل دهنده یک چیلر و دستگاه سرمایش می ‌توان به شیر انبساط اشاره کرد. این شیر فشار مایعی که از کندانسور می ‌گیرد را کم کرده و به بخش دیگر انتقال می‌ دهند. عموما در چیلر های مختلف از دو نوع شیر انبساط ترموستاتیک و الکترونیکی استفاده می ‌شود که البته قیمت شیرهای الکترونیکی نسبت به ترموستاتیکی گران‌ تر است زیرا از عملکرد دقیق ‌تری برخوردار می ‌باشد.
 
بهترین برندهای چیلر در ایران

اواپراتور:

این قسمت نیز در دستگاه ‌های سرمایشی مانند چیلر موجب می‌ شود تا مبرد با دریافت گرمای آب به بخار تبدیل شده و دوباره وارد چرخه سیستم شده و به کندانسور فرستاده شود. اواپراتور دارای دو نوع صفحه ‌ای و لوله‌ ای می باشد که در انواع چیلر به کار می رود.

انواع دستگاه چیلر

به طور کل چیلرها بر اساس نوع انرژی مصرفی شان به دو نوع چیلرهای جذبی و تراکمی تقسیم می شوند.

چیلر تراکمی از 4 بخشی که پیشتر به آن پرداختیم تشکیل یافته و اصول کارکرد آن بر اساس تبرید صورت می گیرد و از ماده مبرد برای تولید سرما استفاده می شود. ماده مبرد گرمای آب را گرفته و آن را خنک می کند و به سمت فن کویل ها می فرستد و دوباره این چرخه تکرار می شود. 

چیلر جذبی نیز از نظر ساختاری تا حدودی شبیه به چیلر تراکمی است با این تفاوت که در آن به جای کمپرسور از پمپ، ابزوربر و ژنراتور برای افزایش فشار و بالا بردن دمای مبرد استفاده شده است. در چیلرهای جذبی سیال مبرد با حرارتی که از آب دریافت می کند در اواپراتور گرم شده و به شکل بخار در می آید و وارد ابزوربر می شود در این قسمت با استفاده از نمک لیتیوم بروماید جذب بخار آب صورت گرفته و محلول حاصل توسط پمپ به ژنراتور فرستاده می شود. سپس در ژنراتور این محلول بخار شده و دوباره لیتیوم بروماید غلیظ شده به ابزوربر باز می گردد.  در نهایت نیز بخار آب وارد کندانسور شده و حرارت تقطیر شده را از دست می دهد و دوباره به اواپراتور بر می گردد.

از انواع چیلرهای جذبی و تراکمی می توان در محیط ها و فضاهای مختلف استفاده کرد که در ادامه به این فضاها اشاره خواهیم کرد. 
 
بهترین برندهای چیلر در ایران

جهت تامین هوای مطبوع و سرمایش مجتمع های مسکونیف اداری، و تفریحی و ..
 
در کارخانجات تولید داروسازی
 
در کارخانجات صنایع غذایی
 
جهت تهویه مطبوع بیمارستان ها

مزایای چیلر زیاد است اما از مهمترین آن می توان به صرفه جویی در مصرف برق اشاره کرد که کمک می کند هزینه های خدمات برق تا حدود زیادی کاهش یابد. از دیگر مزایای چیلر نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود.

نتیجه ای عالی در برابر راه اندازی اولیه
 
کم صدا بودن انواع چیلر
 
کاهش گازهای گلخانه ای
 
اشغال فضای کم

شرکت هورسان توان سپند

چیلر تیکاTICA ساخت کشور چین می باشد و در بین انواع چیلرهایی که توسط برند های مختلف در چین تولید می شود جزء یکی از بهترین ها به شمار می آید. برند تیکا انواع چیلر تراکمی آب خنک و هوا خنک اسکرال و اسکرو، چیلرهای سانتریفیوژ و همچنین هواساز، فن کویل و سیستم های VRF را در مدل های مختلف و با کیفیت بالا تولید کرده است. شرکت تهویه مطبوع هورسان توان سپند به عنوان نمایندگی انحصاری برند تیکا در ایران به شمار می آید و در مدت 10 سال فعالیت خود در حوزه صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع، با بهره مندی از دانش و تجربه تیم حرفه ای و با تجربه خود توانسته است خدمات فروش و نصب انواع چیلر، فن کویل و اسپلیت و .. را در سطح کشور با بالاترین کیفیت به انجام رساند. جهت خرید و سفارش چیلر تیکا می توانید ضمن مشاهده سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی https://tahviehoorsan.com/  با کارشناسان این مرکز ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت نمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها