ارسال پیامک اطلاع رسانی در مواقع اضطراری با پنل پیامک

توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و روند رو به رشد تکنولوژی در سال های اخیر باعث شده است تا تغییر و تحول های زیادی را در دنیای اطراف خود احساس کنیم و به نوعی بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل بدهد و شاید دیگر بدون دنیای مجازی و دیجیتال نتوانیم زندگی کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۰۷
ارسال پیامک اطلاع رسانی در مواقع اضطراری با پنل پیامک

این اتفاق وقتی خود را بیشتر نشان می دهد که در مواردی ما نتوانیم از آنها استفاده کنیم. امروزه بیشتر کارهای روزمره توسط دنیای دیجیتال صورت می گیرد. ارسال و دریافت پول، مسیریابی، تاکسی اینترنتی، خرید بلیت و.. تنها بخشی از آنها می باشند. به طوری که اختلالات در هر یک از آنها ما را با چالشی جدی مواجه می کند.

ارسال پیامک توسط سامانه های پیامکی نیز یکی از این موارد است که در عصر دیجیتال مورد توجه قرار گرفته شده است. این سامانه ها یا به صورت پیامک انبوه با مخاطب در ارتباط است یا به صورت اطلاع رسانی. برای مثال بلیت هواپیما،سینما و یا کنسرت که خریداری کرده ایم را به ما اطلاع می دهد یا کد فعالسازی برنامه ها را برای مان ارسال می کند. همچنین در موارد تجاری و بازاریابی حکم تبلیغات و مشتری مداری را بازی می کند. بنابراین همانطور که در اطراف خود نگاهی می اندازیم می بینیم ما به طور مداوم با پیامک ها در ارتباط هستیم که در موارد بسیاری به کمک ما می آیند و از امکانات آنها بهره مند می شویم.

حال ممکن است برای هر کسی و یا هر جامعه ای موارد اضطراری رخ بدهد که کاربر نیاز داشته باشد تا از طریق پنل اس ام اس در مواقع ضروری و اضطراری پیامک ارسال کند. همین طور این پیامک می تواند به صورت انبوه ارسال شود و یا می تواند از طریق یک شخص فقط به یک مرکز یا نهاد خاص ارسال شود.

ارسال پیامک در مواقع اضطرار:

حوادث غیر قابل پیش بینی همواره در اطراف ما رخ می دهند که ما در آن مواقع دچار مشکل می شویم و نیاز به که در آن حال می توانیم از پنل پیامکی برای اطلاع رسانی ها استفاده کنیم که به شدت کارساز خواهد بود. حوادثی طبیعی مثل زلزله، سیل، آتش سوزی که امکان دارد اختلالاتی در ارتباطات ایجاد کند. یا همچنین در مواقعی که اینترنت دچار اختلالات می شود می توان برای اطلاع رسانی های گوناگون مخاطبان را در جریانات و اتفاقات قرار داد. همینطور سایت ها و یا اپلیکیشن های پر تقاضا و کاربردی در مواقع اضطراری از نحوه ارتباط مخاطبین و اقشار مختلف از طریق سامانه ارسال پیامک انبوه اطلاع رسانی کنند. این امکان قطعا به سازمان و نهاد های مختلف هم این اجازه را می دهد تا از طریق پنل پیامکی خود در مواقع ضروری با ارسال پیامک، شهروندان را در جریانات امورات قرار دهند.

با توجه به اینکه در مواقع وقوع بحران در سطح ملی، اطلاع رسانی آن به عهده مراجعی مثل وزارت کشور و استانداری ها ست، محتوای پیامک تایید شده از طریق مراجع توسط کارگروه ارتباطات بحران کشور به ارائه خدمات ارتباطاتی ابلاغ می شود تا به صورت پیامک انبوه در موارد مرتبط با اضطرار ارسال شود. در این موارد پیامک اضطراری باید جنبه فوری داشته باشد که بتواند به بهترین شکل و با سرعت بالا اطلاعات ضروری را به مخاطب ارسال کند. یک نمونه موفق این موضوع می توان به ارسال پیامک انبوه از سوی ستاد مدیریت بحران اشاره کرد که در مواقع بحران توسط سامانه پیامکی به اطلاع رسانی های مهم و ضرروی پرداخت تا اقشار مختلف را در جریان اتفاقات قابل پیش بینی و غیر قابل پیش بینی قرار دهد.

یک جنبه مهم و کاربردی دیگر در ارسال اس ام اس در مواقع اضطراری به صورت شخصی می باشد. تهدید جان و خطرات غیر قابل پیش بینی در مواقعی می تواند گریبان ما را بگیرد به عنوان مثال شخصی در موقعیت بحرانی نیاز به اطلاع رسانی به مراکز مهم دارد. در مواردی مثل گروگان گیری، اختلالات ارتباطاتی، زلزله و آتش سوزی، تصادف و هر زمانی که امنیت آنها در تهدید قرار گرفته است، توسط سامانه پیامکی و ارسال یک پیامک به سامانه نهاد ها، آنها را مطلع کنند. در حال حاضر این سامانه پیامکی در کشورهای پیشرفته امکانات مناسبی را در اختیار هر فردی قرار داده است تا جان افراد زیادی در مواقع ضروری و بحرانی نجات پیدا کند.

در اختلالات اینترنتی نیز اگر سایت، اپلیکیشن و یا شرکت قادر به ارائه خدمات همیشگی خود هست می تواند از طریق ارسال پیامک انبوه در مواقع اضطراری مخاطبان و یا مشتریان خود را در جریان قرار دهد. به هر حال همانطور که می بینیم این سامانه ها می توانند در موقعیت های بحرانی جایگزین بسیار مناسبی برای ارتباطات اینترنتی و مجازی باشند و نقش موثری را در این موارد بازی کند.

وقتی صحبت از ارسال پیامک در مواقع ضروری می کنیم، طبیعتا باید سامانه از سرعت بالایی در ارسال برخوردار باشد تا در کمترین زمان و صرف انرژی کمتری این پیامک به مخاطبان ارسال شود بنابراین در اینجاکیفیت پنل اس ام اس بسیار مورد توجه قرار می گیرد که امید است این سامانه ها در جایگاه خود مورد استقبال قرار بگیرند و همچنین از کیفیت مطلوبی بهره مند باشند چرا که در موقعیت اضطرار به شدت تاثیرگذار خواهند بود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم حوادث بحرانی و یا غیر قابل پیش بینی ممکن است در هر زمانی اتفاق بیافتد در چنین شرایطی نیاز به یک سامانه پیامکی برای اطلاع رسانی های مختلف لازم و ضروری به نظر می رسد. امکانی که می تواند در نوع خود در عصر ارتباطاتی امروزی جایگزینی برای ارتباطات اینتنرتی باشد.

ما در این یادداشت به بررسی هر چند کوتاه و مختصر به این موضوع پرداختیم و اشاره کردیم که در مواقع ضروری تا چه حد می تواند یک پنل پیامکی تاثیرگذار و کارآمد باشد به نحوی که هم به کمک سازمان ها و نهاد ها بیاید و هم کمک حال شهروندان و اقشار جامعه باشد.

پنل پیامک سحر https://www.saharsms.com با ارائه خدمات گوناگون در زمینه راه اندازی سامانه ارسال پیام کوتاه انبوه آماده مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین پنل برای خرید در این خصوص می باشد و امیدوار است در این خصوص گام های موثری را برداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها