اگرچه بحث برابری زن و مرد وجود دارد اما یک زن به دلیل دارا بودن مسؤولیت‌های متعدد در زندگی، برای اثبات کار خود در جامعه نیاز به دو برابر فعالیت نسبت به یک مرد دارد و این مساله فقط مختص کشور ما نیست و در اغلب کشورهای جهان این تفاوت وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۴۱۲۳۹

اگر امروز زنان ما در حوزه‌های بازرگانی موفق عمل کرده‌اند، نخستین معلمان آنها پدران، برادران و همسران و به طور کلی مردان جامعه بوده‌اند و در کنار آنها، امروز شاهد ثبت موفقیت‌های زنان در عرصه تجارت بین‌الملل هستیم. بله؛ زنان در کشور ما با محدودیت‌های فرهنگی مواجه‌اند و باید دو برابر مردها تلاش کنند، اما این مختص کشور ما نیست و حتی در کشورهای پیشرفته نیز زنان در چنین شرایطی قرار دارند.
با این حال باید به آینده خوش‌بین بود، زیرا زنان ما خود را در تمام سطوح به اثبات رسانده‌اند و تداوم این مساله مشروط به این است که دلسرد نشوند. برخی زنان می‌گویند هر کاری که می‌کنند تلاششان بی‌ثمر است، اما نسل جدید نباید فکر کنند که ایده‌هایشان نشدنی است. باید بستر مناسب برای فعالیت زنان فراهم شود تا از دلسردی‌هایشان کم شود. منظور مواردی است که به منابع مالی برای زنان برمی‌گردد. به این معنا که مثلا زمانی که پدر در قید حیات است، معمولا سرمایه خود را در اختیار دختر قرار نمی‌دهد و پسر در اولویت اوست.
از این رو اگر زنی قصد ایجاد کار داشته باشد به دلایل ذکر شده با محدودیت‌های حاضر در جامعه مواجه می‌شود. فعالیت زنان در جامعه مانند کودکی نوپاست که نسبت به سایر فعالیت‌ها نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.
در عرصه ملی یکی از بانوان کشور که می‌توانست برای کسب مدال به المپیک راه یابد، به دلیل عدم اجازه همسر موفق نشد. بنابراین بهتر است با زنان جامعه با تدبیر همراهی شود تا فضای برابری و عدالت برای همه شکل گیرد. روی سخن من با بانوانی است که حتی برای خرید روزانه حاضر به خروج از خانه نیستند. آنها اگر به این باور برسند که با پرداختن به یک فعالیت خانگی حتی در ابعاد کوچک‌، می‌توانند به اقتصاد خانواده و کشور کمک کنند، به طور حتم در روش زندگی خود تغییر ایجاد می‌کنند.
اگر فعالیت اقتصادی در زنان خانه‌دار نیز شکل بگیرد در وهله نخست سبب می‌شود بار مالی کمتری بر دوش مردان باشد و دیگر این‌که قدر و ارزش پول را به دلیل زحمت و تلاشی که می‌کنند بیشتر خواهند دانست. با این روند اقتصاد مولد شکل می‌گیرد و همان طور که در کشورهایی نظیر ژاپن تجربه شده، بزرگترین کمک به رشد اقتصادی کشور خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها