عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:معلوم نیست برای اصل وام 102 میلیون یورویی بانک جهانی جهت حل معضل فاضلاب اهواز چه اتفاقی افتاده و مدیران مربوطه با آن چه کرده اند.
کد خبر: ۱۲۴۴۰۹۸
معلوم نیست وام 102 میلیون یورویی بانک جهانی چه شده / سالی 300 میلیون یورو بودجه مقابله با ریزگردها کجا می رود؟

به گزارش جام جم آنلاین، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت نیرو و آبفای اهواز هیچ کدام در مورد این پول توضیحی نمی دهند افزود:اگر این پول جایی هزینه و مصرف شده باید توضیح داده شود اما شواهد وقرائن نشان می دهد کوچکترین اقدامی صورت نگرفته است و حتی اگر کاری هم شده در مورد آن سوء استفاده فراوانی شده است.

علی ساری، با تاکید بر اینکه این اقدامات مربوط به مسئولین فعلی نیست اما باید پاسخگو عملکرد مدیران قبلی باشند گفت:از ابتدای سال 96 هیات وزیران مقرر کرده بود که اقدامات تصفیه خانه فاضلاب اهواز در ابتدای سال 99 باید تمام شود اما شاهدیم که اتفاق جدیدی رخ نداد.

نماینده مردم اهواز در مجلس بابیان اینکه وزارت نیرو و سازمان برنامه‌ و‌بودجه در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند یادآور شد:سازمان برنامه و بودجه در تزریق منابع به استان اخلال ایجاد می کند و یک استان را نور چشمی خود می داند و فقط پول استان خوزستان را می گیرد و در استان های نور چشمی هزینه می کند.

ساری گفت: منبع ثروت کشور زیر پای مردم خوزستان است، اما فقر و محرومیت به آنها می‌رسد وامروز کار کرد ناسالم سازمان برنامه و بودجه بر کسی پوشیده نمانده و همه می دانند مصوبات هیات وزیران با عملکرد سازمان برنامه عملا وتو می شود.

نماینده اهواز افزود:اخیرا با موافقت دفتر مقام معظم رهبری به وزارت نیرو 3 هزارو و700 میلیارد تومان برای حل مشکل اب و فاضلاب اختصاص یافته که با ارز نیمایی نزدیک به 500 میلیون یورو بر اورد می شود ولی سوال این است که آیا این مبلغ هم به سرنوشت 102 میلیبون یورو گرفتار نمی شود و مثل ردیف ریز گرد ها که سه سال متوالی به میزان300میلیبون یورو اختصاص داده شده به هدر نمی رود؟

وی تاکید کرد :طبق بررسی های به عمل آمده در تحقیق وتفحص از مبالغ مربوط به هزینه کرد ریز گرد ها ردیف های مقرر به استان های البرز وارومیه ودیگر استان ها توسط سازمان محیط زیست و وزارت جهاد وکشاورزی داده شده وآن مقداری هم که باید کار می شده انجام نگرفته ولی صورت حساب ها داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها