واکنش انتقادی سرمربی والیبال کاله به پلی‌آف جدید لیگ برتر

بهروز عطایی: مجبوریم!

تغییر روش پلی‌آف لیگ برتر به خاطر رقابت‌های انتخابی المپیک؛ اتفاقی که یک‌جورهایی انتقاد بهروز عطایی، یکی از مربیان سازنده لیگ را به همراه داشته است. در شرایط جدید فدراسیون باید تیم قهرمان را تا 10 فروردین سال آینده برای جام باشگاه‌های آسیا به کنفدراسیون معرفی کند. سازمان لیگ بعد از جلسه با مربیان تیم‌های لیگ برتری به این جمع‌بندی رسید که دور رفت و برگشت را تا 28 اسفند امسال به پایان برساند. این در حالی است که دو تیم اول و دوم جواز نیمه نهایی را می‌گیرند، تیم‌های سوم تا هشتم هم از 5 فروردین سال آینده در دو گروه مسابقه می‌دهند تا دو تیم دیگر نیمه نهایی مشخص شوند. تیم‌های اول دو گروه. مرحله نیمه نهایی و فینال هم متمرکز در تهران برگزار می‌شود تا نام تیم قهرمان 11 فروردین به کنفدراسیون داده شود. اتفاقی که عطایی چندان با آن موافق نیست.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۲۵

البته این را قبول دارید که چاره‌ای هم نیست؟
چاره‌ای نیست، ولی من خیلی با این روش موافق نیستم، اما می‌خواستیم شرایطی باشد که هم به تیم ملی کمک کند و هم باشگاه‌ها با معرفی قهرمان لیگ برتر، شانس حضور درجام باشگاه‌های آسیا را از دست ندهند؛ بنابراین بالاجبار به این نتیجه رسیدیم.
کلا امسال شرایط خیلی خاص شده است. شاید اگر زودتر از اینها به المپیک صعود کرده بودیم این دشواری‌ها به وجود نمی‌آمد.
امسال سال متفاوتی است و لیگ برتر هم با موضوع جدید و پیچیده‌ای مواجه شد. چرا که المپیک برای مردم و خانواده والیبال اولویت دارد؛ بنابراین برای تحقق آن،لیگ برتر یک تعطیلی 50 روزه اجباری را تحمل کرد. تعطیلی که برنامه لیگ را هم تغییر داد. چرا که جام باشگاه‌های آسیا 29 فروردین ماه شروع می‌شود و فدراسیون تا 10 فروردین برای معرفی قهرمان لیگ برتر مهلت دارد،بنابراین از آن طرف هم باید قهرمان مشخص می‌شد.
این تصمیم همفکری مربیان لیگ برتری بوده است درست است؟
به هر حال مربیان باشگاه‌ها در جلسه برنامه‌های مختلفی را پیشنهاد دادند که همه با این برنامه به خاطر محدودیت زمانی موافقت کردند که دو تیم اول دور رفت وبرگشت جواز نیمه نهایی را بگیرند و در پلی‌آف هم تیم‌های سوم تا هشتم برای دو سهمیه دیگر با هم در دو گروه رقابت کنند.
قبول دارید که این روش حساسیت بازی‌ها را بالا می‌برد و رقابت بین تیم‌ها را بیشتر می‌کند؟
این روش با ماهیت لیگ سازگار نیست. من معتقدم هر تیم باید در خانه خودش و جلوی هوادارانش با حریف بازی کند، چرا که باشگاه سرمایه‌گذاری می‌کند،اما چاره‌ای نداشتیم.
اوضاع تیم کاله چطور است؟
با وقفه‌ای که داشتیم دوباره کار را شروع کرده‌ایم، اما با نوع تمرین متفاوت از 20 روز پیش که درگیر مسابقه بودیم. ما با تمرین تیم را برای شروع دوباره لیگ آماده می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها