انتقامگیری‌های زنانه در شبکه های اجتماعی گسترش یافته است

انتقام‌های مجازی

فضای مجازی با همه مزایایی‌که دارد، گاهی دردسرساز می‌شود و اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که تا مدت‌ها کام زندگی را زهر می‌کند. در یکی از این اتفاقات که در استان گلستان رخ داد، دو دختر همکلاسی درگیر چنان ماجرایی شدند که در نهایت با دستگیری یکی از آنان توسط پلیس ختم به خیر شد.
کد خبر: ۱۲۴۱۵۲۴


نسرین و عاطفه دو همکلاسی بودند که رابطه خوب آنها زبانزد خیلی‌ها بود، اما همه چیز آن‌طور که همه فکرشان را می‌کردند، پیش نرفت. یک روز که نسرین مشغول درس خواندن بود، تلفن همراهش زنگ خورد. شماره‌هایی که روی صفحه گوشی می‌دید، همه ناشناس بود. هر شماره‌ای که قطع می‌شد، پشت سر پسران دیگری زنگ می‌زدند و از او درخواست‌های غیراخلاقی داشتند.
نسرین که از وضعیت پیش‌آمده وحشت کرده بود، متوجه شد شماره تلفن و عکس‌ و فیلم‌های بسیار خصوصی او در یک کانال تلگرامی مستهجن پخش شده است.
هر روز که می‌گذشت پسران و مردان بیشتری با او تماس می‌گرفتند. تعداد تماس‌ها آنقدر زیاد شده بود که نسرین آرامشش را بطور کامل از دست داده بود و نمی‌توانست روی درس‌هایش تمرکزکند.
نسرین که از این شرایط جان‌به‌لب شده بود به پلیس فتا مراجعه کرد و موضوع را با ماموران در میان گذاشت.
با شکایت نسرین، تیمی از کارشناسان پلیس وارد عمل شده و بعد از انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی متوجه شدند کسی که آن صفحه غیراخلاقی تلگرامی را راه‌اندازی کرده است، کسی نیست جز همان دوست صمیمی نسرین. عاطفه را پس از دستگیری با نسرین روبه‌رو کردند. نسرین که باورش نمی‌شد صمیمی‌ترین دوستش این چنین به آبرویش چنگ انداخته باشد، از عاطفه علت کارش را پرسید و او هم گفت که به‌خاطر به‌هم خوردن دوستی‌شان، کینه نسرین را به دل گرفته و تصمیم گرفته بود از او انتقام بگیرد، اما در نهایت آنچه نصیبش شد گره خوردن دستبند فولادی به دستانش بود.
می‌خواستم با من ازدواج‌کند
در ماجرای دوم، باز هم زنی، قربانی کینه‌جویی‌های زنانه دیگری شد. ماجرا را از زبان سپیده بخوانید: «مدتی بود که در یکی از کانال‌های تلگرام، عکس‌ها، مطالب و صحبت‌های غیراخلاقی در مورد من منتشر می‌شد که بسیار زننده بود. فردی دائم به من تهمت‌های بدی می‌زد و ادعا می‌کرد زنی هستم که با مردان غریبه رابطه برقرار می‌کنم. خواندن این مطالب ناراحتم کرده بود و نمی‌دانستم چه کسی و چرا این ادعاها را در مورد من مطرح می‌کند. هیچ نام و نشانی از صاحب کانال نداشتم. به پلیس فتا مراجعه کردم و بعد از طرح شکایت، از آنها کمک خواستم.»
با ورود کارشناسان پلیس فتا به پرونده سپیده با موضوع هتک حیثیت در کانال تلگرامی و انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی، متهم که یکی از اقوام نزدیک شاکی بود، دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد تا در مورد انگیزه خود از ارتکاب این جرم توضیح دهد.
سیمین در اعترافات خود گفت: «از مدت‌ها پیش به پسری علاقه‌مند بودم و بسیار مایل بودم با او ازدواج کنم، اما به دلیل این‌که او خواستگار سپیده شده بود، بسیار ناراحت شده و به دنبال راهی برای گرفتن انتقام بودم. برای همین یک صفحه جعلی تلگرامی ایجاد کردم تا از آن زن انتقام بگیرم و او را از پسر مورد علاقه‌ام دور کنم.»

لیلا حسین زاده

تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها