خوش‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های سال 2019 کدامند؟

دست‌یافتنی‌ها

ترکیب شرایط اقتصادی و بین‌المللی باعث شده خرید هرگونه سخت‌افزار جدید از همیشه دشوارتر باشد. با این حال لپ‌تاپ و گوشی با توجه به کاربرد گسترده‌شان از جمله وسایلی هستند که دیگر جزو کالاهای ضروری محسوب می‌شوند نه لوکس، در نتیجه فارغ از وضعیت اقتصادی هر چند سال یک‌بار مجبور به تعویض یا ارتقای آنها می‌شویم. خوشبختانه در بازار تقریبا برای هر بودجه‌ای لپ‌تاپ وجود دارد و حتی می‌توان با هزینه‌ای معادل قیمت یک گوشی میان‌رده یک لپ‌تاپ سطح پایین با امکان بآورده کردن نیازهای اولیه خرید، اما اگر دنبال لپ‌تاپی هستید که کنار قیمت مناسب، عملکرد خوب و ارزش خرید بالایی داشته و از ظرفیت بالقوه ارتقا و کارکرد در سال‌های آتی هم برخوردار باشد، انتخاب کمی دشوارتر می‌شود. در ادامه سه مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های 6/15 اینچی امسال بازار را در سه رده قیمتی معرفی می‌کنیم تا اگر تصمیم به خرید دارید، بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۹۱

مناسب برای کاربری‌های عمومی

لپ‌تاپ 6/15 اینچی لنوو مدل Ideapad 320 – AJ
وزن: 2/2 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i ــ 3 7130U
حافظه کش: 3 مگابایت
حافظه رم: 4GB DDR4
حافظه اصلی: 1 ترابایت
کارت گرافیکی: GeForce 920 MX 2GB GDDR5
وضوح تصویر: 1920×1080

شرکت لنوو را می‌توان موفق‌ترین تولیدکننده لپ‌تاپ‌های اقتصادی و مناسب برای کاربری‌های عمومی دانست. سری Ideapad این شرکت سال‌هاست به‌عنوان لپ‌تاپ‌های خوش‌قیمت و کاربردی جای خود را بین کاربران باز کرده و سری 320 هم از این قاعده مستثنی نیست. بدنه پلاستیکی این لپ‌تاپ دوام مناسبی دارد و پوشش نقره‌ای آن ظاهری شبیه بدنه فلزی مدل‌های گران‌قیمت‌تر به آن داده است. بدنه به‌سادگی لک نمی‌شود، هرچند باید مراقب ضربه نخوردن و زمین نیفتادن آن باشید. پردازنده دو هسته‌ای سری Core i - 3 نسل هفتم این لپ‌تاپ در کنار چهار گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی مستقل ساخت Nvidia می‌تواند نیازهای ابتدایی شما از جمله چندوظیفگی، وبگردی، تولید محتوای متنی و اجرای بازی‌های ساده با گرافیک پایین را برآورده کند. البته وجود سه مگابایت حافظه کش و حافظه اصلی HDD با دور پایین 5400rpm را باید نقطه ضعف اصلی این لپ‌تاپ دانست که با توجه به قیمت حدود 5.5 میلیون تومانی این سیستم خیلی هم دور از انتظار نیست. صفحه نمایش این لپ‌تاپ وضوح FullHD به شما می‌دهد، هرچند فناوری TFT LCD و روکش مات به این معنی است که میدان دید محدود و محو شدن تصویر در محیط پرنور را باید به‌عنوان یکی از عوارض دیگر قیمت پایین این لپ‌تاپ قبول کنید. هرچند ویژگی‌هایی مثل ورودی و USB ــ C
پورت USB 3.0، صفحه کلید جزیره‌ای و خوب لنوو، دوربین وب‌کم با وضوح HD، عمر باتری حدود پنج‌ساعته به‌دلیل استفاده از پردازنده و قطعات کم‌مصرف در چیدمان سخت‌افزاری از عواملی هستند که انگیزه شما را برای خرید این سیستم بیشتر می‌کند. در نهایت باید گفت با ارتقای‌هارددیسک به حافظه SSD و ارتقای حافظه رم به 16 گیگابایت می‌توانید با خیال راحت تا چند سال از این سیستم
استفاده کنید.

با قابلیت به‌روزرسانی

لپ‌تاپ6/15 اینچی دل مدل Inspiron 5583 – A
وزن: 17/2 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i ــ 7 8565U
حافظه کش: 8 مگابایت
حافظه: 8GB DDR4
حافظه اصلی: 1 ترابایت
کارت گرافیکی:4GB DDR5 GeForce MX ــ 130
وضوح تصویر: 1920×1080
دل از اسم‌های قدیمی در حوزه لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی است که باوجود روند نزولی کیفی خود در سال‌های اخیر هنوز هم محصولات قابل قبول بسیاری دارد. سری Inspiron به‌عنوان رده میانی لپ‌تاپ‌های دل در طول بیش از یک دهه گذشته همواره محل عرضه مدل‌های کاربردی و دارای امکانات مناسب با بودجه‌ای کمتر از سری لوکس‌تر XPS بوده و 5583 را باید یکی از اعضای جذاب این خانواده قدیمی دانست که با طراحی جدید بدنه و سخت‌افزار قدرتمند، بهترین گزینه بازار لپ‌تاپ‌های میان‌قیمت است.
با بودجه حدود ده میلیون تومانی انتخاب‌های بسیاری خواهید داشت، ولی این مدل امکانات جذاب و قابلیت به‌روزرسانی ثانویه‌ای دارد که ارزش خرید بالایی برای آن ایجاد می‌کند. پردازنده نسل هشتم Core i - 7 8565U با هشت مگابایت حافظه کش و حداکثر سرعت 6/4 گیگاهرتز می‌تواند به‌خوبی تا چند سال از پس اجرای نرم‌افزارهای سنگین و بازی‌های روز بر بیاید. هشت گیگابایت حافظه رم DDR4 این لپ‌تاپ یعنی اجرای روان ویندوز و خیلی از نرم‌افزارهای کاربردی و بازی‌ها، هرچند امکان ارتقای این حافظه به 32 گیگابایت و وجود پردازنده گرافیکی MX130 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی DDR5 به این معنی است که می‌توانید روی به‌روزرسانی و ارتقای عملکرد این لپ‌تاپ به سطح یک سیستم بسیار قوی‌تر حساب کنید.
قطعه دیگری که شاید ضعیف‌ترین حلقه زنجیر و عامل کاهش عملکرد این لپ‌تاپ باشد‌هارددیسک کم‌سرعت و مکانیکی آن است که هرچند با توجه به قدرت کلی سیستم خیلی مایه دردسر شما نخواهد شد، اما تا زمان تعویض با یک حافظه SSD اجازه استفاده از توانایی بالقوه کامل آن را هم به شما نخواهد داد.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ از نظر ارزش خرید

لپ‌تاپ 6/15 اینچی ایسوس مدل Strix ROG G531GT – A
وزن: 39/2 کیلوگرم
پردازنده: Intel Core i ــ 7 9750H
حافظه کش: 12 مگابایت
حافظه: 8GB DDR4
حافظه اصلی: 1 ترابایت هیبریدی
کارت گرافیکی: GeForce GTX1650 4GB DDR5
وضوح تصویر: 1920×1080
آخرین پیشنهاد ما برای معدود کاربرانی است که توانایی پرداخت بیشتر از ده میلیون تومان را برای یک‌لپ‌تاپ دارند و اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی یا اجرای بازی‌های روز با کیفیت بالا برایشان یک معیار انتخاب محسوب می‌شود. سری Strix شرکت ایسوس به‌عنوان لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ این برند با قیمت حدود 16.5 میلیون تومان در کنار طراحی ظاهری خاص و جذاب، عملکردی در حد سیستم‌های دسک‌تاپ حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. پردازنده نسل نهم Core i ــ 7
با 12 مگابایت حافظه کش، هشت گیگابایت رم با باس پرسرعت 2666 مگاهرتز، حافظه اصلی هیبریدی با 128‌گیگابایت حافظه SSD و از همه مهم‌تر کارت گرافیک قدرتمند GTX1650 شرکت Nvidia به شما اعتماد به نفس کافی برای اجرای هر بازی و نرم‌افزاری را می‌دهد. البته ارتقای حافظه رم به 32 گیگابایت در آینده می‌تواند شگفتی شما از قابلیت‌های سیستم‌تان را بیشتر کند. وزن 4/2 کیلوگرمی با توجه به نوع سخت‌افزار و به‌خصوص نسخه اصلی کارت گرافیک 1650 در این سیستم غیرعادی نیست، هرچند جابه‌جایی روزمره آن هم کار ساده‌ای نخواهد بود. صفحه نمایش باکیفیت IPS با وضوح تصویر FullHD و میدان دید وسیع، وجود سه پورت USB 3.0، کیبورد گیمینگ با نورپردازی سه‌رنگ و امکان استفاده از صفحه تاچ‌پد به‌عنوان صفحه کلید عددی از دیگر امتیازات مثبت این لپ‌تاپ هستند. به‌علاوه وجود یک کیف و ماوس حرفه‌ای ایسوس در جعبه همراه لپ‌تاپ به‌همعنی صرفه‌جویی حدود نیم میلیون تومانی برای خرید اقلام مشابه است. البته عمر پایین باتری (که با توجه به مصرف سیستم عجیب هم نیست)، نبود پورت USB ــ C و استفاده از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک جزو معدود نقطه ضعف‌های این لپ‌تاپ بسیار خوش‌قیمت به‌نسبت امکانات است که تاثیری در عملکرد کلی دستگاه ندارند و هنوز هم G531 را باید بهترین لپ‌تاپ گیمینگ از نظر ارزش خرید دانست.

خشایار مریدپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها