شهر، شهر فرنگه، از همه رنگه. شهر را که حالا نمی‌دانم، اما می‌دانم این روزنامه خودمان، همین جام‌جم که در حال خواندنش هستید اصلا شهر فرنگی است برای خودش. فرنگ! نه همین اول کاری همین کلمه مربوطه را تغییر می‌دهم.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۲۵

شهر، شهر فرهنگه. اصلا از همان موقعی که گفتند شهر فرنگ باورمان شد این غربی‌ها خیلی بیشتر از ما حالی شان است، اصلا باید سوار ماشین زمان شویم و برگردیم عقب. همین واژه فرنگ را کنار خیابان پیدا کرده و یک «ه» از نوع دو چشمش بگذاریم بین «ر» و «ن» و کار را یکسره کنیم. خلاصه روزنامه‌مان که شهر فرهنگ است هیچ، این چهار صفحه خاص فرهنگی که دیگر خود فرهنگ است، نیازی به گفتن ندارد و موضوعش به خوبی نشان می‌دهد اینجا چه خبر است.
خب حالا که زدیم این واژه فرنگی مآبِ فرنگ را ادب کردیم و به فرهنگ بدلش کردیم، تازه رسیدیم به اصب مطلب. از صفحه 10 شروع می‌کنیم که دبیر با فرهنگ گروه فرهنگ و هنر دیروز رفته یک نشست و چه کرده، سؤالی پرسیده که شده تیتر گزارش بسیاری از رسانه‌ها، اما محمدصادق علیزاده است دیگر، در نشست خبری جایزه جلال آل‌احمد فقط سؤال را پرسیده و جواب را برای همه رسانه‌ها گرفته، اما بعد همین جواب را آورده روزنامه و تحلیل و چکش کاری اش کرده است. خلاصه که خدا از این دبیرهای خفن به همه گروه‌های فرهنگی رسانه‌ها عطا کند. گفتیم که بدانید بخیل نیستیم ما!
وزارت کشور از چند روز پیش ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را شروع کرده است. در فضایی که نامزدها مشغول نام نویسی اند به جای دماوند جان خودمان تصویر قله تاراناکی نیوزیلند را گذاشته‌اند! صابر محمدی هم که سرش درد می‌کنه برای مچ گیری و سرک کشیدن در همه احوالات، در همین صفحه9 رفته سراغ این سوژه و بررسی اش کرده. البته نامبرده در این زمینه‌ها پرونده مفصلی دارد و همین چند هفته پیش فرزند دوستش با تکان انگشت در یک خط افقی او را به «لاتجسسوا» دعوت کرده است، اما خدا را شکر نامبرده گوشش بدهکار نیست و به همین دلیل هم شده یک روزنامه نگار درست و حسابی!
و اما علی رستگار. او هم مچ گیر بعدی گروه است که البته مچ‌گیری‌هایش را با طنازی هم ترکیب می‌کند. البته امروز این خبرها نیست و او خیلی جدی رفته سراغ کپی‌کارها در سینمای ایران و پایش را کرده توی کفش فرزاد موتمن، کارگردان سینما و پرداخته به آخرین ساخته او که در حال اکران است. بفرمایید صفحه 11 و گزارش طناز جدی گروهمان را بخوانید.
صفحه 12 هم مانند هر چهارشنبه به تاریخ اختصاص دارد. این هفته می‌توانید گفت‌وگو با دکتر فتح‌ا... کشاورز، محقق و مورخ را درباره میرزا کوچک‌خان جنگلی بخوانید. محمدرضا کائینی سعی کرده از زاویه‌ای متفاوت درباره میرزا و قیامش با کشاورز حرف بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها