یک پژوهشگر سینما بعد از نمایش نسخه مرمت شده فیلم فردوسی گفت: این فیلم به سفارش وزارت معارف و با مشارکت و حمایت دولت وقت ایران ساخته شده است.
کد خبر: ۱۲۴۱۰۴۳


به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی موزه سینما، محمد تهامی‌نژاد به‌عنوان کارشناس تاریخ سینما در مراسم نمایش فیلم مرمت شده فردوسی اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که امروز با نمایش فیلم مشخص می‌شود، اهمیت آرشیو فیلم‌هاست و ما امروز شاهد بخش گمشده‌ای از تاریخ سینما هستیم.
او ادامه داد: پیدا شدن هر فیلمی به این معنی است که تاریخ سینما از یک تاریخ شفاهی خارج و به یک تاریخ واقعی تبدیل ‌شود. تاریخ سینمای ما تا قبل از آن‌که فیلم‌های دوره قاجار پیدا شود، شفاهی بود. او با اشاره به این‌که تماشاگران امشب این سالن از معدود تماشاگران فیلم فردوسی در ۸۵ سال گذشته هستند، گفت: این فیلم فقط یک‌بار آن هم در جشن هزاره فردوسی به نمایش درآمد و آن را فقط شما و پهلوی اول دیده‌اید. سپنتا به‌عنوان نماینده رسمی شرکت امپریال فیلم کمپانی، علاقه داشت در هزارمین سالروز تولد فردوسی فیلمی را درباره زندگی او بسازد و در طوس نمایش دهد. به همین دلیل دست به ساخت این فیلم زد.
تهامی‌نژاد ادامه داد: همچنین این فیلم جزو اولین فیلم‌هایی است که صدا در آن نقش مهمی دارد و دیالوگ‌ها با صدای بلند بیان شده است تا به خوبی ضبط شود و می‌توان گفت صدا عالی ضبط شده است. او تصریح کرد: تا پیدا شدن فیلم کامل فردوسی و این‌که سازندگان فیلم با چه هدفی این فیلم را ساختند، باید منتظر ماند و رهیافت سازندگان فیلم به زندگی فردوسی بدون دیدن نسخه کامل همچنان نامکشوف است و شایسته نیست که با تنها بخشی از فیلم که بازسازی شده، فیلم اصلی را سنجید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها