خبر فسق قرارداد سرمربی استقلال، هواداران را شوکه کرد

«استرا» برگرد!

خبری که دیروز در خبرگزاریها و کانال‌های تلگرامی چرخید، یک دنیا اضطراب به جان هواداران استقلال ریخت.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۸۳

اصل خبر این بود: «آندره آ استراماچونی» با انتشار بیانیه‌ای، به همراه دستیاران خود به طور یک‌طرفه قرارداد با باشگاه استقلال را فسخ کردند! در این بیانیه آمده است: «استراماچونی» با انتشار بیانیه‌ای، به همراه دستیاران خود «مارکو کاسر»، «سباستین لتو» و «عمر دانسی» قراردادشان را به طور یک‌طرفه فسخ کردند. بند فسخ قرارداد از تاریخ ششم دسامبر ۲۰۱۹ (جمعه ۱۵ آذر) تحت نظر فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) فعال شده است.

در این بیانیه استراماچونی از بازیکنان تیم به واسطه عملکرد فوق‌العاده و همین طور هواداران برای حمایت‌های باورنکردنی و منحصربفردشان تشکر کرد و نوشت: «با وجود همه مشکلات با هم به صدر جدول رفتیم و از همه شما متشکرم؛ اما با قلبی شکسته مجبور به رفتن شده‌ام و امیدوارم روزی دوباره در کنار شما باشم».
استراماچونی صبح دیروز نامه‌ای به باشگاه داد و در آن خواست مدت قراردادش با باشگاه از دو فصل به یک فصل کاهش پیدا کند؛ اما در جلسه عصر دیروز هیات مدیره با این درخواست مخالفت شد.
در این جلسه تصمیم گرفته شد خلیل‌زاده رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال به استانبول برود و 110 هزار دلار بدهی استقلال به استراماچونی را به حساب بین‌المللی او واریز کند.
اما استراماچونی که از وعده‌‌های انجام نشده مدیران باشگاه به شدت عصبانی بود، به یکباره تصمیم گرفت بند فسخ قراردادش را فعال کند. اتفاقی که موجب شد همه هواداران استقلال در نگرانی فرو بروند. آنها توقع نداشتند در این شرایط که تیم تازه به آرامش رسیده و با نمایش‌هایی چشم‌نواز، صدر را در اختیار گرفته، این گونه اسیر بحران شود.
تنها کاری که از دست هواداران برمی‌آمد، انتقال نارضایتی و عصبانیتشان در فضای مجازی بود. طرفداران استقلال به شدت علیه باشگاه و مدیریت استقلال موضع گرفتند و فتحی را مقصر شماره یک ماجرا می‌دانند. همه هواداران به شدت از استراماچونی حمایت می‌کنند و این جمله روزنامه ایتالیایی که «او تبدیل به بت هواداران شده است» را در کانال‌ها منتقل می‌کنند. هواداران نوشتند اگر اتفاقات یکشنبه منجر به جدایی استراماچونی از استقلال شود، تبعاتی بزرگ گریبان مدیران باشگاه و البته وزارت ورزش را خواهد گرفت. بسیاری از هواداران دوآتشه حتی از بازیکنان خواسته‌اند در بازی امروز مقابل پیکان به میدان نروند و پشت سرمربی تیمشان بایستند.
این خواسته به این دلیل مطرح شده که جواد زرینچه که دیروز تیم را تمرین داد، سفرش به کوالالامپور مالزی برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان فصل جدید را لغو کرد تا نیمکت استقلال در بازی امروز خالی نباشد و اگر مدیران استقلال نتوانستند استراماچونی را به حضور روی نیمکت راضی کنند، او سرمربی موقت تیم باشد که همین تصمیم شاید نوعی خودکشی برای زرینچه باشد چون اگر استقلال با زرینچه نتیجه نگیرد، او باید از استقلال برود.
شرایط دیروز استقلال کاملا بحرانی بود و مدیران تیم به دنبال راهی برای مهار آتش خشم استراماچونی می‌گشتند. مشخص نیست امروز چگونه آغاز می‌شود؛ اما شاید مدیران استقلال تا ساعات پایانی دیشب توانسته باشند استراماچونی را به بازگشت، ترغیب کنند.
استقلال از ساعت 17:30 امروز در ورزشگاه شهدای شهر قدس باید به مصاف پیکان برود. مسابقه‌‌ای که با این شرایط، برای آبی‌ها سخت شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها