گفت‌وگو با میلاد وزیری، نماینده تیروکمان ایران در ژاپن

شلیک به قلب سهمیه المپیک

میلاد وزیری و کسب سهمیه المپیک برای تیر و کمان. جالب اینجا بود که در دیدار رده‌بندی مسابقات کسب سهمیه المپیک دو ایرانی یعنی میلاد وزیری و امین پیرعلی به مصاف هم رفتند که در نهایت وزیری با نتیجه 6 بر صفر از سد پیری گذشت تا سهمیه المپیک را کسب کند. وزیری حالا هدف‌های دیگری را هم نشانه گرفته است؛ یعنی کسب مدال در المپیک. کاری سخت اما شدنی. پس از کسب سهمیه المپیک با میلاد ارتباط برقرار کردیم تا او درباره سهمیه‌ای که کسب کرده حرف بزند.
کد خبر: ۱۲۳۹۹۳۲

با حضور دو ایرانی در دیدار رده‌بندی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک، این سهمیه قطعی شده بود. الان چطوری می‌شود؟
نکته مهمی که باید بگویم این است که ما گام اول را محکم برداشتیم که همان کسب سهمیه بود. خدا را شکر می‌کنم که توانستم این سهمیه را کسب کنم. سختی‌های زیادی کشیدم و تلاش زیادی کردم. دوری از خانواده مهم‌ترین چیزی بود که من را اذیت می‌کرد. من همین‌جا از همسرم و دخترم که پا به پای من این سختی‌ها را تحمل کردند، تشکر می‌کنم. واقعا بدون حمایت‌های آنها چنین چیزی ممکن نبود.
سطح مسابقات چطور بود؟
واقعا بالا. کشورها خیلی پیشرفت کرده‌اند و مثلا من اصلا انتظارش را نداشتم که ویتنامی‌ها سهمیه کسب کنند. دیگر فاصله‌ها خیلی نزدیک شده است و کسب سهمیه و مدال واقعا کار آسانی نیست.
الان این سهمیه در رشته «ریکرو» به دست آمده، درست است؟
بله، در رشته ریکرو. هیجان‌زده هستم و دوست دارم تشکر ویژه‌ای هم از فدراسیون تیر و کمان داشته باشم که همه جوره مرا حمایت کرد. پشتم بود و اجازه نداد تا خیلی از سختی‌ها را احساس کنم.
مجید میر رحیمی به عنوان سرمربی تیم ملی تا چه اندازه در این موفقیت نقش داست؟
آقا مجید که برادر من است نه سرمربی. واقعا این حس بین ما وجود دارد.
زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده است؛ تقریبا 9 ماه. می‌شود در المپیک هم همه این تیرها به هدف بخورد و مدالی در رشته تیروکمان به دست بیاید؟
ببینید هیچ چیز دور نیست. ما همه تمرینات خودمان را انجام داده‌ایم که سهمیه گرفتیم. از حالا هم پرقدرت ادامه خواهیم داد. تا اینجای کار حمایت‌های لازم انجام شده است و امیدوارم این حمایت‌ها از جانب فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ادامه داشته باشد. همانطور که گفتم ما قدم اول را بلند برداشتیم و توانایی این را داریم که در المپیک هم به مدال برسیم. حتما خبر دارید که مسابقات تایلند تمام شد و خیلی از کشورها در رقابت‌های دیگری در کشور فیلیپین شرکت خواهند کرد. خب این برای آنها مثل اردوهای تدارکاتی می‌ماند. امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای ما در ژاپن بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها